עיריית חיפה החליטה אמש (ו') לבטל את האישור שניתן לקיים את מסיבת החתונה הגדולה של נכדת הרב מוויז'ניץ באולם הכדורסל בשכונת רוממה, ביום שני הקרוב. בעירייה אמרו כי האישור לקיים את המסיבה במקום ניתן על ידי אתו"ס – החברה הכלכלית המפעילה את מתקני הספורט והתרבות בעיר.
לפי העירייה האירוע בוטל "לאור הערכת המצב שערך היום פיקוד המשטרה ולאור הפיכתה של חיפה לעיר כתומה". עוד נמסר כי "כל האירועים ההמוניים המתוכננים יעברו בדיקה מחודשת והתאמות כנדרש, כבר בימים הקרובים".
ההודעה על קיום מסיבת החתונה עוררה היום זעם בקרב התושבים, החוששים מהדבקה, אולם בחסידות הבהירו כי האירוע יתקיים תוך הגבלות משמעותיות – ועל פי המתווה בו הותר לקיים אירועי תרבות.
1 צפייה בגלריה
מודיעין עילית
מודיעין עילית
ברשתות החברתיות מתחו ביקורת. ארכיון
בימים כתיקונם היו משתתפים באירוע של פרל מלכה, נכדת האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, עשרות אלפי חסידים מכל הארץ, והיא הייתה נמשכת מספר ימים. מכיוון שמדובר בימי קורונה, ניסו בחסידות לצמצם את האירוע ככל האפשר, אולם אתמול נפוצו פרסומים ושמועות על האירוע, שעוררו סערה בעיקר לנוכח סיווגה של חיפה כעיר "כתומה". בימים האחרונים גדל מספר החולים בעיר בקרוב ל-500 איש. לדברי אלו שמתנגדים לקיום החתונה, אירוע כזה עלול להביא להדבקה המונית ולסיווג העיר כאדומה.
לפני ההודעה על ביטול האירוע, ובעקבות הפרסומים שנפוצו בעיקר ברשתות החברתיות, מסרו בעיריית חיפה: "האירועים רבי המשתתפים המיועדים להתקיים בחיפה נקבעו ותוכננו על ידי אתו"ס, בשיתוף עם המשטרה ולאחר שזו נתנה להם רישיון. לאור העלייה בתחלואה בקורונה בעיר, הנהלת העיר תבדוק את קיומם ונחיצותם זאת בתיאום עם פיקוד המשטרה".
המשטרה, לעומת זאת, הודיעה כי לא אישרה כל חתונה ושאין זה מתפקידה. "למען הסר ספק, מפקד תחנת חיפה קיים כעת דיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים, בסיומו הדגיש כי המשטרה איננה מאשרת קיומן של חתונות, וכי על כל הציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות תוך גילוי אחריות אישית ושותפות למאמץ הלאומי שמנהלת משטרת ישראל, לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, למען ביטחון כולנו".
בחסידות לא הבינו על מה קמה הסערה. לדברי אחד מאנשי החסידות, המעורה בפרטים, מדובר באירוע מוגבל בהיקפו שעומד בכל אמות המידה של אירוע תרבות. לדבריו, באירוע אמורים היו להשתתף כ-1,000 איש, בשתי משמרות של 500, ורוב האורחים היו אמורים להיות תושבי חיפה ולהתחלק לקבוצות של 20 שיישבו במקומות שהוגדרו מראש ולא יורשו לעבור ממקום למקום. "האירוע יתקיים ללא אוכל, ללא ריקודים. מבחינתנו זו בכלל לא חתונה", אמר.
יש לציין כי על פי מודל הרמזור, מותר לקיים אירוע תרבות בעיר כתומה בתפוסה של עד 20% משטח האולם, ובקבוצות של עד 25 איש. באולם ברוממה 5,000 מקומות, כך שכניסה של 500 איש היא אף מתחת לרמה המותרת.
פורסם לראשונה: 18:34, 04.09.20