2 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה תקיפה
 אילוסטרציה תקיפה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפני שמונה שנים הייתה מעיין עוד תלמידת כיתה י"ב רגילה, אבל אחרי הלילה ההוא היא הפכה להיות "הנאנסת מגן העיר". ב-2012 תקף אחמד בני ג'אבר, צעיר פלסטיני בן 21, את מעיין ואת בן זוגה בחניון גן העיר בתל אביב, במקרה ששופטי בית המשפט המחוזי בעיר הגדירו כ"מסכת של מעשים מפלצתיים שהינה חריגה בכל קנה מידה", לפני שדנו את ג'אבר ל-30 שנות מאסר.
היום, כשהמדינה סוערת סביב האונס של בת ה-16 במלון באילת, מעיין מבקשת לחזק את ידיה של הנערה ולהעביר לה מסר מיוחד:
"אני הנאנסת מגן העיר. אני רואה את השיח הציבורי על האונס שהתרחש במלון באילת ומרגישה שאני חייבת להגיד משהו בהקשר לחוויה שאני עברתי.
"בימים שאחרי האונס, עוד לפני שהצלחתי לעכל מה קרה לי בכלל, ראיתי ושמעתי את כל המדינה מדברת על כמה אני מסכנה, איך הרסו לי את כל החיים, לקחו לי את העתיד ורצחו לי את הנפש. האמת - כעסתי, למה כולם חורצים את גורלי לפני שאני גיבשתי את מה שאני מרגישה בנוגע לזה.
2 צפייה בגלריה
האנס מגן העיר. אחמד בני ג'אבר
האנס מגן העיר. אחמד בני ג'אבר
האנס מגן העיר. אחמד בני ג'אבר
(צילום: שאול גולן "ידיעות אחרונות")
"היום, אחרי שמונה שנים, אני יכולה לומר שאפשר לחיות חיים יפים ומלאים גם אחרי אירוע כזה. כל אחת יכולה לקחת את החוויה הקשה הזאת באופן שונה. אם את קוראת את זה, אל תתני לאף אחד לספר לך שאין לך עתיד, שאת בטראומה שלא ניתן להשתקם ממנה.
"הרבה מהסבל שחוויתי נגרם מאנשים טובים שריחמו עליי, שקבעו לי מה אני מרגישה. לכל הציבור היקר שדואג, בבקשה תיזהרו בלשונכם. אתם לא יודעים מה זה אומר. אני לא אומרת את זה ממקום מאשים, אלא ממקום שמבין היום כי הרבה מהדרך שבה אנחנו חווים את החיים קשור למה שמצופה מאיתנו לחוות. אתם יוצקים הרבה מהמשמעות לחוויה שלה, או לחוויה שלי בזמנו.
"לתקשורת, לבית המשפט ולמשטרה: שמרו בבקשה על פרטיותה, אל תשתפו פעולה עם הדלפות כמו שהיה במקרה שלי. תנו לה את הזמן שלה. ומילה אחרונה, אם את קוראת את זה - בבקשה נסי ליצור איתי קשר".
מעיין מיוצגת על ידי עורכת הדין רוני אלוני סדובניק.
קו החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202
קו החירום לנפגעי תקיפה מינית 1203
ער"ן - עזרה ראשונה נפשית 1201
עמותת עלם - בית אמיתי: 054-9773805