על רקע האלימות נגד המפגינים ברחבי הארץ במחאות נגד הממשלה ונגד בנימין נתניהו, החליטו כמה פעילים במחאת הדגלים השחורים להקים יחידה ארצית שתאבטח את המפגינים בצמתים ותגן עליהם מפני אזרחים אלימים שעשויים לנסות לפגוע בהם. בין היוזמים יוצאי סיירת נח"ל ויחידה 81, ובין הנענים גם יוצאי סיירת מטכ"ל.
3 צפייה בגלריה
דקירה
דקירה
הדקירה בשער הנגב והריסוס ברמת גן. יחידת אבטחה תמנע את זה?
ברק, מיוזמי הקמת היחידה, סיפר הבוקר (יום ב') באולפן ynet כי הם לא מתכוונים לפעול באלימות או להחליף את המשטרה, אך במקרה שבו יהיה ניסיון פגיעה במפגינים, יהיו מי שימנעו את זה, גם פיזית. "אנחנו נדאג לזה שיהיה צוות שיגיב ראשון ויפריד אם תהיה אלימות. נדאג שהשוטרים יגיעו לאירוע כמה שיותר מהר", הוא אמר. "זה לא יהיה אלים ולא פלוגות סער. לא נתדלק את האש של נתניהו, שמנסה לעשות פה מלחמת אחים".
הוא התייחס לריאיון של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מוקדם יותר באולפן ynet וגם לדברי ראש הממשלה נתניהו שכינה את המפגינים "מפיצי מחלות". "אנשים מרגישים מאוימים ברחובות. ראש ממשלה מסית נגד 70% מהעם, קורא להם מפיצי מחלות, אנרכיסטים ועוד דברים. זו קריאה לפעולה", הוא אמר. "ניר סער (שנדקר בהפגנה בשער הנגב – א.ל) אמר שהוא הרגיש אווירה של פוגרום".
3 צפייה בגלריה
 הודעה של יוזמי הקבוצה
 הודעה של יוזמי הקבוצה
הודעה של יוזמי הקבוצה
3 צפייה בגלריה
המפגינים עוברים למרכז העיר
המפגינים עוברים למרכז העיר
ההפגנות בירושלים. "גם למפגינים מגיעות זכויות"
(צילום: עמית שאבי)
- אתה לא סומך על משטרת ישראל שתגן על המפגינים? "משטרת ישראל נמצאת במצב לא טוב. ראינו את אוחנה, שהוא שר לביטחון משפחת נתניהו, דואג פתאום לבריאות. הוא שר הבריאות או שר לביטחון פנים? הוא מתעסק במגפה, ברעש לשכנים. בהכול חוץ מביטחון האזרחים. גם לאלה שמפגינים מגיעות זכויות – לא שירביצו להם ולא לקבל זרנוק לפנים".
- אם תראו אלימות משטרתית? "אנחנו מפגינים בעד הדמוקרטיה. אין לנו שום רצון להתעמת עם המשטרה, זו לא המטרה. אנחנו אוהבים את השוטרים, אנחנו בעדם, אנחנו רוצים שהם יצליחו, ורואים שלמרות הלחצים שמפעילים עליהם כל מיני שרים בממשלה אנחנו אוהבים אותם ואנחנו בעדם".
- איך אפשר לזהות אתכם? כמה גייסתם? "אני לא הולך לספר את תורת הלחימה של איך זה הולך לעבוד. יהיו בהפגנות אנשים שיהיו אחראים על זה שיהיה סדר. הכול יהיה מתועד מעכשיו, לא יהיה מישהו שיכול לעשות משהו בהפגנה בלי שזה יהיה מתועד. יש ביקוש רב. חשוב לנו שאנשים יוכלו לבוא עם משפחות וילדים להפגין ולהביע את דעתם".