מאת: ענתי גלעד
קבוצת ברוש פועלת מספר עשורים בתחום הנדל"ן כחברת ביצוע בסיווג הגבוה ביותר (ג'5). בעשור האחרון נכנסה ליזמות. מאז הקמתה בנתה הקבוצה למעלה מ-500 אלף מ"ר ביותר מ-200 פרויקטים בייעודים שונים בתחומי המגורים, מסחר, תעשייה, משרדים, מלונאות, מבני ציבור, מתקני צבא ותשתיות. בין לקוחותיה נמנות החברות הגדולות בענף לצד גופים ממשלתיים וביטחוניים.
"בעשרות השנים שאנו פועלים בתחום, התנסתה החברה במגוון רחב של עבודות הנדסה אזרחית. הייחוד שלנו הוא העובדה שאנחנו חברה שפועלת כשותפה של לקוחותיה", מסביר ניר ברוש, המנכ"ל והבעלים של הקבוצה. "כל השנים השתדלנו להישאר ממוקדים ולהיות קבלן איכותי, לטפל בכל פרויקט עם תשומת הלב המקסימלית. אנחנו מעורבים בכל פרויקט ופרויקט מתחילתו ועד סופו. גם בבניית הפרויקטים של ברוש יזמות אני מעורב אישית מא' ועד ת'. זה מאפשר לי לראות את התמונה המלאה. הידע שנצבר בפרויקט אחד משפר את הפרויקט הבא אחריו וכך הלאה. זה מה שעושה ניסיון מצטבר של 25 שנים".
אחד הדברים שראשי קבוצת ברוש מדגישים הוא היותה חברה מקצועית ומשפחתית כאחד, עם שותפות ארוכת שנים בין הבעלים לעובדים, לצד הקפדה על הפרטים הכי קטנים – בין שמדובר בביצוע, באיכות העבודה או בבטיחות וגהות.
5 צפייה בגלריה
פלאס מודיעין
פלאס מודיעין
פלאס מודיעין
(צילום: יח"צ)
כשברוש מתייחס לפרויקטים השונים של החברה, ומתאר את האבולוציה של כל תחום לצד אתגרים וחדשנות שהחברה הובילה עם השנים, נדלק ניצוץ בעיניו, שמעיד כי מבחינתו, מדובר בהרבה יותר מבטון, פלדה וחומרי בניין. "אנחנו יודעים לעשות מגה פרויקטים ובאותה הנשימה גם יודעים להתמקד בפרויקטים בינוניים וקטנים, הוא מציין ומוסיף, "באבולוציה של חברה קבלנית – קורה שמאבדים את המיקוד ואת הירידה לפרטים, כי רוצים לגדול בנפחי העבודה. אנחנו רצים למרחקים ארוכים ורואים בחשיבות עליונה לעבוד בהיקפים המאפשרים לנו פניוּת להיות גם בפרטים הקטנים".

"התייחסות לכל פרט ופרט"

הפרויקט המורכב, שבזכותו מועמדת החברה לפרס המצוינות בבנייה, הוא הרחבת קניון עיר ימים בדרום-מערב נתניה, הכולל תוספת של שתי קומות מסחר, תוספת מפלס לחניון הקיים והקמת מגדל משרדים חדש. מדובר בפרויקט מאתגר במיוחד, ששילב בנייה קונבנציונלית וגם בנייה בפלדה, היצמדות לתכנון הקיים של הקניון והחניון הפעיל ומעל הכול, כפי שמסבירים בקבוצה – עבודה במקום שממשיך לפעול ולנשום. "לעבוד בזמן שהחנויות במקום פעילות, כשהחניון ממשיך לקלוט מכוניות והכול חי ונושם, זה משהו שדורש תכנון מהלך הביצוע באופן קפדני והתייחסות לכל פרט ופרט ברמה הכי גבוהה", אומר ברוש. "מעורבות בכך החלטות הנוגעות לשיטות בנייה, מיגור רעשים ודרכי גישה - כל אלה משליכים על בטיחות בעבודה של העובדים ואלפי הלקוחות והעובדים המבקרים בקניון מדי יום. השעות שבהן ניתן לבצע עבודות רועשות מצומצמות מאוד הן בשל פעילות הקניון והן בשל הקירבה לשכונת מגורים. בדיוק בנושאים הללו, במקומות הללו, באה לידי ביטוי המומחיות שלנו".
נציין, כי זו לא הפעם הראשונה שקבוצת ברוש פועלת במתווה של הרחבת קניון קיים ועבודה במרקם עירוני מורכב, והיא חתומה על שורה ארוכה של פרויקטים דומים, למשל בנייתו של קניון ומגדל אבנת בפתח תקווה.
5 צפייה בגלריה
מגדל אבנט פתח תקווה
מגדל אבנט פתח תקווה
מגדל אבנת פתח תקווה
(צילום: יח"צ)

