קו אופטיקה פרו, אחת ממערכות הדגל של "קו מערכות", מגדירה מחדש את האופן שבו רשתות האופטיקה בישראל מנהלות את פעילותן, ומהווה כיום את התשתית הטכנולוגית של רשתות האופטיקה המובילות בארץ. בעולם האופטיקה המודרני, שבו כל סניף חייב לשלב בין מקצועיות קלינית, חוויית לקוח גבוהה וניהול עסקי מדויק, מציגה קו מערכות פתרון שמחולל שינוי אמיתי.
המערכת פותחה במיוחד עבור שוק האופטומטריסטים בישראל, ומאפשרת לרשתות לנהל את כלל תהליכי העבודה: מכירות, מלאי, הזמנות, תשלומים, קישוריות לבתי מרקחת, מעבדות וספקים בארץ ובעולם — כל זאת תוך התאמה מדויקת למאפייני הענף. מדובר במערכת ERP ייעודית וייחודית, המעניקה לרשתות האופטיקה מענה מלא מקצה־לקצה.
במסגרת סדרת ראיונות שקיימנו עם מנהלי רשתות ואופטומטריסטים המשתמשים בקו אופטיקה פרו, שמענו ממקור ראשון כיצד המערכת משפיעה על הפעילות השוטפת בסניפים ובמטה, ומה הופך אותה לכלי משמעותי בניהול הרשת.
יתרונות עסקיים: החיבור בין הקליניקה לדוחות הכספיים
דני גולדפרב, סמנכ"ל סחר ותפעול ברשת "אופטיקנה", משתף: "אנחנו עובדים עם מערכת קו אופטיקה פרו של קו מערכות למעלה מ-20 שנה. במשך כל התקופה הזו נהנינו מיציבות, מקצועיות ומענה מלא לכל צרכי הארגון. המערכת מהווה עבורנו פלטפורמה מרכזית אחת שמרכזת את כל תהליכי העבודה: מערכת הנהלת חשבונות מרכזית, מערכת קופה מתקדמת, מערכת לניהול הזמנות ומלאי, וכן מערכת CRM מלאה לניהול הלקוחות ובדיקות הראייה".
לפי גולדפארב, בשנים האחרונות עברה סביבת העבודה בסניפים מתיחת פנים משמעותית ושדרוג טכנולוגי מקיף — מה שהוביל לשיפור ביצועים, חוויית משתמש טובה יותר וייעול עבודת הצוותים בשטח. השדרוגים הללו מאפשרים לנו לעבוד מהר יותר, מדויק יותר ולספק שירות טוב ללקוחות.
הוא מספר כי "אחד היתרונות הבולטים במערכת הוא האינטגרציה המלאה – כל המודולים עובדים יחד בצורה חלקה, דבר המאפשר תהליכי עבודה יעילים, חיסכון בזמן, ומניעת טעויות. בנוסף, קו מערכות בנו עבורנו ממשקים ייעודיים שתרמו משמעותית לייעול השגרה התפעולית והניהולית אצלנו. לאורך כל הדרך זכינו לשירות מצוין, זמינות גבוהה ומענה אמיתי לצרכים המשתנים שלנו כארגון גדל ומתפתח. אני ממליץ בחום על קו מערכות כשותף טכנולוגי אמין, מקצועי ומדויק".
5 צפייה בגלריה


דני גולדפרב, סמנכ"ל סחר ותפעול ברשת "אופטיקנה"
(צילום: דני גולדפרב, סמנכ"ל סחר ותפעול ברשת "אופטיקנה")
ייעול ותפעול: אוטומציה מלאה בסניפים
האם המערכת באמת מייעלת את העבודה בסניפים? איך זה בא לידי ביטוי?
מוחמד גרה, אופטומטריסט ומנהל ברשת אופטינייס, רשת חנויות אופטיקה מקצועית עונה כי "חד משמעית כן. כבר מהיום הראשון מרגישים בשינוי, אוטומציה מלאה, שליחת הזמנות לספקים, קליטת תעודות משלוח, ניהול מלאי, עדכון סטטוסים בתהליך הכנת ההזמנות עבור הלקוחות שלנו, ניהול חשבוניות, הכול קורה אוטומטית וללא מאמץ. בנוסף יש עבודה אחידה בין אנשי הצוות: האופטומטריסט, הקופאי ומנהל הסניף; כולם עובדים על אותם נתונים בזמן אמת מה שמונע כפילויות וטעויות. יש כאן שירות מהיר ומקצועי ללקוח, המערכת מחברת בין ההיבט הקליני למכירה, והלקוח מרגיש שהוא מקבל שירות מקצועי, חלק ומהיר יותר". המערכת כוללת סט דוחות בזמן אמת שמאפשר למנהלים לדעת בכל רגע מה קורה בכל סניף ולשפר תהליכים באופן רציף.
5 צפייה בגלריה


