הרשויות באוסטרליה מסרו היום (ו') כי כריש משך ילד בן 10 מסירת דייגים סמוך לחופי האי טסמניה – אך אביו קפץ אחריו למים והציל אותו.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
2 צפייה בגלריה
כריש עמלץ לבן אילוסטרציה
כריש עמלץ לבן אילוסטרציה
האבא קפץ, הכריש ברח. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
סטנלי עיירה ב אוסטרליה ב אי טסמניה
סטנלי עיירה ב אוסטרליה ב אי טסמניה
הרשויות הזהירו מפני נוכחות של כרישים. העיירה סטנלי בטסמניה
(צילום: shutterstock)
הילד, לפי הודעת הרשויות בטסמניה, יצא לדוג יחד עם אביו ועוד שני גברים בסירה שאורכה שישה מטרים. הוא הותקף על-ידי הכריש בעת שהסירה הייתה במרחק של כחמישה קילומטרים מהעיירה סטנלי שבחוף הצפון-מערבי של טסמניה.
לפי משרד הבריאות המקומי, הכריש "משך את הילד מהספינה", אך לאחר שאביו קפץ למים הכריש התרחק מהמקום. הילד, שלבש חגורת הצלה, סבל מחתכים בזרוע, בחזה ובראש. הוא פונה לטיפול רפואי בבית חולים מקומי ומצבו מוגדר יציב.
בערוץ החדשות האוסטרלי 9News שוחחו עם עד ראייה בשם בן אלן, שסיפר כי "הכול קרה בפתאומיות". לדבריו, "הכריש קפץ מהמים ופגע בדופן של הסירה", ו"בבת אחת" משך את הילד איתו למים.

באוסטרליה מדווחים על מתקפות כרישים יותר מכמעט כל מקום אחר בעולם, ועד כה השנה מתו בה חמישה בני אדם על-ידי כרישים. המקרה הקטלני האחרון אירע בשבוע שעבר, אז נהרג גולש בן 15 בחוף המזרחי של אוסטרליה.
לפי דיווח ב"גרדיאן" הבריטי, לפני מתקפת הכריש היום ליד טסמניה, הרשויות באזור פרסמו אזהרה מפני נוכחות של כרישים. "אנא שימו לב שכריש גדול נצפה ליד אזור סטנלי", נאמר באזהרה. "אם אתם שוחים, דגים או עורכים פעילויות ימיות אחרות, אנא נקטו את כל אמצעי הזהירות הנדרשים".