תושבים רבים בירושלים וביישובים אחרים התעוררו הבוקר (שבת) מבוהלים לקולות נפץ עזים, שמקורם בחגיגות זיקוקים בשטחי מזרח ירושלים והגדה המערבית לרגל קבלת תוצאות בחינות הבגרות לתלמידים הפלסטינים.
במשטרה מסרו כי הנושא נמצא בטיפול והוסיפו כי כבר עצרו בימים האחרונים כמה חשודים בירי זיקוקים. "השוטרים פעלו במהלך הימים האחרונים ברחבי מזרח ירושלים, במטרה לאתר, למנוע ולעצור את משגרי הזיקוקים בניגוד לחוק, ועצרו עד כה לחקירה 8 חשודים עמם נתפסו עשרות זיקוקים", נמסר.
1 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
"התעוררנו לבומים אדירים". ירושלים, הבוקר
(צילום: ערן נחמיאס)
ירי זיקוקים ביום פרסום תוצאות הבגרות, המכונים "תווג'יהי", אינו חריג במזרח ירושלים וצפוי להימשך לאורך כל היום - עד הלילה. גם בשטחי הגדה המערבית והרצועה חוגגים כך באמצעות זיקוקים ואף בירי באוויר מכלי נשק - דבר שהן הרשות הפלסטינית והן ממשל חמאס בעזה נאבקים בו ביתר שאת בכל שנה כדי להביא לצמצום התופעה.
תושבים רבים דיווחו על הרעשים דרך המייל האדום של ynet. עדי, תושבת הגבעה הצרפתית, כתבה: "פיצוצים מזה כרבע שעה שנשמעים כמו יריות בצפון מזרח ירושלים, התעוררנו לבומים אדירים". גם ביישובי השרון שמעו את הרעשים, מכיוון היישובים הפלסטיניים שממזרח. תושב אחד העיד: "זה כמו שאתה נמצא על גבול סוריה ושומע משם את הירי".
במועצה האזורית הר אדר התריעו מראש, שלשום, על קולות הנפץ הצפויים הבוקר. "כהרגלם בקודש, צפויים להישמע מטחי זיקוקים וקולות ירי במהלך היום", נכתב בפייסבוק של המועצה.