חברות וארגונים עומדים בימינו בפני אתגרים לא פשוטים הדורשים התייעלות וחיסכון, לרבות בתהליך גיוס המועמדים הנכונים והמתאימים ביותר לארגון, וכמובן תחת המגבלות- מרחוק. חברת אדם מילא מיישמת אסטרטגיה זו שנים אחדות בעולם. שוחחנו עם נמרוד בצר, מנכ"ל החברה, שסיפר לנו על הכלים שהחברה מציעה לאבחון מקוון, היתרונות שלהם עבור המועמדים ועבור החברות המגייסות.

אם כן, לדברי בצר, כפי שבעולם תהליך האבחון נעשה אונליין כבר הרבה שנים, כיום גם בישראל החברות עוברות מאבחון פרונטלי לאבחון מקוון. בצר מספר כי לפני כשנה וחצי התחילה אדם מילא בהעברה מדורגת של כלל לקוחותיה לתהליך אבחון מקוון, כאשר משבר הקורונה האיץ את התהליך ובסוף חודש מרץ 2021, כלל לקוחות החברה עברו מאבחון פרונטלי לאבחון מקוון- מהלך שהשווה את הסטנדרטים בישראל לסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים.

עבור המועמד, אבחון דיגיטלי מציע אופציה נוחה ונינוחה יותר

מבחינת המועמדים, המעבר לתהליך אבחון מרחוק טומן בחובו רק יתרונות, מה שעולה גם מסקרי שביעות רצון של החברה, מספר בצר. האפשרות להיבחן מהבית בדיסקרטיות מלאה, להימנע מפקקים, חיפושי חנייה וכו'.
בנוסף, אבחון מרחוק מוריד את מרכיב הלחץ, משום שהמועמד נבחן בסביבה נוחה ומוכרת, מה שגורם לו להרגיש רגוע יותר, כאשר ניתן לעשות את האבחון בזמן נוח ואף לפצל את תהליך האבחון. גם המשימות עצמן חווייתיות יותר מאשר במכון אבחון, והתהליך שוויוני והוגן יותר.



היתרונות עבור המעסיקים - קיצור תהליך האבחון ודיוק בהתאמת המועמדים

לפני הכל, מסביר בצר, הקלות והנוחות בה המועמדים יכולים להשתתף באבחון מובילות גם לאחוז אי התייצבות לאבחון (no show ) כמעט אפסי, עובדה אשר מייעלת את התהליך כולו.
על פי הנתונים של אדם מילא, שימוש בכלים דיגיטליים באבחון מקוון מקצר את התהליך בעשרות אחוזים, מה שמביא את החברות לנקודת אופטימיזציה מבחינת משך הגיוס והזמן בו החברה יכולה לקלוט עבוד מתאים בזמן קצר יותר. לדברי בצר, הדיוק וההתאמה של המועמד לתפקיד גבוהים יותר בתהליכי אבחון מרחוק תוך שימוש בכלים דיגיטליים חדשניים ומתודולוגיות חדשות.


על רקע אתגרי הקורונה, אבחון מקוון הוא בשורה חיובית עבור מחפשי העבודה והמעסיקים

אין ספק כי תהליך גיוס העובדים סבל מחוסר יעילות במשך השנים, אך דווקא כעת, על רקע הנסיבות והאילוצים, בצר אומר כי התהליך עובר ייעול מבורך ובכך מתקרב לנקודת האופטימיזציה.
המתודולוגיה והטכנולוגיה החדשות כבר כאן, והן כאן כדי להישאר. אין ספק שהטכנולוגיה תמשיך ללוות את תהליכי האבחון, והשמיים הם הגבול בהקשר זה. "מפה הולכים רק קדימה"-מסכם בצר.




פורסם לראשונה: 12:11, 04.02.21