3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה
(צילום: AFP)
משרד הבריאות פרסם הערב (שישי) הנחיות חדשות למערך האפידימיולוגי, לפיהן זמני החקירות לגילוי המגעים של החולים יתקצרו בהתאם להופעה או היעדר של תסמינים אצל חולי הקורונה. עם זאת - הבידוד עדיין נותר על 14 ימים מרגע החשיפה.
לקריאת המכתב המלא של ההנחיות - לחצו כאן
זמני החקירות ייקבעו כעת לפי חולים סימפטומטיים ולא סימפטומיים - ובהתאם למועד הופעת התסמינים. איתור המגעים יתמקד בארבעת הימים שקדמו להופעת התסמינים במקום ב-14 הימים כפי שהיה נהוג עד כה, ובמקרה של חולים א-סימפטומטיים איתר המגעים יתמקד בעשרה ימים. המשמעות: מספר האנשים שייכנסו לבידוד צפוי לרדת באופן משמעותי בעקבות השינוי שנכנס לתוקף כבר היום.
במכתב שפרסמה פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור שהתפטרה בתחילת השבוע מתפקידה, נכתב כי קיצור פרק הזמן שיעמוד בחקירת חולי הקורונה יפטור אנשים רבים מבידוד, ויאפשר למערך האפידמיולוגי להתמקד במגעים עם בעלי סיכון גבוה יותר להדבקה.
"יש מחיר בוויתור על הכנסת מגעים אשר חלקם עלולים להפוך לחולים לאחר מכן, אך הנתונים מראים כי המחיר סביר לעומת התועלת", כתבה סדצקי.

ההנחיות החדשות

לפי סדצקי, במקרה של חולה שיודע מתי תסמיני הנגיף הופיעו אצלו, החוקרים האפידמיולוגים יצטרכו לאתר את כל מי שנחשף אליו בארבעת הימים שלפני הופעת הסימפטומים ועד לחקירתו.
3 צפייה בגלריה
פרופ׳ סיגל סדצקי
פרופ׳ סיגל סדצקי
פרופ׳ סיגל סדצקי
(צילום: יואב דודקביץ)
במקרה שחולה אינו יודע מתי הופיעו התסמינים, או שקיים ספק לכך, החקירה תתמקד בעשרת הימים שלפני קבלת התוצאה החיובית לקורונה.
אנשים שנחשפו לחולה קורונה ללא תסמינים בשבעת הימים שקדמו לבדיקה יצטרכו להיכנס לבידוד. כמו כן, הודעות האיתור של שב"כ יישלחו לאנשים שבאו במגע עם חולי קורונה בעשרת הימים שלפני התוצאה החיובית - ולא ב-14 הימים שקדמו לה.

שיא חדש בבדיקות: 1,504 מאובחנים ביום

על-פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב, נרשם אתמול שיא יומי חדש במספר המאובחנים - 1,504 בני אדם. נכון להערב, בישראל יש 17,302 חולי קורונה פעילים, בהם 840 שאובחנו מחצות ועד השעה 19:00. מספר הבדיקות החיוביות עד הערב עומד על כ-5.7%, גבוה מהממוצע בימים האחרונים.
130 חולים מאושפזים במצב קשה, בהם 42 מונשמים. מספר המתים עלה גם הוא מהבוקר ועומד על 351 בני אדם.