1 צפייה בגלריה
רוני גמזו ויולי אדלשטיין
רוני גמזו ויולי אדלשטיין
פרופ' רוני גמזו
(צילום:שאול גולן)
הצוות של גמזו נחשף: מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, שמונה ביום רביעי לתפקיד הממונה למאבק בקורונה, מינה שורת בכירים במערכת הבריאות לצוות שיעסוק עימו בבלימת המגפה.
הרופאים שיצטרפו למטה הם ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים בשיבא, ד"ר הדר אלעד, ראש אגף רפואה קהילתית במשרד הבריאות, פרופ' פייר זינגר, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ והמכון לחקר התזונה בבילינסון, פרופ' סיגל סבירי, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ בהדסה, היימס גילה, מנהלת מערך הסיעוד ברמב"ם ופרופ' עידית מטות, מנהלת מערך ההרדמה באיכילוב.
"במסגרת הלוחמה בתחלואת הקורונה, אחד היעדים המרכזיים הוא למנוע אי ספיקה של מערכת הבריאות – בקהילה ובבתי החולים", כתב גמזו. "אי ספיקה איננה רק מספרים של חולים או חולים קשים, הוא אופן עמידת הצוות הרפואי, חוסן הארגונים לכלל פעילות הרפואה לרבות שגרת הרפואה. במסגרת אחריותכם, עליכם לשדר פעמיים בשבוע דו"ח המתאר את הברומטר של המצב תוך ציון הרגע שבו המערכת מתקרבת (שבועיים מראש) לאי ספיקה".
גורם באחת מקופות החולים אמר כי "משרד הבריאות שוב טועה. גמזו איש מוכשר, אבל הוא עשה את הטעות הראשונה והגדולה ביותר שלו כאשר מינה רק אנשי בתי חולים".
הגורם הוסיף: "כל המחלה הזאת היא של חולים שלא מגיעים לבתי החולים. אף אחד בצוות לא מבין בכלל איך זה להעניק שרות רפואי לעשרות אלפי אנשים ביום. בקיצור - אם חוזרים על טעויות הגל הראשון, אנחנו עלולים להגיע לאותן תוצאות הרסניות".