נפתח עם הדינוזאור היקר ביותר שנמכר אי פעם: לאחרונה סיפרנו כאן על סטן, טי רקס ענק באורך כ-12 מטר, בן 67 מיליון שנה, שהועמד למכירה פומבית בבריטניה.
בית המכירות העריך שיימכר לאספן תמורת 8-6 מיליון דולר, אלא שהדינוזאור הפתיע ושבר על הדרך שיא עולמי לכל שלד או מאובן של דינוזאורים שהוצעו במכירות פומביות אי פעם. שימו לב - הוא נמכר בלא פחות מ-31.8 מיליון דולר לאדם שלא הזדהה (הסכום כולל 27.5 מיליון דולר + מסים). מדובר בסכום השווה לכ-107 מיליון שקלים. מדובר בסכום עתק שגרם לרעידת אדמה בעולם המכירות הפומביות.
3 צפייה בגלריה
דינוזאור למכירה
דינוזאור למכירה
דינוזאור למכירה
(צילום: רויטרס)
השיא הקודם - קבלו פרופורציה - עמד "רק" על 8.4 מיליון דולר ששולמו עבור טי רקס אחר ב-1997. אולי כבר התחלתם לחפור בחצר, מי יודע מה תמצאו שם.
ועכשיו הכירו את האישה שהופכת את הבדים שאף אחד לא רוצה - לאומנות. מרסלינה אקפוג'וטור מניגריה עוברת בין מתפרות ומלקטת בדים שאף אחד לא משתמש בהם, כאלה שהפכו לפסולת. במקום שיישרפו או יושלכו למקווה המים של לאגוס, היא נותנת להם וגם לטבע - הזדמנות שנייה.
3 צפייה בגלריה
מרסלינה אקפוג'וטור מניגריה בפעולה
מרסלינה אקפוג'וטור מניגריה בפעולה
מרסלינה אקפוג'וטור מניגריה בפעולה
(צילום: רויטרס)
מרסלינה מייצרת דיוקנאות באמצעות פיסות הבד הללו, שהופכים בזכותה מסתם אשפה לאמנות מרתקת. זבל של האחד – הוא לפעמים האוצר של האחר. תזכרו את זה.
3 צפייה בגלריה
גורי פומת ההורים שעוברו לגן החיות
גורי פומת ההורים שעוברו לגן החיות
גורות פומת ההורים שעוברו לגן החיות
(צילום: גן החיות באוקלנד)
ולסיום, סיפור ההצלה החמוד של השבוע: גן חיות באוקלנד, הציל שתי גורות פומת הרים מהאש המתפשטת ברחבי קליפורניה שאיימה להרוג אותן. הגורות איבדו את אמן בשריפה, ויצטרפו לגור זכר שננטש גם הוא בעקבות המצב – וחולץ משריפה אחרת בשבוע שעבר. נספר שמצבם של השלושה טוב, הם כבר קיבלו טיפול רפואי בגן החיות, שהפך בהרבה מובנים לצוק התקווה של קליפורניה.
עד כאן המבזק שלנו ועד הפעם הבאה שיהיו לכם רק חדשות טובות