נהריה 2022 מסומנת כהבטחה גדולה. העיר נמצאת בתנופת פיתוח נרחבת במגוון תחומים, עם מעל 250 פרויקטים, ובסיוע תקציבים רבים ממשרד הבינוי והשיכון ומשרדי ממשלה נוספים. תוכנית עבודה מהודקת, שניסח ראש העיר רונן מרלי, ושעל־פיה עובדת העירייה, מזניקה את העיר לעבר שגשוג כלכלי ולקשת שלמה של אפשרויות עירוניות לרווחת התושבים והמבקרים.
"אני עובד עם תוכנית עבודה מסודרת מאוד בכפוף למצע הבחירות, ואחרי שלוש שנות עבודה מאומצת הוצאנו את העיר מבור כלכלי עמוק", מספר מרלי בהתרגשות. "זו השנה השנייה ברציפות שאנחנו מציגים קופה מאוזנת עם תקציב עודף, ובד בבד ממשיכים בתנופת פיתוח משמעותית. זאת כתוצאה מהתנהלות אחראית והתייעלות בתחומים רבים. הפסקנו לבזבז".
6 צפייה בגלריה
(צילום: ritvo photography)
לדבריו, בשנה־שנתיים הקרובות תתמקד העשייה בשלוש משימות: הראשונה - השקעה בתחומי הקיט, החופש והנופש. "אנחנו משקיעים המון משאבים בשדרות הגעתון, בחופי הים, באתרי פנאי ואקסטרים, לרבות פארק נינג'ה שמוקם בימים אלה, ועוד, כדי למצב את נהריה כעיר התיירות הצפונית של ישראל", מסביר מרלי.
לצד זאת, העיר עוברת מהפכה ירוקה, והמשימה השנייה היא הקמת שלושה פארקים רחבי ידיים, שיחברו בין כל חלקי העיר באמצעות שבילי הליכה ורכיבה, טיילות עם אלפי עצים, לצד פינות ישיבה ומתקני משחק. שניים מהפארקים יוקמו לאורך כביש 4 ופארק נוסף - טיילת מובל-סער – יחבר בין השכונות המזרחיות לים.
המשימה השלישית היא בתחום התעסוקה. "אנחנו עובדים במרץ על הפיכת העיר למרכז כלכלי אזורי, על ידי הפקדת תוכנית אזור תעסוקה חדש בן 600 אלף מ' מסביב למרכז הרפואי לגליל, נהריה", מפרט ראש העיר ומדגיש, כי בכוונתו להפוך את נהריה לבירת הגליל המערבי, עיר למשפחות צעירות ו"בית לכל החיים", כשהמשמעות היא מעטפת עירונית איכותית ומותאמת לכל תושב החל מגיל לידה ועד זקנה. "נהריה היא דוגמה מצטיינת לאיכות חיים. מתעצבת כאן עיר תיירות עם כל הפסיליטיז - חוף לצעירים ולגולשים, סקייטפארק מדהים, פארק נינג'ה שמוקם בימים אלה. כולם נוהרים לנהריה".
6 צפייה בגלריה
(צילום: ritvo photography)
בכל זאת, הקורונה מלווה אותנו כבר שנתיים. כיצד משפיע המשבר על העיר בהיבט התיירותי?
"תקופת הקורונה, שבמהלכה התבסס ענף התיירות בארץ על תיירות פנים מקומית, חשפה את העיר בפניהם של רבים מאוד, שהגיעו לנפוש בה וליהנות מיתרונותיה. לאורך כל חודשי הקיץ ובתקופות החגים לא היה ניתן למצוא חדר פנוי במלונות או בחדרים להשכרה ברחבי העיר, והנופשים מכל רחבי הארץ גילו מחדש את ייחודיותה של נהריה - את שדרות הגעתון, את הטיילת וחופי הים, את המסעדות ובתי הקפה, האטרקציות, הפארקים וגני המשחק הרבים, ונהנו מפסטיבלים וממופעים שונים לילדים, לנוער ולמבוגרים".

