2 צפייה בגלריה
אפלקציית "המגן" של משרד הבריאות
אפלקציית "המגן" של משרד הבריאות
יישומון המגן
(באדיבות משרד הבריאות)
מיליונים הושקעו בהשקה – אך חלק ניכר מהישראלים החליטו לוותר על היישומון שמאתר מגעים עם חולי קורונה. כמעט 40% מהמשתמשים שהתקינו את יישומון "המגן 2" – הסירו אותה. כך עולה מהנתונים שהועברו ממשרד הבריאות ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ).
לפי הנתונים, ביממה הראשונה מאז השקת היישומון ביום שני שעבר, 44,098 משתמשים התקינו את היישומון, ובפרק הזמן הזה 17,079 גם הסירו אותה. עוד עולה מהנתונים כי המדינה השקיעה כ-4 מיליון שקלים לטובת שיווק היישומון ברשתות החברתיות, ו-1.6 מיליון שקלים לטובת פרסום בטלוויזיה.
יו"ר הוועדה האוזר קרא למדינה להשקיע יותר כסף בפרסום היישומון כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה, ואמר כי "על פניו הכסף שמיועד להיות מושקע בקמפיין לא משקף את היעד של משרד הבריאות ל-2.5 מיליון הורדות".
לדבריו, "אנחנו צריכים לשפר את כל מערך ההגנה הרב-שכבתי, אשר מורכב מהחקירות האפידמיולוגיות, איכוני שב"כ והיישומון. היישומון הוא השלישי במערך, והוא חייב להיות מופץ ומורד בהיקפים גדולים. הסכומים שהושקעו לא מספיקים להיקף הנדרש. אני קורא למשרד הבריאות להניע כמה שיותר אנשים להוריד את האפליקציה, לעודד את שכבת ההגנה השלישית ולקטוע את שרשראות ההדבקה".
2 צפייה בגלריה
צבי האוזר
צבי האוזר
יו"ר ועדת החוץ והביטחון צבי האוזר
(צילום: עידן ארבל )
הגרסה המחודשת של היישומון, נזכיר, יצאה לדרך לאחר שורת תיקונים ושיפורים שנעשו בו לעומת הגרסה הראשונה. "בגרסה החדשה יש יכולות נוספות לאיתור ודיוק נקודות החפיפה בין משתמשי האפליקציה לבין חולי קורונה מאומתים, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ושיפור חווית המשתמש", נכתב בדברי ההסבר של משרד הבריאות להאוזר.
בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי פרסם מכתב לעובדי המשרד וקרא להם להוריד את היישומון לטלפונים הניידים. "אני מזמין כל אחד ואחת מכם, עובדי המשרד ומערכת הבריאות לעשות שימוש ביישומון הזה", כתב לוי. "אני מבקש מכם לתת דוגמא אישית ואזרחית לערבות הדדית ובכך לסייע לכולנו בקטיעת שרשרת ההדבקה".
לפני כשבועיים המליצה הרשות להגנת הפרטיות להפסיק את איכוני השב"כ לטובת שימוש באפליקציה החדשה. "היישומון מבצע שימוש בנתוני מיקום וקרבה, ועל כן הוא בעל פוטנציאל להגשים ביעילות רבה - שאינה נופלת מזו של מנגנון השב"כ - את התכלית של איתור המגעים, הן מבחינת דיוק הממצאים והן מבחינת ההגנה על הפרטיות", נכתב בחוות הדעת.