בטיחות, גהות ואיכות בראש

לצד הפעילות הענפה בתחום הבנייה והייזום, מקדישה החברה תשומת לב מרבית לאיכות הבנייה ולבטיחות בעבודה. לחברה הסמכה לתקן בינלאומי לבטיחות וגהות בעבודה (ISO 45001) ותו תקן למערכת ניהול איכות ממכון התקנים הישראלי (ISO 9001).
ברוש: "לפני כשנה וחצי סיימנו את ההכנות ועמדנו ביעדים לקבלת תקן בטיחות וגהות 45001 ISO. אנחנו רואים בכך חשיבות עליונה", מציין ברוש ומוסיף, "הבטיחות ואיכות הבנייה זה משהו שהדגשנו תמיד, וזה גם התחדד אצלנו עם השנים. זה התחיל בעבר הרחוק, כשעבדנו כקבלנים של חברת החשמל, שהיא מזמין קפדן מאוד. מאוחר יותר עבדנו עם חיל ההנדסה האמריקאי, ושם מדובר ברף איכות ובטיחות הגבוה ביותר. אימצנו משם הרבה מאוד דגשים ושיטות עבודה, שהפכו לסטנדרט בחברה. מזמין עבודה משמעותי וקפדן נוסף, שאף ממנו למדנו על התחומים הללו, היא חברת אינטל. במקביל אנו משתתפים היום גם בתוכנית הכוכבים של התאחדות הקבלנים בוני הארץ, וכבר קיבלנו את הכוכב הראשון".
5 צפייה בגלריה
ניר ברוש
ניר ברוש
ניר ברוש
(צילום: יח"צ)

הזרוע היזמית של קבוצת ברוש

לפני כעשור נוסדה הזרוע היזמית של קבוצת ברוש. בראשה עומד אורעד יצחקי, המשמש גם כמנכ"ל החברה הבת - ברוש ניר יזמות בע"מ. החברה פועלת בתחום היזמות למגורים וגם מקדמת פרויקטים להתחדשות עירונית, אם באמצעות רכישת קרקע במכרזים או במסגרת עסקאות קומבינציה שונות. ברזומה החברה שורה ארוכה של פרויקטים בשלבים שונים, מהתכנון, דרך הביצוע ועד מיזמים שכבר הושלמו ואוכלסו בהצלחה. הקבוצה פעילה בעיקר באזור המרכז, עם שורה ארוכה של פרויקטים. "החברה היזמית עוסקת ביזמות רגילה ובהתחדשות עירונית", מסביר ברוש, "ואחד הדגשים החשובים הוא שאנחנו מבצעים את הפרויקטים שאותם אנו יוזמים. הבאנו לתחום המגורים את המקצועיות שאנחנו נדרשים אליה בתחומים אחרים. זה כולל את הדגשים של עולם הבטיחות והדיוק בבנייה. יש איזון חשוב בין ייזום לביצוע ולשיתוף פעולה בין כל הגורמים. אנחנו מקפידים על ישיבות משותפות של תיאום ותכנון, של חברת הביצוע עם חברת הייזום, מהשלב הכי ראשוני של הפרויקט. מעורבות זו מאפשרת יציאה חלקה לביצוע של הפרויקט היזמי עם קבלת ההיתר".
"בפרויקטים שאנו מתכננים כיזמים, אנו עושים תיאום תכנון בתוך הבית בעזרת אמצעים טכנולוגיים ותוכנות מתקדמות שבנמצא. השאיפה היא להגיע לביצוע עם תוכניות מתואמות מראש, שיאפשרו לנו לבצע בצורה הכי מדויקת ויעילה", מוסיף ברוש.

5 צפייה בגלריה
 הדמיה הרצליה
 הדמיה הרצליה
הדמיה הרצליה
(צילום: יח"צ)



בכל הקשור לחזון החברה ולהמשך הפעילות בטווח הקרוב והרחוק, אומר ברוש: "נמשיך לעשות את מה שאנחנו יודעים ועושים הכי טוב, לבנות בביטחון - BUILD WITH CONFIDENCE - זו הסיסמה שלנו. אנחנו מקפידים על איכות הבנייה, על בטיחות בעבודה ועל שירות ללקוחות שלנו באשר הם. אנחנו מכווני מטרה להמשיך ולפתח את היזמות בעולם המגורים, באזור הגיאוגרפי שנכון לנו להתמקד בו, ובמקביל להמשיך ולהעניק שירותי ביצוע לחברות המובילות בישראל".
שם החברה: ברוש ניר עבודות הנדסה ובניין בע"מ
הבעלים: ניר ברוש
שנת הקמה: 1995
פרויקטים נבחרים/בולטים: דיור מוגן פאלאס מודיעין, בתי מלון עבור רשת פרימה, גראנד קניון בבאר שבע, בית חולים אסותא אשדוד, קניון אבנת בפתח תקווה, קניון איילון ועוד
5 צפייה בגלריה
קניון עיר ימים בנתניה
קניון עיר ימים בנתניה
קניון עיר ימים בנתניה
(צילום: יח"צ)
הפרויקט שעומד לשיפוט בתחרות
הרחבת קניון עיר ימים נתניה
קטגוריה בתחרות: מבנה שאינו למגורים
שם הפרויקט: הרחבת קניון עיר ימים נתניה, תוספת חניונים והקמת מגדל משרדים
מיקום: נתניה, שכונת עיר ימים
היקף: 39 אלף מ"ר
יזם: שיכון ובינוי והראל חברה לביטוח
אדריכל: משרד אדריכלים יסקי מור סיוון
חברת ניהול: וקסמן גוברין גבע