בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הרשיע השבוע מנהל בית ספר לשעבר, לפי הודאתו, בכך שנהג לחשוף את ישבנו בנוכחות אנשי צוות, סיפר למורות על חיי המין שלו והשתמש בביטויים בוטים. המנהל, י', נחשב להבטחה גדולה במערכת החינוך.
י', שניהל בית ספר בשפלה בין 2014 ל-2017, התפטר ממשרד החינוך ביוזמתו. במסגרת הסדר הטיעון, גזר עליו בית הדין פסילה לצמיתות מלעבוד במשרד החינוך, פסילה למשך שנתיים וחצי לעבודה בשירות המדינה ונזיפה חמורה. בעת המעשים, פעל בית הספר כחטיבת ביניים.
לפי ההרשעה, בכמה הזדמנויות נהג י' לגעת באוזניהם של חלק מאנשי הצוות ותלמידי בית הספר באופן שגרם להם אי נוחות. כמו כן, בשלושה מקרים שונים הוא חשף כאמור את ישבנו בנוכחות אנשי צוות שונים.
במקביל, בתקופה שבה שימש כמנהל - הוא נהג להתבטא באופן מיני בוטה כלפי צוות המורים. בהזדמנויות שונות, צוין, נהג י' לתאר את חייו המיניים ולהשתמש בביטויים לא ראויים בנוכחות אנשי צוות בית הספר. בנוסף נהג הנאשם להשתמש בביטוי מיני ובוטה כלפי כמה נשות צוות. לפי ההרשעה, בהתנהגותו זו ביצע הנאשם הטרדה מינית כלפי העובדים בניגוד לחוק למניעת הטרדה מינית.
בהרשעה נוספת נקבע כי י' השתמש בכמה מועדים בפרטי כרטיס האשראי של כמה אנשי צוות וביצע חיובים של כרטיסיהם ללא רשותם. לדוגמה, במהלך 2016 שלח המנהל לכמה מורים בבית הספר זרי פרחים. להפתעת אחת מאנשי הצוות היא גילתה כי חויבה בסכום של 700 שקל בגין זרי הפרחים שנשלחו למורים, ללא רשותה וללא ידיעתה.
י', שלדבריו היה הצעיר ביותר שמונה לתפקיד ניהול בית ספר, גם הורשע בניהול תקציב לא תקין. בשנים 2014 ל-2016, הוא לא ביצע הפרדה בין החשבון השוטף של בית הספר ובין חשבון התשלומים שנגבו מההורים. בשנים אלה משך י' המחאות לטובת ספקים של בית הספר כשהוא חותם לבדו על אותן המחאות. הוא גם דיווח גם באופן כוזב למשרד החינוך בנוגע למספר התלמידים בכיתה, מספר הכיתות בשכבה ותפקידי צוות בית הספר.
י' הודה באישומים ובעבירות המשמעת שיוחסו לו בתובענה והורשע לפי הודאתו. עו"ד אילה הוניגמן, שייצגה את המנהל לשעבר, אמרה בדיון כי בכל תפקידיו במערכת החינוך הוא הצטיין בצורה יתרה. בינואר 2017 י' הודיע מיוזמתו על כוונתו לסיים את עבודתו בבית הספר ולהתפטר, אלא שבאותה עת הוא לא ידע שמתנהלת חקירה משמעתית נגדו שבגינה לא הצליח להתקבל לתפקידים בשירות המדינה.

"למדתי בדרך הקשה את הפגם במעשיי"

מאוגוסט 2017 ועד יולי 2019 זכה י' במכרזים שונים לניהול בתי ספר, אולם כל המינויים בוטלו מחמת החקירה המשמעתית בעניינו. ב-20 בדצמבר 2019 הוא זכה בפיצויי הפיטורים לאחר מאבקים קשים מול משרד החינוך. לדברי פרקליטתו, "הוא במצוקה כלכלית כבדה, הוא אדם צעיר ואין לחסום בפניו אפשרויות תעסוקה מחוץ לשירות המדינה".
י' עצמו אמר בדיון: "למדתי בדרך הקשה את הפגם במעשיי, ההשלכות הכלכליות עליי הן חמורות מאוד. עברתי עינוי דין זה ארבע שנים ונפלתי מאיגרא רמה לבירא עמיקתא. בתפקידיי הבאים אעשה למען השליחות שלי שהיא הקניית מצוינות לחברה הישראלית. מגיל צעיר ראיתי שהעיסוק בחינוך הוא דרכי".
בית הדין קבע כי ההסדר מאוזן ושקול. עוד קבע בית הדין כי מעשיו של י' מחפירים ומביישים וכי הדעת מתקשה להאמין שבוצעו על ידי איש חינוך ששימש מנהל בית ספר. "למרבה הצער", קבע בית הדין, "הנאשם נכשל כליל באורח התנהגותו כמחנך וכמנהל. נעיר בצער כי התנהגותו אינה הולמת גם אדם מהיישוב באשר הוא.
"מול חומרת העבירות שקלנו את נסיבותיו האישיות של הנאשם, אדם צעיר שעסק בחינוך כל חייו הבוגרים ומילא בהצלחה תפקידים רבים. עקב כישלונותיו במעשים אלה המיט על עצמו מצוקה כלכלית כבדה ואפשרויות השתלבותו בעבודתו הצטמצמו עד מאוד".