הסקר של רשת ברלינגטון אינגליש, המעריך את התפיסות ועמדות הציבור בנוגע לשליטה בשפה האנגלית כמיומנות עבודה נדרשת, נערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בספטמבר 2022.
בעידן הדיגיטלי והמחובר, שוק העבודה הופך בכל שנה להיות גלובלי יותר מתמיד - וכמעט בכל ענף במשק העבודה מתנהלת מול גורמים מחו"ל באופן שוטף. שפת התקשורת הבינלאומית היא אנגלית - בין אם מול היצרנים מסין, המתכנתים מבולגריה או הלקוחות מארה"ב. גם אם אתם לא שואפים לכבוש את העולם ולעשות אקזיט, אלא לשמור על מעמדכם ועל הסיכוי לקידום במקום העבודה, אנגלית ברמה טובה היא דרישה מינימלית.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)
'מדד ברלינגטון' העדכני, אשר בדק את רמת האנגלית של הישראלים והקשר של הנושא לשוק העבודה, מגלה נתונים מעניינים במיוחד על המצב בישראל 2022. כמה מאיתנו משתמשים באנגלית באופן יום-יומי? ובכמה מראיונות העבודה מעלים בפנינו את נושא השליטה באנגלית?

90% משתמשים באנגלית ביום-יום, יותר ממחצית סבורים שהאנגלית שלהם בינונית ומטה

באופן לא מפתיע, הנתון הגורף ביותר העולה מהסקר הוא כמות הישראלים המשתמשים באנגלית במקום העבודה שלהם. קרוב ל-90% מהמשיבים מעידים על שימוש באנגלית במקום עבודתם, בעיקר בכתיבת מיילים, בשיחות, בעבודה מול לקוחות וגם בהדרכות מקצועיות.
נתון מעניין נוסף העולה מהסקר הוא העובדה כי יותר ממחצית מהישראלים (52%) סבורים שהשליטה שלהם באנגלית היא ברמה בינונית ומטה. גם בהשוואה לקולגות, המסקנה של הישראלים עגומה למדי - 1 מכל 3 ישראלים סבורים שרמת האנגלית שלו/ה פחות טובה משל שאר העובדים במקום העבודה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)
מהסקר עוד עולה כי כשליש מהציבור הישראלי סבורים כי רמה גבוהה יותר של שליטה באנגלית היתה משיגה להם שכר טוב יותר. שליש מהמשיבים מדווחים על כך שנמנעו מהגשת מועמדות למשרה מסוימת רק בגלל חוסר ביטחון לגבי רמת האנגלית שלהם. מדובר על נתונים גבוהים מאוד, שמראים על החשיבות הרבה שהישראלים מייחסים לאנגלית, וגם על התסכול הנובע מחוסר השליטה ברמה הרצויה בשפה.
הדיווחים על תהליכי הקבלה לעבודה מראים על כך שגם המעסיקים מודעים לחשיבות ההולכת וגוברת של כישורי האנגלית בתעשייה ובמשק. על פי תוצאות הסקר, יותר ממחצית מהישראלים נשאלו או נבחנו על רמת האנגלית שלהם בראיון עבודה.
החדשות הטובות הן שיש לישראלים מוטיבציה לשפר את המצב שלהם - 46% מהמשיבים הצהירו כי יש להם נכונות במידה רבה או רבה מאוד לשפר את רמת האנגלית.
סימון בר-אל, מנהל התחום הפדגוגי ברשת, אומר כי "אנחנו רואים את זה אצלנו באופן ברור - ישראלים מכל גווני האוכלוסייה, בכל גיל ובמגוון עצום של סיטואציות בחיים, מגיעים לברלינגטון ומוצאים את הקורס המותאם לרמת האנגלית ולצרכים שלהם".
3 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

הדרך לתקשר באנגלית בביטחון - קורס בהתאמה אישית, ברשת הגדולה בישראל

'מדד ברלינגטון', אשר מעריך את רמת האנגלית של הישראלים והקשר בין אנגלית לעולם תעסוקה, מבוצע ביוזמת ברלינגטון אינגליש, הרשת הגדולה בישראל ללימודי אנגלית, עם פריסה ארצית רחבה של כ-35 סניפים. הרשת פעילה גם ברחבי העולם - עשרות מיליוני תלמידים ומעל 100 אלף מורים ביותר מ-30 מדינות השתמשו בחומרי קבוצת ברלינגטון בשלושת העשורים האחרונים.
הרשת מציעה תכנים ייעודיים לשוק העבודה אשר מתמקדים בתחומי עיסוק ספציפיים, מיומנויות רלוונטיות וכלים פרקטיים להתנהלות ביום-יום במקום העבודה.
"אין ספק שמדובר בהשקעה נבונה בקריירה", אומר בר-אל. "עבור מי שמרגיש שהאנגלית שלו עוצרת אותו במקום העבודה, קורס מקצועי מכסה על העלות שלו במהירות שיא. עבור מי שאין לו את הכלים הבסיסיים באנגלית, הקורסים הרלוונטיים הם הכרח שבלעדיו יש סיכון ממשי להיפלטות משוק העבודה".
אחד היתרונות החשובים ביותר של ברלינגטון הוא ההתאמה האישית והגמישות הרבה: הקורסים של הרשת מותאמים לרמת האנגלית והצרכים של הלקוחות, כאשר ניתן לעבור בין רמות הלימוד ללא תוספת תשלום. השיעורים מועברים בשעות לימוד גמישות ועם אפשרות לשלב בין כיתה פרונטלית לזום. השיבוץ לשיעורים נעשה באופן עצמאי, מה שמאפשר לכם לשלוט בלו"ז שלכם באופן מוחלט. התוכנה הייחודית של ברלינגטון מאפשרת למשתתפים בקורסים ללמוד מכל מכשיר ומכל מקום, בזמן הנוח להם ולתרגל אפילו דיבור והגיה.
הלימודים בכל סניפי הרשת מתקיימים בקבוצות קטנות ובהנחיה של מורים דוברי אנגלית כשפת אם. בנוסף, ברלינגטון מציעה מגוון קורסים ממוקדים כגון הכנה למבחנים, הכנה לראיונות, הגדלת אוצר המילים, קורס לחיילים משוחררים ועוד.
אם אתם חלק ממחצית הישראלים שמעוניינים לשפר את רמת האנגלית שלהם ורואים באנגלית בתור מפתח להצלחה והתקדמות, הקורסים של ברלינגטון הם הכתובת הנכונה.