לבנות בית זה כאב ראש אחד גדול, אבל יש מצב שבקרוב מאוד תוכלו פשוט להדפיס אותו.
שימו לב לבית הגדול ביותר שהודפס אי פעם באירופה על ידי מדפסת תלת מימד. הבית שבו שתי קומות ובהן שני חדרי שינה, מטבח וחדר אמבטיה - הושלם לאחרונה על ידי חברת בנייה בלגית. הדפסת הבית נעשתה באמצעות תערובת מלט מיוחדת שהופעלה מזרבובית המדפסת, וארכה - לא תאמינו, כשלושה שבועות בלבד. כל זאת כמעט ללא מגע יד אדם, ובצורה מדויקת להפליא.
מסתבר שזה לא רק סופר מגניב ויעיל, זו גם בנייה ירוקה וידידותית לסביבה.
3 צפייה בגלריה
בונים את הבית באמצעות המדפסת
בונים את הבית באמצעות המדפסת
בונים את הבית באמצעות המדפסת
(צילום: חברת הבנייה Kamp C)
ומבלגיה למקום קצת יותר רחוק. אם חשבתם ש-12 מיליארד שנה זאת תקופת זמן מקבילה לנצח, יש כאלה שמתייחסים אליה כ"הפוגה זמנית". מחקר חדש של החברה המלכותית לאסטרונומיה בשבדיה, מראה כיצד הגלקסיות הקטנות ביותר ביקום - מייצרות כוכבים.
גלקסיות ננסיות בדרך כלל אינן מאכסנות כוכבים רבים, אך הן מסוגלות לחזור ולייצר רבים כאלה אחרי מיליארדי שנים שבהן היו רדומות. כך טוענים החוקרים מאוניברסיטת לונד בשבדיה. ההדמיות, שדרשו הפעלה של 40 מחשבים בו זמנית, הראו כי היווצרות הכוכבים יכולה להתחדש לאחר הפוגה ממושכת. בעצם הגלקסיות הננסיות צוברת "דלק" בצורה של גז, שבסופו של דבר מתעבה ומוליד כוכבים.
3 צפייה בגלריה
גלקסיה ננסית הפניקס
גלקסיה ננסית הפניקס
גלקסיה ננסית הפניקס
(צילום: מצפה הכוכבים האירופי)
ומלידה אחת ללידה אחרת, חדשות טובות כפולות, אפורות ובעלות אפים ארוכים במיוחד: גן חיות מקסיקני חוגג את הולדתם של שני פילים אפריקנים נדירים, כחלק מתוכנית הרבייה שלו למינים בסכנת הכחדה.
לפני כשמונה שנים גן החיות של פואבלה במקסיקו חילץ תשעה פילים מנמיביה, והיום הטיפול בהם נושא פרי. אריק וזום, שני הפילפילונים החדשים, שוקלים ביחד יותר מ-200 קילו, והם בני פחות מחודש.
3 צפייה בגלריה
יוסי הפיל חוגג יום הולדת
יוסי הפיל חוגג יום הולדת
יוסי הפיל חוגג יום הולדת
(צילום: הספארי ברמת גן)
ומהקטנטנים הללו לפיל יוסי, שחוגג יום הולדת 46 - בספארי ברמת גן. יוסי הפיל הוא הגדול מבין כל הפילים החיים בגני החיות בעולם, והיה לפיל הראשון שנולד בספארי, אי שם ב-באוגוסט 1974. אמו של יוסי, גם היא בספארי, היא הפילה המבוגרת ביותר באירופה - כן, המשפחה הזאת אכן שוברת שיאים. ואם כל זה לא מספיק חגיגי, אתמול גם צוין יום הפיל הבינלאומי.
עד כאן המבזק שלנו, נפגש כאן בשבוע הבא, ועד אז שיהיו לכם רק חדשות טובות