לפני חמש שנים החיים של נילי הירש התהפכו – מאימא פעילה שעובדת בבית ומחוץ לבית היא הפסיקה לתפקד ובמשך שבעה חודשים שכבה במיטה עם כאבים עזים בכל הגוף ובלי יכולת לזוז. אחרי 2 אשפוזים ובירור רפואי אצל 3 מומחים נאמר לה שהיא חולה בפיברומיאלגיה ושאין מה לעשות עם זה - היא צריכה ללמוד לחיות עם הכאבים. נילי הגיעה אלינו לאבחון וטיפול אותו יישמה באדיקות ונחישות. היום היא בריאה, חזקה, מתפקדת, עובדת ומחייכת, והיא משוחחת עם איריס על הדרכים לאבחן ולטפל בפיברומיאלגיה לטובת אלו שנמצאים עכשיו במקום שבו היא הייתה.

3 צפייה בגלריה
(צילום: מרכז איריס גייר)

זה התחיל מכאבי בטן שמהם היא התעלמה, עבר לכאבים בשכמות והגיע לכאבי ראש עזים שגרמו לה להתאשפז פעמיים בבית חולים. בבדיקות לא גילו שום דבר ושלחו אותה הביתה. היא המשיכה בירור אצל אנדוקרינולוג, ששלח אותה לנוירולוג, ששלח אותה לראומטולוג שבישר לה שהיא חולה בפיברומיאלגיה – דאבת שרירים – תסמונת המאופיינת בכאבים נוראיים בכל הגוף ושלח אותה הביתה עם רשימה של תרופות חלקן תרופות נרקוטיות קשות שהפכו אותה לצל של עצמה.
הכאבים המשיכו והתגברו. היא סבלה מחולשה נוראית מלווה בזרמים ודקירות חזקות ברגליים והגיעה למצב שלא הייתה מסוגלת להחזיק אפילו את הטלפון הנייד שלה או לדרוך על הרגליים. בעלה היה צריך להרים אותה כדי להגיע לשירותים. הכאבים לא הירפו בשום תנוחה – לא בישיבה ולא בשכיבה ועל שינה אין מה לדבר בכלל – הכאבים משתלטים ואין לאן לברוח. רופא תעסוקתי שבדק אותה אמר שאין מרפא ושהיא צריכה ללמוד לחיות עם הכאבים. היא ניסתה טיפולי דיקור סיני שהביאו להקלה זמנית של כמה ימים אבל הכאבים היו חוזרים. היא ניסתה גם רפלקסולוגיה ואפילו טיפול אצל הילר. שום דבר לא עזר. היא הייתה חלשה, כאובה ומדוכאת. בשיא השפל גיסתה שלחה לי קישור לכתבה על פיברומיאלגיה, דרכה הגעיה למרכז איריס גייר והשאר היסטוריה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: מרכז איריס גייר)

באמצעות אבחון בגלגל העין, זיהתה איריס שאצל נילי קיימת נטייה לחולשה של בלוטות אנדוקריניות, חולשה של הכבד ומערכת העיכול. עוד עלה באבחון שהיא סובלת מהצטברות של רעלים במעי הגס ובכבד וחוסר איזון בקטריאלי במערכת העיכול. הטיפול שהותאם לה כלל איזון בקטריאלי, שילוב של אנזימי עיכול, שינוי תזונתי וניקוי הכבד.
מאז שסיימה את הטיפול היא מעידה על עצמה שהיא בן אדם אחר. היא בריאה יותר, ירדה במשקל באופן משמעותי, היא חיה יותר טוב ונושמת יותר טוב. נילי חזרה לעבודה בהדרגה והיום היא עובדת באופן מלא ומתפקדת בצורה רגילה לחלוטין. הרופא התעסוקתי היה בשוק מהתהליך שעברה. גם רופא המשפחה שלה מאוד מרוצה מהתוצאות - אין לה יותר כאבי בטן, אין לה יותר צרבות, וכל המדדים הבריאותיים שלה השתנו לטובה – כולסטרול, שומנים בדם ורמת הסוכר.
במה שונה השיטה הזו מהדרך שבה הרפואה המערבית מאבחנת ומטפלת בפיברומיאלגיה?
בטיפול בפיברומיאלגיה, הרפואה המערבית מתמקדת אך ורק בשיכוך הכאבים בעזרת תרופות – תרופות פסיכיאטריות כמו סימבלטה וליריקה ותרופות נרקוטיות שיש להם תופעות לוואי רבות וקשות. בכל מקרה התרופות האלה גורמות אך ורק הקלה זמנית בכאב ולא פותרות את הבעיה מהשורש. מטופלים רבים שמגיעים אלינו מציינים שהרופא אמר להם שאין לפיברו מרפא ולא ניתן להחלים אלא רק ללמוד לחיות עם הכאב. לעומת זאת, בעזרת האבחון בגלגל העין אנחנו מאתרים את שורש הבעיה – מה הסיבה שהגוף מייצר כאב וכשמטפלים בשורש הבעיה – גם הכאב, שהוא הסימפטום, נעלם.

3 צפייה בגלריה
(צילום: מרכז איריס גייר)

מדוע אבחון בגלגל העין הוא הדרך להחלמה?
הכאבים המופיעים בפיברומיאלגיה הם כאמור סימפטום, הם לא המחלה עצמה. ואין סיבה אחת להופעת הכאבים האלה. אצל כל אחד המקור לכאבים יכול להיות שונה. פיברומיאלגיה יכולה להתפרץ בגלל תזונה לא נכונה שגורמת לחומציות גבוהה בגוף, או בגלל פטרית קנדידה שמשלטת על מערכת העצבים. יכול להיות פיברומיאלגיה בגלל טראומה שהובילה להתפתחות הכאבים ויכול להיות פיברומיאלגיה בגלל בעיה שלא אותרה שמקורה בבלוטת התריס. יש מגוון רחב של מקרים שכל אחד מהם הוא סיפור בפני עצמו. לכל מטופל יש מקור אחר לבעיה ואפשר לגלות אותה דרך אבחון בגלגל ולובן העין. כל אחד מהמקרים מצריך טיפול אחר לחלוטין. אבחון מעמיק ישים את האצבע בדיוק על המקור של הבעיה. ואז נעשית התאמת הטיפול הנכונה ולכן אפשר להגיע להחלמה. הגוף שלנו הוא מכונה מורכבת ומתוחכמת מאוד. כשאנחנו מסירים את המקור שגורם לבעיה הגוף יכול להגיע להחלמה. וזה מתאפשר כשיש אבחון שנותן את המידע המדויק על מקור הבעיה.

פורסם לראשונה: 16:37, 22.11.21