גם אחיות יהיו מוסמכות לספק אישורי החלמה מקורונה. כך נקבע בנוהל חדש שפרסם היום (ד') משרד הבריאות. ההנחיה החדשה נשלחה לקופות החולים ומסמיכה את האחיות לספק אישורים מסוג זה לחולים א-סימפטומטיים בלבד (כלומר כאלו שלא פיתחו תסמינים).
לקריאת הנוהל המלא – לחצו כאן
"במקרה של חולה א-תסמיני בלבד, ניתן לקבל אישור אחות מוסמכת להחלמה", נכתב בנוהל החדש עליו חתומה ראש שירותי בריאות הציבור היוצאת, פרופ' סיגל סדצקי. "גם אישור אחות מוסמכת יינתן בכתב. אישור כאמור יינתן לפי הוראות המנהל".
1 צפייה בגלריה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
גם אחיות יוכלו לתת אישור החלמה, לחולים א-סימפטומטיים
(צילום: AFP)
יש לציין כי לא חל שינוי בהגדרות ההחלמה החדשות שנקבעו בשבוע שעבר. בנוסף, גם זמן הבידוד לאנשים שנחשפו לחולים מאומתים טרם השתנה והוא עדיין עומד על 14 יום. בעקבות הנהלים החדשים מהשבוע שעבר שלמעשה ביטלו את החובה של בדיקות ההחלמה – אלפי חולים כבר הוגדרו כמחלימים ושוחררו מבתיהם או מהמלוניות בהם שהו, כאמור ללא צורך בבדיקת החלמה.
על פי הנוהל שפורסם לפני שבוע, חולה קורונה מאומת יוגדר מחלים אם עברו עשרה ימים מיום תחילת התסמינים ובתוספת של שלושה ימים נוספים ללא תסמינים (חום ותסמינים נשימתיים), ובלבד שיתקבל אישור רופא להגדרתו כמחלים.

הזמן המינימלי של בידוד יעמוד על 13 ימים, ללא צורך בבדיקת החלמה. במקרה שלא ניתן לאתר את מועד הופעת התסמינים, חולה מאומת יוגדר מחלים לאחר עשרה ימים מקבלת התוצאה החיובית ובלבד שחלפו שלושה ימים לפחות מתום התסמינים. א-סימפטומטיים יוגדרו מחלימים אם חלפו עשרה ימים מיום קבלת התוצאה החיובית.
במשרד הבריאות אמרו כי "בהתאם לעדכונים האחרונים של ארגונים בינלאומיים, בנושא תקופת ההדבקה של חולה מאומת, אימץ המשרד את המלצות ארגון הבריאות העולמי וקיצר את תקופת ההחלמה והיציאה מבידוד במקרים מסוימים".