חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) התייחס הבוקר (ראשון) לכוונתו של ראש הממשלה נתניהו להדיח את יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון ואמר: "כשהיא באה ואומרת מראש שאם לא תהיה קטסטרופה היא תפסול את החלטות הממשלה, זה כבר לתקוע אצבע בעין. זו בעיניי חציית קו אדום".
"אני בשבוע שעבר דווקא גיביתי אותה ויצאתי להגנתה, אמרתי שהכנסת היא לא חותמת גומי", הוסיף קרעי, "אבל הדבר הזה כבר מוגזם. זה מראה שיש כאן אינטרס אחר שעומד מאחורי ההחלטות, ולא דברים מקצועיים. אני לא יודע, אולי בגלל שהיא מחזיקה את השלד הבורסאי של מפלגת 'כולנו', אולי בגלל שהיא מתכננת משהו אחר, אין לי מושג".
4 צפייה בגלריה
שלמה קרעי
שלמה קרעי
ח"כ שלמה קרעי
(צילום: אבי מועלם)
4 צפייה בגלריה
ועדת הקורונה בהחלטה על חדרי כושר ובריכות
ועדת הקורונה בהחלטה על חדרי כושר ובריכות
"מתכננת משהו". שאשא ביטון
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
בנוגע להפגנות הסוערות שנערכות בשבועות האחרונים מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים ובתל אביב אמר קרעי כי מדובר ב"חבורה של אנרכיסטים, פצצות קורונה מתקתקות". לדבריו, "בריאות וסיכון הציבור לא מעניינת אותם בכלל, כמוהם כמו שולחיהם - יאיר לפיד, עידן רול וכל החברים שקוראים לא להישמע להנחיות של בריאות הציבור, בזה זה מתחיל ונגמר".
- אתה לא מאמין שזאת מחאה עממית, רצינית, אמיתית, כאב של הציבור? "צריך להבדיל. את העצמאים והמובטלים אנחנו שומעים יום-יום וזה לגיטימי שהם יוצאים ומשמיעים את קולם. אבל מה שאתה רואה זה לא את העצמאים והמובטלים. אתה רואה את השלטים, את ההפגנה בבלפור, את האלימות. זה לא הפגנה של אנשים במצוקה".
4 צפייה בגלריה
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
"אנרכיסטים, פצצות קורונה מתקתקות". מפגינים בבלפור אמש
(צילום: עמית שאבי )
4 צפייה בגלריה
שאול מרידור
שאול מרידור
"אסור לו לצאת בפומבי נגד החלטות הממשלה". שאול מרידור
(צילום: רפי קוץ)
קרעי גם התייחס לעימות בין ראש הממשלה לראש אגף התקציבים באוצר, אחרי שביום שישי שיתף נתניהו ציוץ בטוויטר שבו מתח קרעי ביקורת חריפה על שאול מרידור. "הוא מחבל בהחלטות הממשלה. כשאתה יוצא ואומר שאם נחלק מענקים לאזרחים נהפוך לוונצואלה זה חמור, זה דה לגיטימציה נגד הממשלה".
"בדיונים הפנימיים תפקידו לומר את הדברים שלו באופן נחרץ וחשוב שיאמר, בעיקר אם זה בניגוד לעמדת השר. אבל ברגע שההחלטות מתקבלות, אסור לו לפי תקנות שירות המדינה לצאת בפומבי נגד החלטות של השר או של הממשלה", הוסיף.
ח"כ קרעי דחה את הצורך במינוי פרויקטור לטיפול במשבר הקורונה ואמר: "הפרויקטור הטוב ביותר שיש לנו זה נתניהו כשרק רה"מ קיבל את ההחלטות ביעילות ובמהירות המצב היה טוב מאוד".