בישיבת בית מתתיהו בבני ברק אובחנו בשבוע האחרון כבר יותר מ-200 נדבקים בקורונה. ירון קודשים, אביו של אחד התלמידים בישיבה טען הבוקר (יום ב') בראיון לאולפן ynet כי ההתפרצות יכלה להיעצר אם המדינה הייתה מתערבת בזמן: "אפשרו מדגרה". בני, חולה קורונה תושב בני ברק, טוען כי הוא מתחנן שיפנו אותו ואת משפחתו למלונית בידוד אך הדבר לא נעשה: "אני פצצה מתקתקת".
3 צפייה בגלריה
בית מתתיהו
בית מתתיהו
ישיבת בית מתתיהו
(באדיבות ירון קדושים)
"המספר נכון לאתמול הוא 210 נדבקים", אמר קדושים. "זה מספר עצום וייתכן מאוד שהוא עלה חס וחלילה. מה שקרה שם זה שבחור אחד שיצא לחתונה, הוא חזר והדביק מספר קטן של חברים. כאן יכלה המדינה לבוא ולעצור את זה באמצעות משרד הבריאות ופיקוד העורף אבל לא עשו כלום וככה זה התפשט".
אתה מאשים את המדינה, אבל יש את ראשי הישיבה, את התלמידים עצמם.
"הדבר הזה קורה בכל מקום וקרה גם שם. אחרי חמישה חולים בישיבה המדינה יכלה, והייתה חייבת לבוא ולקחת פיקוד על המקום. אבל המדינה לא פעלה. יש כרגע כאוס, רואים את זה בכל מקום. הגל השני הזה לא מטופל, ההנחיות ניתנות בצורה לא מסודרת לא ברורה. היה פה מחדל. המדינה אפשרה מדגרה בלב העיר הכי צפופה בארץ. יכלו מיד לשלוף את אותם חולים ולטפל בנדבקים והיינו עוצרים את זה בחמש, או בעשר או בעשרים או בשלושים".
3 צפייה בגלריה
בני חולה בקורונה
בני חולה בקורונה
בני, חולה בקורונה תושב בני ברק:"לא מפנים אותי למלונית"
(באדיבות המרואיין )
אחד מילדיו של בניני, תושב בני ברק שאובחן עם קורונה, טען בראיון לאולפן ynet כי הוא מבקש לצאת למלונית אך לא מקבל מענה: " אני בבית, שבוע וחצי שאני חולה עם חלק מילדיי לצערי הרב. כבר שבוע וחצי שאני מתחנן מכל הגורמים שיוציאו אותנו למלונית ייעודית. לצערי אין לנו מענה מאף אחד, פניתי לקופות החולים, פניתי לעיריית בני ברק, פניתי לפיקוד העורף. אתמול סוף כל סוף התקשרו וחזרו מפיקוד העורף שבשעה 16:00, אני מדבר על אתמול, אני אהיה מוכן עם מזוודות כי מגיעים לאסוף אותנו. הגיעה השעה 16:00, הגיעה השעה 18:00, הגיעה השעה 20:00 אף אחד לא התקשר, אף אחד לא הגיע, מיותר לציין שפחתנו חזרה את המזוודות".
3 צפייה בגלריה
בני חולה בקורונה
בני חולה בקורונה
אחד מילדיו של בני
(באדיבות המרואיין )
הוא הדגיש: "חשוב לציין שגם אין שוב קו טלפון יעודי. אין מישהו שלוקח עליו את האחריות שאפשר להתקשר. לפיקוד העורף אי אפשר להתקשר איתו אי אפשר לשאול מתי מפנים, איך מפנים, אין שום גורם שלוקח אחריות".
בני סיפר על הסכנה שהוא מהווה לציבור: "אני גר בבניין שיש בו קרוב ל200 ילדים. אני מה שנקרא 'פצצה מתקתקת'. אני מתחנן לכל הגורמים בואו תפנו אותי ואת משפחתי למלון בידוד".