בשוק עבודה בו הארגונים מתאמצים בגיוס ושימור העובדים המוכשרים ביותר באמצעות הטבות שונות, חשוב לזכור שאווירה טובה, פרודוקטיבית וחיובית במקום העבודה היא אחד הגורמים החשובים ביותר עבור מועמדים, ואחת הסיבות המרכזיות להישארות של עובדים במקום העבודה שלהם.
מהם הכלים המרכזיים לשמירה על קשר בין העובדים? כיצד מתאימים את האסטרטגיות לצרכים ולתרבות של הארגון? ואיך הופכים יום גיבוש לחוויה מרגשת ומהנה? אספנו כמה נקודות חשובות שכדאי לקחת בחשבון:

השתמשו בכלי תקשורת מגוונים ועדכניים

השתמש בכלי תקשורת כגון הודעות מיידיות, שיחות ועידה בווידאו ופלטפורמות שיתוף פעולה כדי לשמור על קשר בין העובדים ללא קשר למיקומם. ודאו שהכלים ידידותיים למשתמש ונגישים לכל העובדים.

עודדו שיתוף פעולה

עודדו עובדים לעבוד יחד ולשתף פעולה בפרויקטים, באמצעות תרגילי בניית צוות, מפגשי סיעור מוחות ופרויקטים מגוונים כדי לטפח שיתוף פעולה ולבנות מערכות יחסים בין חברי הצוות.
4 צפייה בגלריה
(צילום: רמי סיני)

לא לשכוח לחגוג הצלחות

חשוב לחגוג אבני דרך והצלחות עם העובדים. ניתן לעשות זאת באמצעות תוכניות הכרה, טיולי צוות, או אפילו חגיגות וירטואליות. הכרה בעבודה הקשה וההישגים של העובדים יכולה לסייע רבות בחיזוק המורל והמוטיבציה.

צרו תחושה של קהילה

עודדו את העובדים לעסוק זה בזה ברמה האישית. ניתן לעשות זאת באמצעות אירועים חברתיים, שעות שמחות וירטואליות, או אפילו אתגרים כלל החברה. בניית תחושת קהילה יכולה לעזור לעובדים להרגיש מחוברים לעמיתיהם ולחברה כולה.

הזדמנויות לצמיחה מגדילות את המעורבות והשימור

הזדמנויות לעובדים ללמוד ולצמוח בתוך החברה יכולות להגדיל את שיעורי המעורבות והשימור. הדרך לשם יכול להיסלל באמצעות תוכניות הכשרה, תוכניות חונכות, מנטורינג ועוד.
4 צפייה בגלריה
(צילום: מנש כהן)

טפחו תרבות חיובית

חשוב לטפח תרבות עבודה חיובית שמעריכה שיתוף פעולה, הכלה וכבוד. ודאו שמדיניות החברה והנהלים עולים בקנה אחד עם ערכים אלה ושהעובדים ירגישו שמעו ומעריכים אותם. תרבות עבודה חיובית יכולה להוביל להגברת מעורבות עובדים, פרודוקטיביות ושימור.

השתמשו ב-gamification

השתמש בטכניקות gamification כדי לעודד מעורבות והשתתפות בקרב העובדים. זה יכול להיעשות באמצעות תחרות ידידותית, אתגרים, או אפילו תגמולים עבור השלמת משימות או הגעה ליעדים.

ספקו הזדמנויות להשפעה חברתית

חשוב לספק הזדמנויות לעובדים להחזיר לקהילות שלהם או לתמוך במטרות שאכפת להם מהם, באמצעות תוכניות התנדבות, התאמת תרומות, או אפילו אירועי גיוס תרומות. עובדים שמרגישים שהם משפיעים לטובה נוטים יותר להרגיש מחוברים לעבודתם ולעמיתיהם.
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירין גורן)

בריאות ורווחה הם גורמי מפתח ביצירת מעורבות ופרודיקטיביות

עודד עובדים לתעדף את בריאותם הפיזית והנפשית באמצעות תוכניות בריאות, פעילויות מיינדפולנס, או אפילו לוחות זמנים גמישים המאפשרים פעילות גופנית או טיפול עצמי. עובדים שמרגישים נתמכים ברווחתם נוטים יותר להיות מעורבים ופרודוקטיביים בעבודה.

הוצאת עובדים לשטח - מקור להפגת מתחים והעלאת המורל

התוצאות של פעילות גיבוש בשטח כוללות שיפור יכולת התקשורת הבינאישית והקבוצתית, עמידה בזמנים, בנייה ויישום של תכנית אסטרטגית, העצמה אישית וקבוצתית, עבודת צוות, שיתוף מידע, חשיבה יצירתית, חיזוק הקשר בין העובדים למותג ולערכי המותג, התפתחות אישית, הגדלת האמון בין העובדים, פיתוח יוזמה ומנהיגות ועוד.
פעילות כקבוצה במשחק תחרותי מובילה לפתרון קונפליקטים ומציאת פתרונות אופטימליים, שיפור יעילות ופרודוקטיבית, יצירת אינטימית ואמפתיה וקבלת החלטות מושכלת ונכונה.

