1 צפייה בגלריה
מחאת הדלגים השחורים בכיכר רבין
מחאת הדלגים השחורים בכיכר רבין
ח"כ משה (בוגי) יעלון
(צילום: מוטי קמחי)
עימות בין משטרת ישראל לבין ח"כ משה (בוגי) יעלון (יש עתיד-תל"ם) על רקע האלימות בהפגנה אמש (שבת) בבלפור נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. אחרי שיעלון המליץ לשוטרים לקרוא את הספר "ממלאי הפקודות" של יגאל עילם, הגיבה אחר הצהריים דוברות המשטרה והגדירה את התבטאויותיו "השתלחות משוללת רסן".
ספרו של עילם מתמקד בשאלת הציות להנהגה, ועוסק בין היתר הן בהשמדת היהודים במלחמת העולם השנייה והן במהלכים שביצעה הנהגת היישוב היהודי וממשלת ישראל הצעירה – מהמאבק בבריטים ועד מלחמת השחרור. יעלון רמז שמקור ההתנהלות החריגה של המשטרה בהפגנה בהוראה מלמעלה.
בציוץ בחשבון של משטרת ישראל נכתב בתגובה: "התבטאויות מסוג זה הן המשך ישיר להשתלחות משוללת רסן בשוטרי משטרת ישראל, במחאות וברשת, וכעת גם על ידי נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמא לבוחריו. המלצתו והשוואתו המרומזת פסולה ובלתי מקובלת, ואנו ממליצים לח"כ יעלון להימנע מהשוואות מעין אלו כלפי מי שמגנים בגופם על החוק, הסדר והביטחון".
מטעמו של יעלון נמסר: "משטרת ישראל צריכה להגן על המחאה ועל המשך קיומן של ההפגנות המוצדקות הללו, ולא להגן על נאשם בפלילים. אני פונה למקבלי ההחלטות - אל תעמידו את השוטרים בשטח במבחן בלתי אפשרי. נאמנותם היא אך ורק למדינה ולדמוקרטיה, והאלימות הברוטלית של המשטרה כלפי אזרחים שומרי חוק, המפגינים בצדק, היא בלתי חוקית בעליל".


ההפגנה בירושלים הייתה הסוערת ביותר מאז החלה המחאה נגד נתניהו במהלך משבר הקורונה. 30 מפגינים נעצרו ומשתתפים באירוע תיעדו שורת מקרים שבהם נראים לכאורה שוטרים תוקפים מוחים באלימות.
מח"ש הודיעה היום שפתחה בחקירה בעקבות התיעוד מההפגנה אמש, שבו נראה סנ"צ ניסו גואטה תוקף את דניאל לוטם. הקצין שוחרר ממעצר בתנאי שיורחק מתחנות משטרה למשך 24 שעות.