פצעונים הם עניין מטריד, כואב ומתסכל עבור כל נער ונערה שנאלצים להתמודד עם התופעה. מעבר להיבט הרפואי והאסתטי, פצעונים על הפנים בגילאי העשרה עשויים להשפיע על תחושת הביטחון העצמי וכתוצאה מכך על ההתנהלות החברתית של מי שסובל מהם.
לכל אחד יש 'שיטה' משלו להעלמת הפצעונים - חלק מייבשים אותם, חלק מפוצצים אותם (ועושים טעות מרה) וחלק בולעים כדורים שונים ומשונים. מול כל התרופות ותרופות הסבתא שהצטברו במשך השנים, כדאי להכיר את השיטה שנמצאה מוכחת במחקר קלינית - סדרת Anti Blemish של קליניק, הבנויה, כמו כל דבר טוב, מ-3 שלבים לטיפול בעור.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל )
שאלנו את המומחים של קליניק על הסיבות, הטיפול והטיפים בדרך לעור נקי וחלק:
איך מופיעים פצעונים? והאם הם מדבקים?
הופעת פצעונים מתחילה בהצטברות תאי עור מתים ועודפי שומן שסותמים את הנקבוביות של העור וחוסמים את אספקת החמצן לעור. בכל נקבובית סתומה שכזו נוצרים רכיבי הפצעונים. ככל שהנקבוביות סתומות לזמן ארוך יותר, כך הרכיבים האלו מתרבים, כשהתוצאה הסופית היא הופעת פצעונים. הם כמובן לא מדבקים, אלא נובעים ממצב אינדיבידואלי.

מחפשים פתרון קסם? טיפול מקיף בפצעונים מגיע משגרת טיפוח עקבית

לפני שאתם מתחילים למרוח ולחלום, חשוב לדעת שאין פתרון קסם להיעלמות פצעונים תוך שעה. מדובר על הצטברות משמעותית על העור, שלוקח זמן להעלים אותה. אבל שמירה על שגרת טיפוח עקבית היא דרך מצוינת להתחיל ולטפל.
השיטה המוכחת לטיפול בפצעונים והדרך לעור חלק ונקי, היא שיטת 3 השלבים של קליניק, הכוללת, איך לא, 3 מוצרים וגם מוצר נוסף לטיפול SOS נקודתי למקרי חירום. המוצרים, מסדרת Anti Blemish, מתאימים לשימוש לבני נוער ולמבוגרים גם יחד ושימוש קבוע בהם יסייע בשיפור מראה העור כבר בתוך מספר ימים מתחילת השימוש. רוצים מספרים? בבקשה: במחקר קליני שנערך במשך 12 שבועות, נרשמה הפחתה של 30% בפצעונים תוך 3 ימים, והפחתה של 45% תוך שבוע שימוש אחד בלבד.
אז איך עובדת השיטה?

שלב 1 - ניקוי יסודי

ההמלצה החשובה והבסיסית ביותר למניעה וטיפול בפצעונים היא שמירה על היגיינה מקסימלית. לכן, השלב הראשון בשיטה הוא ניקוי יסודי באמצעות סבון קצף Anti Blemish Solutions™ Cleansing Foam, המנקה את העור ביסודיות וביעילות, מסיר לכלוך ועודפי שומן. מרגיע את האדמומיות ושומר על נקבוביות נקיות, על מנת להימנע מצבירת תאים מתים וכר פורה להתפתחות פצעונים.
נוסחת הסבון מכילה חומצה סליצילית לטיפול בפצעונים, אצטיל גלוקוזאמין להסרת תאים מתים וסוכרוז, תמצית אצת ים ואגוז קולה להרגעת העור.
איך משתמשים בסבון? פעמיים ביום (בוקר וערב), מעסים את הפנים עם סבון, שוטפים עם מים ומייבשים את העור עם מגבת נקייה בטפיחות עדינות.
טיפ מהמומחה - אם כבר ניקיתם, אל תחטטו בפצעונים ואל תפוצצו אותם
בנוסף לניקוי שגרתי, חשוב שלא לגעת בפנים ולחטט בפצעונים, מה שעלול לגרום להתפשטות והתפתחות הפצעונים. ואם כבר נגעתם, אל תתפתו לפוצץ את החצ'קון - זה רק יאט את תהליך הריפוי שלו, ועלול להשאיר צלקת.

