שופט לשעבר בבית המשפט העליון של אוסטרליה הוכרז היום (ב') על-ידי בית המשפט העליון עצמו כמי שבעודו מכהן כשופט עליון הטריד מינית שש מעובדות בית המשפט. השופט, דייסון היידון, הוא אחת הדמויות הבכירות ביותר באוסטרליה שהתמודדו עם האשמות מן הסוג הזה.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
1 צפייה בגלריה
בושה בבית המשפט
בושה בבית המשפט
בושה בבית המשפט
(צילום: shutterstock)
היידון כיהן כשופט בבית המשפט העליון בשנים 2013-2003, ונמצא כי במהלך השנים הללו הטריד שש עובדות. בית המשפט העליון מסר את הקביעה בהודעה שפרסם היום בתום חקירה שנמשכה כמה חודשים.
בהצהרת בית המשפט לא נמסר מתי אירעו ההטרדות, אך נכתב בה כי בשנת 2019 הגיעו אליו "טענות על הטרדות מיניות מצד שופט לשעבר", וכי בית המשפט הורה מיד לפתוח בחקירה עצמאית.
"עבורי, עבור עמיתיי השופטים ועבור סגל בית המשפט הממצאים מדאיגים ביותר", מסרה נשיאת בית המשפט העליון סוזן קיפל. "אנחנו מתביישים שדבר כזה יכול היה לקרות בבית המשפט העליון באוסטרליה".
בהצהרה מטעם עורכי דינו של היידון שפורסמה היום ב"סידני מורנינג הראלד" נאמר כי היידון התנצל על כל פגיעה שנגרמה לנשים, וכי דבר לא נעשה בכוונה.
בית המשפט העליון מסר היום כי התנצל בפני הנשים. הוא לא ציין פעולות כלשהן שיינקטו נגד השופט לשעבר, אך מסר כי קיבל שש המלצות שהוגשו לו על-ידי החוקרים.