החג נגמר, המחסומים נשארים: בתום הערכת מצב שקיימה המשטרה הוחלט כי 38 מחסומים יישארו במרחב הבינעירוני, וימשיכו לפעול במתכונת של "מחסום נושם", תוך בידוק אקראי. המשמעות היא שהעובדים הרבים שייצאו לעבודה היום (ב'), בעקבות ההחרגות הרבות מהסגר, עשויים לעמוד בפקקים עקב הבידוק במחסומים השונים.
בהודעת המשטרה, במקביל להערכת המצב שהתקיימה במטה אגף התנועה בבית דגן, נאמר כי השוטרים ימשיכו בפעילות יזומה מוגברת לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך היישובים עצמם על ידי מחסומים קבועים ומדלגים, לצד סיורים בכניסה לערים ובתוכם.
3 צפייה בגלריה
מפת החסימות ברחבי הארץ
מפת החסימות ברחבי הארץ
מפת החסימות ברחבי הארץ. ייתכנו שינויים
(צילום: דוברות המשטרה )
3 צפייה בגלריה
מחסומי משטרה בתל אביב
מחסומי משטרה בתל אביב
מחסומי משטרה בתל אביב
(צילום: עמית הובר)

3 צפייה בגלריה
מחסומים בכביש איילון
מחסומים בכביש איילון
מחסומים בנתיבי איילון. גם מחר
(צילום: AP)
במשטרה אמרו כי במבצע "אחריות מנצחת" עיקר הפעילות תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות והגבלות התנועה בכל רחבי הארץ, ולצד זאת המשטרה תמשיך לאכוף גם את חובת הבידוד, חובת עטיית המסיכות במרחב הציבורי וקיום התקנות בבתי עסק. בנוסף ציינו כי המשך האכיפה יבוצע תוך שיקול דעת של מפקדים ושוטרים.
"אלפי שוטרי משטרת ישראל ושוטרי משמר הגבול ביחד עם מאות חיילי צה"ל, ממשיכים בפעילות מבצעית מוגברת במוקדים רבים ברחבי הארץ, זאת לצורך פעילות פיקוח, מניעה ואכיפת הגבלות התנועה וההתקהלות, שצפויה להימשך עד לאחר החגים", אמרו.
מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן אמר אתמול בהערכת המצב באגף התנועה: "כשאני מסתכל על שלושת הימים האחרונים. הציבור בגדול שמר על תקנות הסגר. בימים הקרובים מצפה לנו אתגר לא פשוט. אלפי שוטרים ימשיכו לפעול בערים ובצירים על מנת לאכוף את החלטת הדרג המדיני".
סגן ראש אגף התנועה בועז גולדברג הוסיף כי בימי החג המשטרה הייתה פרוסה ב-38 מחסומים בשעות היום, וב-19 מחסומים בשעות הלילה: "בסך הכול הציבור נשמע להוראות והתנועה זרמה. המחסומים לא באו להילחם בציבור ולהפריע לו. אנו סומכים על הציבור - מי שצריך לצאת לעבוד שייצא לעבוד. מי שלא צריך לצאת לעבוד אנחנו מבקשים שיישאר בבית כדי שנוכל לצמצם את ההדבקות".
פורסם לראשונה: 21:40, 20.09.20