2 צפייה בגלריה
האישה שנרצחה ע"י בעלה
האישה שנרצחה ע"י בעלה
"איש לא התעניין בשלומה". הקורבן בבית החולים
(מתוך עמוד הפייסבוק של איכילוב)
בבית החולים איכילוב שבתל אביב נקבע אמש (שישי) מותה של אנסטסיה קלין, תיירת בת 52 מאוקראינה. במשך שבועיים היא שכבה לבד במחלקת הטיפול הנמרץ לאחר שהותקפה לפי החשד בידי בן זוגה, דימיטרי ציגנוק, ומצבה הוגדר קשה מאוד. לדברי המשטרה, הוא הגיע אל מיטתה מחופש לסוהר כדי "לגמור את העבודה". תחילה הוארך מעצר החשוד בשישה ימים - אך הוא שוחרר למעצר בית ללא פיקוח. בבית החולים פרסמו פוסט בצירוף תמונתה מהמחלקה שבו צוין כי במשך הימים שבהם הייתה מאושפזת - איש לא התעניין בשלומה.
"לפני כשבועיים היא הובהלה לבית החולים במצב קריטי בעקבות זיהום שנגרם כתוצאה מפגיעות עזות בכל חלקי גופה", נכתב בפוסט. "בין היתר, רגלה הימנית נקטעה. בן זוגה, שחשוד במעשה הנפשע, שוחרר למעצר בית. הוא חזר לבית החולים והגיע עד למחלקה כדי למצוא אותה ולדעת 'מה עם הרגל שלה'. בזכות ערנותה של שירי, העובדת הסוציאלית שעמדה על המשמר ומנעה ממנו בגופה להיכנס לחדרה, הוא הוצא מבית החולים".
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עוד נכתב, כי המנוחה "שכבה לבדה במשך שבועיים בלי שאף נפש חיה התעניינה בשלומה. המשטרה הצליחה לאתר את בני משפחתה באוקראינה - אך הם הביעו אדישות למצבה. זו אישה שלא עניינה אף אחד", אמר בצער הקצין הבודק לצוות המטפל. בערב שבת היא נשמה את נשימתה האחרונה ונפרדה מהעולם מבלי שזכתה לקבל חיבוק אחרון מאדם אהוב. סביבה היו הרופאות, האחים ושירי, העובדת הסוציאלית, שאמרו לאישה שלא הכירו ולא ידעו עליה דבר שלום אחרון".
לאחר מעצרו של ציגנוק, נמסר מפרקליטות מחוז תל אביב: "על-פי הראיות בתיק, בשלב זה אין אינדיקציה לכך שהחשוד התכוון לפגוע בבת זוגו. אנחנו לא יודעים מה קרה בדירה באירוע שבו נפצעה האישה. בנוגע לאירוע בבית החולים - לא ניתן לשלול כי החשוד הגיע לדרוש בשלומה של בת הזוג. כך עולה מעדויות צוותי הרפואה שהיו במקום. בנוסף, החשוד לא ניסה להיכנס לחדרה ונענה לדרישת הצוותים לעזוב את המקום.
"לאור עובדות אלו, ביקשנו לשחררו ממעצר תוך החמרת תנאי השחרור. השחרור ממעצר אינו משליך על ההחלטה האם יוגש כתב אישום בתיק בהמשך. תקוותנו היא כי בת הזוג תחלים, וכאשר תשוב להכרה, תוכל לשפוך אור על פרטי האירוע בו נפצעה", אמרו במשטרה - אך מותה של האישה נקבע כאמור באיכילוב.
המנוחה נפלה לפי החשד קורבן בחודש שעבר לניסיון אונס ורצח מצד בן זוגה. בעקבות האירוע היא נמלטה לדירת חברים שטיפלו בה - שם היא שהתה כמה ימים עד שחלה הידרדרות דרמטית במצבה הרפואי והיא הובהלה לבית החולים. בעקבות תלונה שהגישו חבריה - נעצר בן הזוג.
בבית המשפט אמר נציג המשטרה, רס"ב גיא קלדרון, כי "מדובר בחשוד שהיה עצור מספר רב של ימים בגין תקיפה הגורמת לחבלה וניסיון רצח של בת זוגתו, והיא במצב קשה בבית החולים. לימים הוא השתחרר בתנאים מגבילים, ואז התקבל דיווח מבית חולים איכילוב שהחשוד, לבוש במדי שב"ס, הגיע לחפש את המאושפזת שנמצאת במצב אנוש. הוא הגיע לבית החולים כדי 'לגמור את העבודה' - זאת הערכתנו".
פרקליטיו של החשוד, עורכי הדין ניר אלפסה ודימה אניקין מהסנגוריה הציבורית, מסרו: ''אנו מביעים צער עמוק על פטירתה של אנסטסיה.דימיטרי מסר גרסה מפורטת לגבי החשדות, הכחיש את האלימות ושוחרר מבלי שננקטו נגדו הליכים. הפרקליטות לא שללה שהגעתו לבית החולים נבעה מדאגה לשלומה של אנסטסיה''.
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.