הבוקר (יום ב') אותרו גושי זפת חדשים בכמה חופים כמו: צפון נתניה, עמק חפר, בית ינאי, מכמורת, נחשולים, גדור ואחרים. במשרד להגנת הסביבה אמרו כי זרמי הים סוחפים איתם שאריות זפת בעיקר מקרבת החוף, ותופעה זו צפויה להמשיך בהיקף מקומי בימים הקרובים בחופי ישראל, בהתאם לכיווני הזרמים ולשינויים בגובה הים.
בינתיים נמשכת החקירה למציאת הגורם, שגרם לאסון האקולוגי החמור שידעה ישראל בעשורים האחרונים.

בריאיון לאולפן ynet התייחס פרד ארזואן, סגן מנהל היחידה הימית במשרד להגנת הסביבה, לחקירה - לאחר שהתברר כי המכלית היוונית שנבדקה נוקתה מכל חשד: "מפקח להגנת הסביבה הימית ביצע ביקורת מלאה, ואישרנו שהיא לא קשורה לאירוע". לדבריו, כעת יש עוד עשרות ספינות חשודות. "אנו ממשיכים לבדוק כל חשד ואנחנו בודקים אותו לעומק כדי להגיע בדיוק למטרה הזאת - למצוא את החשוד", הוא אמר.
ארזואן אמר כי מדובר במשימה מורכבת ולא פשוטה: "לכל חקירה יש את המורכבויות שלה, וזו חקירה מורכבת. אנחנו פועלים ככה על מנת שנוכל להגיע לחקר האמת. אפשר להגיד שנעשות כל הפעולות האפשריות על מנת להגיע למקור".
הוא לא התחייב שהמשרד להגנת הסביבה ימצא את האחראים לזיהום: "אני לא יכול להגיד בוודאות כי עוד לא מצאנו בצורה ודאית. כשנגיע לרגע הזה ואני מקווה שיגיע בקרוב, נוכל להגיד את זה בפה מלא".
הוא סירב להעריך כמה זמן תתקיים החקירה עד למציאת גורם הזיהום: "אני לא יכול להגיד לך תאריכים, המידע לא קיים בידי. אנחנו אופטימיים כרגע ופועלים בצורה מאוד אגרסיבית כדי להגיע למזהם".