1 צפייה בגלריה
פרופ' רוטשטיין. "אין עם זה בעיה"
פרופ' רוטשטיין. "אין עם זה בעיה"
פרופ' רוטשטיין. "אין עם זה בעיה"
(צילום: ירון ברנר )
בחול המועד סוכות, בזמן שישראל נתונה בסגר ברקע נתוני התחלואה בקורונה, טס מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין לחופשה משפחתית ביוון. על פי הנחיות משרד הבריאות, אנשי הצוותים הרפואיים אינם יכולים לטוס לחו"ל אלא במקרים חריגים ובאישור מנהלי בתי החולים.
כיוון שיוון היא מדינה ירוקה, רוטשטיין לא נדרש להיכנס לשבועיים בידוד אחרי שובו משם. אתמול (יום ב') הוא אישר את הפרטים ואמר: "נסעתי באישור מנכ"ל משרד הבריאות ואני לא חושב שיש עם זה בעיה, מה גם שהייתי בקשר עם בית החולים. גם אני נוהג לאשר חופשות לחברי הצוותים הרפואיים שלי כדי לשמור עליהם רעננים לקראת העבודה הקשה שעדיין מחכה לנו גם בחורף".
מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, אמר בתגובה שאכן אישר את חופשתו של רוטשטיין, אך לדבריו הוא לא ידע שמדובר בנסיעה לחו"ל.
המרכז הרפואי הדסה הוא אחד מבתי החולים העמוסים ביותר מבחינת אחוזי התפוסה במחלקות הקורונה. פרופ' רוטשטיין תיאר לא פעם את הקשיים שעמם מתמודד בית החולים בתקופה זו ואת עבודתם הקשה של הצוותים הרפואיים.

נסיעתו לחו"ל עוררה ביקורת בהדסה ומחוץ לבית החולים. "רוטשטיין טס לחו"ל כאילו הוא מלך בהדסה", אמר רופא בכיר בבית החולים. "זה חלק מחוסר הרגישות שמאפיין אותו. בית החולים מלא בחולי קורונה, אנחנו פותחים עוד ועוד מחלקות, והמנהל הגדול אפילו לא נמצא פה. זה מביש".
מנהל של אחד בית חולים אחר הוסיף: "אני מקנא בו שהוא טס לחו"ל בתקופה כזו, אבל אין ספק שיש עם זה בעיה – ולו רק למראית עין. הרופאים, הרופאות, האחים והאחיות מקבלים אישורים באופן חריג ביותר מצד מנהלי בתי החולים לטוס, גם בגלל כוח האדם המצומצם מאוד וגם בגלל החשש מחשיפה לנגיף הקורונה. מנהלי בתי החולים, וגם חברי הצוותים הרפואיים, עובדים מאוד קשה. יש טעם לפגם בכך שמנהל בית חולים טס לחו"ל דווקא בזמנים כאלו – כאשר מי שעובד במחלקות הקורונה לא יכול לעשות זאת".
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' לוי הוסיף: "ביקשנו שאנשי הצוותים הרפואיים לא יטוסו לחו"ל, אבל בחוזר המנכ"ל כתוב שאישור היציאה לחופשה יהיה בסמכות מנהל בית החולים לאנשיו. באופן עקרוני, מותר למנהל להפעיל שיקול דעת. במקרה הזה אני חתמתי כשראיתי את בקשתו של רוטשטיין, אבל לא ידעתי שזו חופשה בחו"ל אלא הנחתי שהוא יושב בבית".