אטרקציות: עיר הפתעות

הסתקרנתם? הנה כל הסיבות לנהור לנהריה:
הטיילת הצפונית והיפה בישראל מהזריחה ועד השקיעה - מחוף שבי ציון ועד הלגונות של אכזיב, לעיר רצועת טיילת ססגונית ופראית, שרבים צועדים ורוכבים לאורכה. במהלך הביקור בטיילת ניתן ליהנות מבירה קרה, בתי קפה ומסעדות, הופעות חיות, מסיבות DJ, סצינת גלישה משגשגת, אתר צלילה ונוף עוצר נשימה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: MIKI ALKOBI)
חוף גלישה וצעירים "סוקולוב" – החוף הצעיר והתוסס מושך אליו צעירים מכל האזור מדי סוף שבוע, ובעונה החמה לאורך כל השבוע. החוף נחשב לאתר גלישה הטוב ביותר בישראל, ואם זכיתם ביום עם גלים גבוהים, תפגשו בסצנת גלישה מרהיבה, הכוללת חובבים ומקצוענים, צופים נלהבים ולא מעט צלמים. בכל שישי החל משעות הצהריים מתקיימת הופעת DJ או הרכב מוזיקלי מתחלף. אתם מוזמנים להתאהב!
סקייטפארק הגדול בצפון - לצד הגלישה בים, מציעה נהריה גלישה גם ביבשה בסקייטפארק היפה בארץ, שלאורך רצועת החוף. מדי יום פוקדים את המתחם מאות צעירים חובבי אקסטרים, והכניסה - ללא תשלום.
6 צפייה בגלריה
(צילום: עיריית נהריה)
פארק משפחה וגלגיליות - מקום מפגש חברתי שוקק ואהוב בקרב הורים, ילדים ונוער, המשתרע לאורכה של הטיילת. האתר כולל מגרשי ספורט מושקעים להוקי גלגיליות, כדורסל, קטרגל, רמפות לסקייטרים, קערות החלקה, משטחי גלגיליות, מתקנים לגיל הרך ועוד. במדשאות רחבות הידיים ניתן ליהנות ממנוחה או מפיקניק משפחתי, וכל זאת בקרבה למגוון בתי אוכל. עוד מתקיימת בפארק פעילות המיועדת לילדים ונוער בשעות הערב, בלימוד יסודות ההוקי וההחלקה, וישנה קבוצה בוגרת המורכבת מבני נוער ומבוגרים, המשחקים במשחקי ליגה ברחבי הארץ.
מזח הדייגים - נמצא בימים אלה בשדרוג. מדובר בנקודה הכי יפה בעיר, עם פינות ישיבה מוצללות, מתחם למופעים והרקדות ונוף ימי מרהיב.
6 צפייה בגלריה
(צילום: עיריית נהריה)
פארק נינג'ה – מתחם אתגרי בהקמה, הכולל מתקני אקסטרים חדשניים ומובילים.
חוף משפחות "גלי גליל" – חוף המשפחות היפה בארץ ולאורכו לגונה כפולה. החוף מונגש לעגלות תינוקות ולמתמודדים עם מוגבלות, וכולל בריכה לקטנטנים ובריכת שחייה גדולה למבוגרים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: ritvo photography)
חוף נפרד "שירת הים" - חוף מוכרז הממוקם ברחוב העלייה, בתוואי הטיילת הצפונית, ומאפשר רחצה נפרדת לגברים ונשים.
לגונת אכזיב - רצועת חוף שהיא שמורת טבע קסומה וייחודית. את המים הצלולים עוטפת לגונה סלעית עם עשרות בריכות מים טבעיות. ניתן גם לצאת לשיט מהנה בעזרת מפעילים מוסמכים במקום. חשוב לציין כי החוף אינו חוף מוכרז, ואין שירותי הצלה במקום.
עיר לילדים – פארקים לכל המשפחה, שפע של מגרשי ספורט, מדשאות, פינות ישיבה, גנים מוזיקליים ומתחמי מיני פיץ' בכל רחבי העיר.
פארק "גיל לכל גיל" – המתחם, הממוקם סמוך לחוף שירת הים ומתאים לילדים מהגיל הרך ועד גיל 10, משופע במתקנים צבעוניים, מגלשות ענק, מתחמי טיפוס, זחילה, ריצה, נדנדות ועוד. העצים, הפרחים, המדשאות והספסלים המוצלים מספקים חוויית בילוי לכל המשפחה.
ספורטק - מקום מושלם לבילוי ספורטיבי משפחתי וחינמי של כמה שעות. טניס, כדורסל, כדורגל, מתקני משחק וגלגיליות - כל אחד יכול למצוא את מקומו האהוב. איפה? ברחוב השקד 38.
גן בוטני - חוויה קסומה לטיולי משפחות. הגן העירוני משתרע על 16 דונם ברחוב בן גאון 8 בלב שכונת רסקו, שהיא שכונה חקלאית היסטורית. בגן מגוון צמחים, חיות משק וכנף, ומתקיימות בו פעילויות חינוכיות לילדים. בסופי שבוע ניתן ליהנות מסדנאות יצירה, הפעלות והצגות תיאטרון. במרכז הגן מדשאה רחבה למנוחה או לפיקניק, ואולי תוכלו אף לזכות לביקור ספונטני של טווסים ועופות שונים המסתובבים חופשי. לנוחיות המבקרים, ישנם באתר שולחנות קק"ל.

בילוי: הכינו את הרגליים

ברוכים הבאים למרכז האורבני של הגליל המערבי. קפצתם לחמשוש? אוהבים מסיבות? הכינו את הרגליים:
קיץ של פסטיבלים - בחודשים יולי־אוגוסט הטיילת הופכת לזירת פסטיבלים המוניים, עם מופעים של האומנים המובילים בישראל: פסטיבל הבירה, ליל אהבה במזח, פסטיבלי אוכל ותרבויות עולם, מופעי תיאטרון וקרקס מדי שבוע לילדים, במה מקומית להרכבי מוזיקה עירוניים, הרקדות ועוד. לאורך שדרות הגעתון פזורים רוב בתי הקפה, המסעדות ודוכני הפאסט־פוד של נהריה. בימי שישי מתקיים השוק העירוני - "געתון מרקט", המארח דוכני אמנות, פריטים יד שנייה ומיזמי קולינריה.
במרכז העיר ולאורך רצועת החוף המרהיבה תמצאו ברים ובתי קפה במגוון סגנונות עיצוב, תפריט ומוזיקה, הפתוחים לאורך כל ימות השבוע. כך יכול כל אחד לבחור לבלות באווירה המתאימה לו.

ת.ז.
שם העיר: נהריה
ראש העירייה: רונן מרלי
מספר תושבים: 70,201
שטח מוניציפלי: 11,140 דונם
ההישג המשמעותי ב־2021: הישג כלכלי – לאחר שנים ארוכות של גירעון תקציבי, קופת העיר מאוזנת ואף נהנית מעודפים המושקעים לטובת התושבים.
תוכנית עבודה ל־2022: המשך פיתוח עיר קיט, חופש ונופש ומיצובה כבירת התיירות של הצפון; הקמת שלושה פארקים רחבי ידיים לרווחת התושבים והמבקרים כחלק מהמהפכה הירוקה; מיצוב העיר כמרכז כלכלי אזורי עם הפקדתה של תוכנית אזור תעסוקה חדש בשטח של 600 אלף מ' סביב בית החולים.