צה"ל תקף הלילה בעזה - אבל הפרחות בלוני התבערה לא נפסקות: שריפה פרצה באזור ניר עם שבמועצה האזורית שער הנגב, לאחר שמוקדם יותר זוהו הפרחות בלונים מהרצועה. מהכבאות נמסר כי מדובר בשריפת קוצים גדולה. בהמשך הושגה שליטה על האש.
צוותי כיבוי מתחנות אשקלון וקריית גת, בסיוע יחידות מתנדבים מנחל עוז וכפר עזה יחד עם קק"ל, השיגו שליטה על האש. חוקרי שריפות מתחנות קריית גת ואשקלון הגיעו למקום האירוע והחלו בחקירת השריפה. בסיומה נמסר כי השריפה אכן פרצה בשל בלון תבערה.
לפי רשות הכיבוי, אתמול פרצו לפחות שלוש שריפות באזור מועצת אשכול בשל בלוני תבערה. מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-300 דונמים עלו באש בשמורת בארי. בשעות אחר הצהריים המשטרה נטרלה מטען חבלה שחובר לבלון שאותר באזור התעשייה בעיר ערד. במהלך היום זוהו לפחות 20 הפרחות בלוני תבערה ונפץ מרצועת עזה לעבר ישראל.

אתמול הייתה הפעם הראשונה שהפלסטינים בעזה חזרו להשתמש בבלוני נפץ אחרי כמעט חודשיים של שקט מוחלט. בפעם האחרונה הפריח חמאס בלונים ללא אמצעי תבערה או נפץ במפגן כוח שהתרחש בחודש יוני וזאת כצעד מאיים במחאה על תוכנית הסיפוח שהייתה אמורה לצאת לפועל שבועיים אחר כך, אך לא יצאה לפועל עד היום.
בעקבות בלוני התבערה והנפץ אתמול, צה"ל תקף אמש יעדים צבאיים של חמאס ברצועה. מדובר צה"ל נמסר כי מטוס קרב וכלי טיס תקפו תשתית תת-קרקעית של חמאס בצפון הרצועה.
אחרי התקיפה כתב שר הביטחון בני גנץ בטוויטר: "מדינת ישראל לא תקבל שום הפרת ריבונות ופגיעה בתושבי הדרום". עוד כתב גנץ: "בעזה צריכים להבין שאין פתרון אחר - רק החזרת הבנים הביתה ושקט יביאו לצמיחה כלכלית ברצועה. אם ארגוני הטרור עוד לא הבינו - מי שיעמיד את ישראל במבחן ייפגע קשות".