"יוניפי"ל לא מממש את המנדט שלו. חיזבאללה עדיין נמצא בשטח". כך אמר בצהריים (יום ג') שר החוץ גבי אשכנזי (כחול לבן) במהלך סיור שערך ל-12 שגרירים בגבול לבנון - בהם הממונה על שגרירות ארה"ב, שגרירי צרפת, גרמניה, סין ואחרים. בסיור נכללו סקירות של קציני צבא בכירים. במהלך הסיור אמר אשכנזי כי לדו"חות השגרירים, שמגיעים ממדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם, תהיה משמעות רבה.
הקבוצה ערכה סיור לאורך הגבול ושמעו סקירה בהר אדיר ממפקד אוגדה 91, תת-אלוף שלומי בינדר, וקצינים נוספים בצה"ל. בהמשך נפגש אשכנזי עם ראשי היישובים בקו העימות.

1 צפייה בגלריה
אשכנזי: בודקים דרכים אפשריות למציאת פתרון לטיסות
אשכנזי: בודקים דרכים אפשריות למציאת פתרון לטיסות
אשכנזי והשגרירים בגבול הצפון
(צילום: אביהו שפירא)
"היה לנו חשוב מאוד להסביר את המצב, בעת שמתקיימים דיונים על הארכת המנדט של יוניפי"ל (כוח האו"ם הזמני בלבנון - א.ר) והדרכים לשפר אותו. חשוב לנו להראות שישראל תומכת בהימצאותו של יוניפי"ל, אבל היא רוצה ודורשת שהמנדט הזה יקוים".
אשכנזי תקף בדבריו את כוח האו"ם המוצב בלבנון: "הוא לא מסוגל לבצע את המנדט שלו ולהוציא את הנשק מהכפרים, וחיזבאללה, שנמצא בשטח בניגוד להחלטת האו"ם, מונע ממנו לעשות זאת".
הוא הוסיף: "נמשיך לספר לעולם ולתבוע מלבנון ומיוניפי"ל לממש את המנדט שלו וליישם את החלטה 1701 כפי שהתקבלה אחרי מלחמת לבנון השנייה".
בתשובה על השאלה שנגעה ללחץ הבינלאומי שמופעל על חיזבאללה בלבנון, אמר אשכנזי כי בעקבות פעילות מדינית - יותר מדינות מכריזות על ארגונו של נסראללה כארגון טרור. "אני חושב שהאופן שבו אנו יכולים לסייע ללבנון להשתחרר מחיזבאללה הוא, בין היתר, להטיל על הארגון סנקציות. אנחנו מתואמים עם ארה"ב באשר ללחץ על חיזבאללה. לצערנו, ממשלת לבנון לא הייתה חזקה מספיק. חיזבאללה מחזיק בלבנון כבת ערובה - ואת זה אנחנו צריכים לתקן".