2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת השלום
תחנת רכבת השלום
תחנת השלום בתל אביב. למצולמים אין קשר לאמור בכתבה
(צילום: מוטי קמחי)
40 עובדים ומנהלים ברכבת ישראל נדבקו בימים האחרונים בנגיף הקורונה. כך עולה ממכתב ששיגר מנכ"ל הרכבת מיכאל מייקסנר לעובדי החברה. יותר מ-220 עובדים נוספים נשלחו כעת לבידוד. "אם קצב ההדבקה הנוכחי יימשך - בעוד זמן קצר לא נוכל להפעיל את החברה וקיים סיכוי שהממשלה תכפה עלינו הפסקת פעילות", הבהיר מייקסנר לעובדים. "חוסר הזהירות בחוץ מוביל לכך שישנם עובדים המביאים עמם את הנגיף אל כותלי הארגון ומסכנים את כולנו".
לדברי גורם ברכבת, אף אחד מהחולים המאומתים לא בא במגע עם נוסעים אלא בעיקר עם עובדים במתחמי התחזוקה של הרכבת. בין היתר מדובר בכמה נהגי קטר ומנהל בכיר אחד. הוא ציין כי לא ידוע לחברה על הדבקות ברכבת עד כה.

2 צפייה בגלריה
מי שמביא עמו את הנגיף מסכן את כולם. מנכ"ל הרכבת
מי שמביא עמו את הנגיף מסכן את כולם. מנכ"ל הרכבת
מי שמביא עמו את הנגיף מסכן את כולם. מנכ"ל הרכבת
(צילום: ירון שרון)
בשלב זה אין תוכנית לצמצום פעילות הרכבת בגלל מחסור בעובדים, אם כי בגלל מיעוט נוסעים בקווים מסוימים. הביקושים בחלקם עומדים על שיעור של כ-20% מבשגרה. ברכבת הודיעו על צמצום פעילות בקו הרכבת כפר סבא נורדאו-הרצליה החל מיום ראשון הקרוב. רכבת אחת תצא בין השעות 10:00-06:00 ובין 19:00-15:00, במקום שתיים.
הרכבת חזרה לפעילות לפני חודש, אחרי 89 ימי השבתה. מספר הנוסעים, כאמור, שפוקדים את הרכבת בתקופה הזו, נמוך משמעותית מהתחזיות. החזרה לפעילות עברה כמעט ללא תקלות חריגות.
על-פי נתוני משרד הבריאות, בשבועיים האחרונים נרשמו עשרות מקרי חשיפה לנגיף ברכבת.