פעילות המשטרה לאכיפת חובת עטיית המסכות במרחב הציבורי ממשיכה לגרום לחיכוכים בין שוטרים לאזרחים על בסיס יומיומי. היום (שני) הופץ בפייסבוק תיעוד מניסיון מעצר של קורין אברהם, תושבת תל אביב, שבו נראים שוטרים מפעילים כלפיה כוח מופרז לכאורה.
אלא שבמשטרה פרסמו תיעוד מלא של התקרית ממצלמת הגוף של השוטרת, שממנו עולה כי אברהם סירבה במשך דקות ארוכות לבקשתם של השוטרים להזדהות בפניהם. "צר לנו על התנהגות פסולה זו שכל תכליתה להכשיל את השוטרים", אמרו במשטרה.

2 צפייה בגלריה
ממצלמת הגוף המשטרה: קורין אברהם מסרבת להזדהות בגלל שהיתה בלי מסיכה
ממצלמת הגוף המשטרה: קורין אברהם מסרבת להזדהות בגלל שהיתה בלי מסיכה
"סירבה להזדהות במשך עשר דקות". מתוך התיעוד ממצלמת הגוף של השוטרת
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
אירוע בנמל תל אביב: אישה נעצרת על ידי שוטרת ופקח מפני שהיתה ללא מסיכה וסרבה להזדהות
אירוע בנמל תל אביב: אישה נעצרת על ידי שוטרת ופקח מפני שהיתה ללא מסיכה וסרבה להזדהות
"מדינת משטרה". מתוך התיעוד שפרסמה קורין אברהם
התקרית התרחשה בצהרי היום בנמל תל אביב. צוות שיטור עירוני עיכב את אברהם (40) מכיוון שצעדה ללא מסכה על פניה. השוטרים דרשו ממנה להזדהות, אך היא סירבה ודרשה לדעת מדוע הם מבקשים זאת ממנה. "הלכתי מרחוב פנימי לכיוון הנמל, ולא היה לידי שום אדם", שחזרה אברהם בשיחה עם ynet. "הורדתי את המסכה מהפנים לכמה דקות כי היה ממש חם. הניידת עברה לידי והפקח צעק לי לשים מסכה. אחר כך הם עצרו את הניידת על אי תנועה, כאילו אני אחרונת הפושעים".
השוטרים ביקשו מאברהם להזדהות בפניהם, אך היא סירבה. "לא ידעתי אם חלה עליי חובה להזדהות וביקשתי מהשוטרת שתגיד לי מה הזכויות שלי", אמרה אברהם. מכיוון שסירבה בעקשנות להזדהות, החליטו השוטרים לעצור אותה. בתיעוד שהפיצה נראה כיצד מנסים השוטרים להכניס את אברהם לניידת, תוך שהיא מתנגדת, צועקת ומשטחת על הרצפה. אך לבסוף היא לא נעצרה, אלא קיבלה דו"ח ושוחררה לדרכה.
בפוסט בפייסבוק כתבה אברהם: "מדינת משטרה. בחום כבד בן אדם מסיר מסכה ל-30 שניות ומבקשים לעצור אותו. לאן הגענו רבאק? אנחנו אזרחים במדינה הזאת ויש לנו זכויות. גם אם מבקשים ממני להזדהות יש לי את הזכות לשאול למה. השאלה שלי נובעת מהעובדה שכשהם ראו אותי כשהם בתוך הרכב הסרתי את המסכה כי לא היה אדם סביבי ובשל החום הכבד היה לי קשה לנשום. מבחינת המשטרה אין לי זכות לשאול שאלה כזאת או בכלל".

במשטרה זעמו על הפוסט והחליטו לפרסם את תיעוד התקרית מצלמת הגוף של השוטרת. בתיעוד ניתן לראות כיצד אברהם לא משתפת פעולה עם השוטרים ומסרבת למסור את מספר תעודת הזהות שלה. "לא מעוניינת שתזהו אותי. על מה?", היא אמרה להם. השוטרת הסבירה לה שהיא מחויבת להזדהות, וכי אם תסרב היא תילקח לזיהוי בתחנת משטרה. פקח העירייה הבהיר לה כי ישחררו אותה לדרכה אחרי שתזדהה, אך היא המשיכה להתעמת איתם.
מהמשטרה נמסר: "כך נראה עוד פרסום כוזב כלפי המשטרה והשוטרים שמציג רק את אמצע האירוע ולא את תחילתו. האזרחית נראתה מסתובבת במרחב הציבורי ללא מסכה. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסכה, ובמשך כ-10 דקות ביקשה השוטרת לברר בסבלנות ואדיבות רבה את זהותה של האישה כחוק, אולם זו סירבה בזלזול בוטה להזדהות שוב ושוב, תוך פרובוקציה שהחלה במקום.
"בשלב מסוים נאלצה השוטרת לעצור אותה, וזו החלה להתנגד למעצר ונשכבה על הכביש. לאחר שהשוטרים הרגיעו אותה והיא נאותה להזדהות כחוק, קיבלה דו"ח ושוחררה לדרכה. נדגיש כי הזדהות על פי דרישת שוטר לצורך ביצוע תפקידו היא חובה של כל אזרח לפי החוק. צר לנו על התנהגות פסולה זו שכל תכליתה להכשיל את השוטרים בפעילותם למען בריאות הציבור".