איך בוחרים פעילות גיבוש שמעודדת תקשורת, שיתוף פעולה ובניית קהילה?

עובדים בצוות מגובש משתפים פעולה בצורה טובה יותר, לומדים ומבינים נקודות החוזק והחולשות של שאר העובדים, ומנהלים את הזמן שלהם בצורה יעילה יותר. גיבוש צוות מעודד את העובדים להשתתף במאמץ הקבוצתי ויכול לסייע גם לעובדים חדשים לשבור את המחסומים החברתיים.
במקום לבחור שוב פעילות גיבוש צוות מסורתית (ומשעממת), חשוב לבנות אירוע שיוצר התרגשות. התמהיל המומלץ לפעילות גיבוש מוצלחת כולל משהו חדש ושונה, שהעובדים לא התנסו בו, עם רוח תחרותית שמכניסה אנרגיה ומוטיבציה.
מעבר לתועלות עבור הארגון, יום גיבוש צריך להיות גורם של 'ניקוי ראש' ובילוי באווירה קלילה, כדי לחדש אנרגיות ולחזור לעבודה שמחים (ומגובשים) יותר.
בנוסף לכל, עובד שמשקיעים בו מוקיר תודה. יום גיבוש מהנה ורלוונטי מתפרש בתור הערכה מצד המעסיק על העבודה והתרומה של העובדים, מה שמגדיל את שביעות הרצון והתפוקה שלהם ביום-יום.
4 צפייה בגלריה
(צילום: ויקטור לוי)

מגוון פעילויות מבית Challenge - פשוט ליהנות מגיבוש ופעילויות קבוצתיות

חברת Challenge היא אחת החברות המובילות והוותיקות בישראל במגזר העסקי בתחום ימי גיבוש, פעילויות פיתוח ולמידה, יוזמות שיווק וקד"ם, הפעלת קהלים גדולים, כנסים ומפגשים.
הפעילויות של Challenge מובילות לחיזוק ואיחוד עובדי החברות דרך מגוון חוויות, אותן אפשר להתאים לאופי החברה ולמטרת הפעילות. במשך יותר מ-15 שנות פעילות, החברה סיפקה פתרונות מקצועיים בסטנדרטים גבוהים לאלפי לקוחות מכל תחומי המשק.
החברה משווקת ומפעילה תוכן משחקי של המותגים המובילים בעולם - הקטלוג המלא מכיל יותר מ-120 משחקים ופורמטים פיזיים ו-וירטואליים בתחומים שונים, החל מבניית צוותים, דרך הפעלת קהלים, לימוד ופיתוח ועד פעילויות לכנסים מקצועיים.
Challenge מציעה יתרון משמעותי בעידן הדיגיטלי וההיברידי - למעלה מ-50 שותפים ברחבי העולם ומגוון פעילויות אותן ניתן לקיים בישראל ובעולם בצורה זהה ובזמן אמת.
בין הפעילויות המגוונות של Challenge: מרוץ פורמולה1 עם רכבים בגודל אמיתי, Amazing Race – מרוץ משימות מתגלגל, Urban Challenge – הרפתקה אורבנית ההופכת כל עיר למגרש משחקים ענק, Movie Trailer - פעילות בה העובדים הופכים לתסריטאים, במאים ושחקנים, אתגר האופניים המשלב בניית אופניים ותרומה לקהילה, חדרי בריחה ברחבי העיר, משחק משימות אינטראקטיבי Hyper Challenge המשלב טכנולוגיה מתקדמת, טאבלטים ואפליקציה חדשנית, משחק משימות Road trip המשלב חוויית שטח וממשק אינטראקטיבי, תחרות שייט, משחקים תקופתיים, פענוח תעלומות, הרפתקת VR קבוצתית, משחק בריחה במשרדי הארגון, שעשועון אינטראקטיבי בשידור חי, בינגו מוזיקלי ועוד אינספור אפשרויות על פי האופי והמטרה של הארגון.
עבור מנכ"לים, מנהלי שיווק ואנשי רווחה ומשאבי אנוש בחברות הייטק, בנקים, חברות פיננסים וביטוח, חברות מסחריות גדולות ועוד - לקראת יום הגיבוש הבא, הזמינו פעילות מותאמת אישית מ-Challenge – ותנו לעובדים שלכם פשוט ליהנות!
לקטלוג הפעילויות המלא ולתיאום שיחת ייעוץ להתאמת הפעילות המתאימה לאתגר הבא של הארגון - היכנסו>>