מוחמד גרה, אופטומטריסט ומנהל ברשת אופטינייס, רשת חנויות אופטיקה מקצועית
(צילום: מוחמד גרה, אופטומטריסט ומנהל ברשת אופטינייס, רשת חנויות אופטיקה מקצועית)
מהות הייחודיות: פתרון שפותח עבור ענף האופטיקה
מה הופך את מערכת קו אופטיקה לייחודית בעיניך?
הבעלים של רשת "אופטינייס", מר מוסטפא דקה: "הקסם של קו אופטיקה פרו הוא בכך שהיא פותחה בדיוק עבור הענף שלנו. השפה הקלינית, התפעולית והפיננסית הכול מותאם לעולם האופטיקה".
הוא מפרט:
• אינטגרציה מלאה עם כל מערכות קו מערכות קופה, פיננסית, מלאי, רכש, יבוא, ייצור ועוד
• ממשקים חכמים לספקי עדשות בינלאומיים
• תמיכה במודל זכיינות ורשתות מרובות סניפים
• יציבות מוכחת ברשתות הגדולות בישראל
• אפשרות לפיתוחים מותאמים אישית לפי צורכי הרשת
• מודולריות מלאה – החל מחנות בודדת ועד רשת גדולה
זהו פתרון שמספק למנהלים ולצוות שטח ״בית טכנולוגי״ שלם מחדר הבדיקות הקליני ועד להנהלה.
5 צפייה בגלריה


הבעלים של רשת "אופטינייס", מר מוסטפא דקה
(צילום: הבעלים של רשת "אופטינייס", מר מוסטפא דקה)
חוויית האופטומטריסט: המערכת שמדברת את השפה המקצועית
מה אתם שומעים מאופטומטריסטים שעוברים אליכם ממערכות אחרות?
הלקוחות של קו מערכות: "הפידבק אצלנו היה מיידי, המערכת פשוט מדברת את השפה המקצועית של האופטומטריסטים. היא מרגישה טבעית ולא מאולצת. המעבר למערכת קו אופטיקה פרו הפך את העבודה לקלה וברורה יותר, שינוי שמרגישים כל יום. הם מספרים לנו שתהליך העבודה פשוט ואינטואיטיבי, ויש התאמה מלאה לתהליך בדיקת העיניים בפועל. זה מביא לחיסכון משמעותי בזמן ומפחית טעויות אנוש".
"אחד הדברים המפתיעים הוא רמת התמיכה הטכנית. צוות התמיכה מבין באמת את עולם האופטיקה, וזה לא מובן מאליו. זה אומר שכאשר עולה בעיה, היא נפתרת במהירות ובמקצועיות, בלי שנצטרך להסביר את המושגים הקליניים הבסיסיים. אופטומטריסטים רבים אומרים שהמעבר למערכת קו אופטיקה פרו הפך את העבודה היומיומית שלהם ליעילה וברורה בהרבה, מה שמאפשר להם להתמקד בלקוח ולא בבירוקרטיה".
אסף ברד"ח מנכ"ל קו מערכות:
"ההצלחה שלנו בענף האופטיקה היא לא מקרית, היא תוצאה של תפיסת עולם ששמה את ההתמחות העמוקה במרכז. אנחנו לא מסתפקים בפתרונות גנריים, אלא מפתחים מערכות עומק לנישות ייחודיות ומורכבות. כפי שבנינו מערכת ייעודית לתפעול משכנתאות ואשראי עבור המגזר הבנקאי, וכפי שפיתחנו את מערכת ליבה ייחודית עבור חברת התעופה 'ישראייר', כך אנו פועלים ומחדשים בעולם האופטיקה. המטרה שלנו היא תמיד אחת: לספק פתרון טכנולוגי שלם, שמבין את הדקויות הקטנות ביותר של התחום ומשנה את חוקי המשחק עבור הלקוח".
החזון הטכנולוגי: פתרון אחד, תמונה מלאה
מי שמובילה את המהלך הטכנולוגי בחברה היא ליעד גולדשטיין, שמסכמת את הדברים מנקודת המבט של המפתחים:
"כמנהלת מחלקת הקמעונאות, אני גאה להוביל את פיתוח 'קו אופטיקה פרו' – המערכת המתקדמת ביותר בשוק האופטיקה כיום. האינטגרציה עם הקופה הרושמת ועם מערכת ה-ERP של קו מערכות מספקת לעסקים פתרון מלא, שמביא דיוק, יעילות וחדשנות ברמה שלא הייתה קיימת עד היום".
לסיכום
לקוחות קו מערכות מספרים כי קו אופטיקה פרו אינה רק מערכת ניהול, היא פלטפורמה שלמה שמותאמת לענף האופטיקה בישראל, ומספקת למאות סניפים בכל יום תהליכי עבודה חכמים, יציבים ורווחיים. רשתות אופטיקה שמבקשות לצמוח, לייעל תהליכים ולשפר את השירות ללקוחות, מגלים במערכת כלי שמאפשר להן לנהל אחרת ולהוביל את השוק.







