"לכל מי שאתגרי האנושות הגדולים הם בראש מעייניו, יש מעתה כתובת אחת. בית־הספר לקיימות ושינויי אקלים המתבסס על חמישה עשורים של צבירת ידע, ניסיון ומחקר מדעי בנגב", כתב נשיא אוניברסיטת בן־גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ, בהכרזה על הקמת בית־הספר לקיימות ושינויי אקלים.
המהלך הינו המשך ישיר להכרה באוניברסיטה כמובילה עולמית בהכשרה ובמחקר פורץ דרך בתחומי הסביבה, המדבור, האנרגיה והקיימות. חוקרים ומומחים במכונים לחקר המדבר בקמפוס שדה בוקר, כמו גם במחלקות לגיאוגרפיה ופיתוח סביבתי, מדעי כדור הארץ והסביבה, מדעי החיים, מדעי הבריאות, הנדסה אזרחית וסביבתית ואקולוגיה - זוכים להכרה בינלאומית, במסגרת ההתמודדות עם שלל אתגרים הנוגעים למחסור במים וביטחון תזונתי, חקלאות מותאמת סביבה או צורך בפיתוח טכנולוגיות אנרגיה וקירור מתקדמות. כעת, הידע והניסיון שנצברו יעמדו לרשות הסטודנטים בחטיבות הלימוד השונות בבית־הספר החדש, כמו: משאבי טבע מתחדשים, מדיניות וניהול סביבתי וקיימות".
1 צפייה בגלריה
(צילום: דני מכליס)


בית־הספר לקיימות ושינויי אקלים באוניברסיטת בן־גוריון בנגב יכלול מחקרים במגוון תחומים, כדוגמת מים, ביטחון תזונתי, אנרגיה נקייה, הנדסה סביבתית, בריאות הציבור וצדק חברתי.
פרופ' חיימוביץ: "שינויי האקלים הגלובליים הם האתגר של הדור הזה. מה שהיה פעם בעיה מקומית הפך למשבר עולמי. נדרש שיתוף פעולה בין מומחים ויכולת לחשוב מחוץ לקופסה כדי לחדש ולהפוך גישות מקומיות לפתרונות עולמיים".
בית־הספר צפוי להציע מגוון מסלולי לימוד לתואר ראשון ולתארים מתקדמים, לסטודנטים מישראל ומחו"ל, ומכין את הסטודנטים לעבודות מגוונות העוסקות בהיבטים השונים של קיימות, כמו: מדע, תכנון, מדיניות, ניהול, בריאות וכלכלה. מטרתו לספק לסטודנטים מגוון רחב של כלים לפיתוח ולקידום פתרונות מעשיים ובני־קיימא לשינויי אקלים עולמיים, במסגרת מחקר בינלאומי המשלב פרספקטיבות מגוונות מתחומי מחקר מובילים באוניברסיטת בן־גוריון בנגב.
חבר ועדת ההיגוי של בית־הספר לקיימות ושינויי אקלים, פרופ' ירון זיו: "לחוקרים השפעה קריטית על הטיפול במשבר האקלים. בית־הספר שלנו מציע גישה חדשנית: סינרגיה בין כל אנשי המחקר העוסקים בתחום. מתוך הדינמיות והיצירתיות נוצרת תרומה ייחודית לכל אחד או אחת, כך שהשלם עולה על סך חלקיו. לנו יש את היכולת ליצור שילובים אטרקטיביים באמצעות תארים דו־מחלקתיים ובנוסף, אנו כבר עובדים על שיתופי פעולה עם התעשייה, הממשלה ועם גופים בינלאומיים".