שלב 2: הסרת תאים מתים

כדי להפחית את הסיכוי להתפתחות פצעונים, צריך לסלק מהעור את כל התאים המתים. המוצר שיעזור במשימה הזו הוא מי הסרה Anti Blemish Solutions™ Clarifying Lotion, הסופג את עודפי השומן ומסיר תאים מתים מעור.
בין המרכיבים המרכזיים: חומצה סליצילית, אצטיל גלוקוזאמין להסרת תאים מתים, תמצית למינריה סכרינה לוויסות השומן וסיליקה, האחראית על ספיגת עודפי השומן ומעניקה לעור מראה מאט ונקי.
איך משתמשים? קודם כל חשוב לנער היטב לפני השימוש במוצר. לאחר מכאן עוברים עם צמר גפן ספוג במוצר על כל הפנים והצוואר (מלבד אזור העיניים), פעמיים ביום (בוקר וערב).

שלב 3 - לחות והזנה

לחות והזנה הם מהמרכיבים החשובים ביותר לשמירה על העור והפחתת הגורמים המובילים להיווצרות פצעונים. תחליב לחות טיפוליAnti Blemish Solutions™ All-Over Clearing Treatment הוא השלב השלישי והמכריע בשיטה של קליניק, המזין את העור בלחות ומונע התפרצויות של פצעונים. הרכב המוצר מאזן את רמת השומן והמים בעור, תוך ספיגת עודפי השומן. מעבר לכך, התחליב מרגיע את העור ומסייע בצמצום מראה הנקבוביות.
איך הוא עושה זאת? בין המרכיבים של התחליב תוכלו למצוא חומצה סליצילית לטיפול בפצעונים, אצטיל גלורוזאמין להסרת תאים מתים וגליצרין להעשרת העור בלחות.
השימוש נעשה באמצעות מריחת שכבה דקה של תחליב על כל הפנים (מלבד אזור העיניים), פעמיים ביום (בוקר וערב).
טיפ מהמומחה - חלק מתרופות הסבתא הן בדיוק ההיפך מלחות והזנה
תרופות סבתא שמבטיחות לייבש את הפצעונים עלולות לייבש את העור לחלוטין ולגרום לגירויים. בין החומרים שלא מומלץ להשתמש בהם - משחת שיניים, סודה לשתייה, חומץ תפוחים ושמן קוקוס. גם חשיפה לאור השמש יכולה לעזור בייבוש, אך קרני ה-UV גורמות ליותר נזק מאשר תועלת במקרה הזה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל )

נתקלתם במקרה חירום? יש גם טיפול SOS

גיליתים פצעון וצריכים להעלים אותו מהר? סדרת Anti-Blemish של קליניק כוללת גם ג'ל SOS לטיפול ממוקד בפצעונים. המחקרים הקליניים הראה כי הוא מציג תוצאות קליניות כבר מהשימוש הראשון! כל מה שצריך לעשות הוא למרוח שכבה דקה על האזור הבעייתי.
הג'ל מכיל בין היתר חומצה סיליצילית, תמצית למינריה סכרינה למניעת הצטברות שומן והממליס המסייע בהברת פני העור והידוק הנקבוביות.
טיפ מהמומחה – מוצרים עם בישום וחומרים אלרגניים עשויים לפגוע בעור
בושם הוא אחד הגורמים הנפוצים ביותר ליצירת גירויים בעור, הפוגעים בריפוי הפצעונים. לכן, חשוב מאוד להשתמש במוצרים ותכשירים ללא בישום, כמו סדרת Anti Blemish, על מנת להקטין את הסיכון לגירויים בעור. בנוסף, כל מוצרי החברה עוברים בדיקות מחמירות. הם בטוחים לשימוש ואינם כוללים מרכיבים העלולים להוביל לאלרגיה.
את סדרת אנטי בלמיש ניתן להשיג ברשתות הפארם, המשביר לצרכן, חנויות קליניק בקניון גינדי TLV וקניון הזהב ובאתר האונליין של המותג www.clinique.co.il.

פורסם לראשונה: 17:12, 30.09.21