חאתם אבו קוידר, מנהל בית ספר של המגזר הבדואי בשגב שלום, נורה בחודש שעבר ונפצע באורח בינוני. המשטרה עצרה חשודים, הוא זיהה את החמוש - ובכל זאת כולם שוחררו כמה ימים אחר כך. "הם לא יוצאים מהבית ביום, ובלילה יוצאים כמו מאפיה", טען היום (רביעי) בריאיון לאולפן ynet. "הם עדיין מטילים פחד ואימים עלי ועל המשפחה שלי".
אבו קוידר נחשב למנהל שמעביר ערכים מערביים לתלמידיו. לטענתו, האנשים שירו בו מנסים לפגוע בו בגלל זה ומכיוון שרצו שאחיהם יהיה מנהל ויחלק להם משרות. "כבר תקופה ארוכה שהאנשים האלה מנסים לפגוע בי בגלל העבודה והתפקיד שלי", אמר אבו קוידר. "יש אנשים שלא רוצים לקחת את החברה למקום חיובי".
1 צפייה בגלריה
חאתם אבו קוידר המנהל שניצל מהתנקשות
חאתם אבו קוידר המנהל שניצל מהתנקשות
"מצמרר אותי שהאנשים שירו בי שוחררו". אבו קוידר
(צילום: שחר גולדשטיין)
ניסו להתנקש בחייך רק בגלל שאתה מנהל בית ספר? "יש אנשים שלא רוצים הצלחה או שינוי, הם רוצים להישאר מאחור. יש גם את העניין של לשלוט באנשים על-ידי חברה כוחנית".
איזה שינויים עשית שגרמו לכעס? "כל שנה אני לוקח את הילדים הבדואים לקרקס העולמי שמגיע לארץ. לקחנו את הילדים גם לייצג את המדינה בסין. יש לנו יישוב שאנחנו מנסים להצמיח אותו, יש כאן להקת מחול היחידה במגזר הבדואי".
אתה מנסה לפתוח את החברה הבדואי לעולם המערבי והם מתנגדים לזה? "הם מתנגדים בדרך של שליטה, למשוך את החוטים אחורה, להשאיר את החברה איך שהיא. אבל זו משפחה שרצתה לקבל יותר תפקידים. הם רצו שאח שלהם יהיה מנהל, והם יקבלו את כל המשרות שמסביב - מנקה, מאבטח ומזכירה. במגזר הבדואי לצערי יכולים לרצוח בשביל משרה. אין שאיפה לפתח את החברה, מסתכלים על הדברים הכי קטנים".
אתה מאושפז במצב בינוני עם פציעות, ואז אתה מגלה שהחשודים שוחררו. אתה מאובטח מאז? "יותר מהכדור שיש לי בחזה, מצמרר אותי שהאנשים שירו בי נעצרו לארבעה ימים וחזרו הביתה. הם עשו חגיגות שמחה ששוחררו, הם לא יוצאים מהבית ביום אבל יוצאים בלילה כמו מאפיה. והם עדיין מטילים פחד ואימים עלי ועל המשפחה שלי".
אתה זיהית את החמוש והוא בכל זאת שוחרר? "כן. האנשים האלה גם איימו עלי שלוש פעמים, ועשיתי איתם עימות בתחנת המשטרה. שלוש פעמים הייתי שם, והאנשים האלה שוחררו. בעימות הם אמרו שאני בחור טוב ומנהל מוצלח. יום לפני הם באו לרצוח אותי ויום אחרי אמרו שאני מנהל מצוין - והמשטרה אומרת הנה הם מדברים יפה, אז צריך לשחרר אותם".
"אנשים יושבים, חוגגים, מצלמים את עצמם עם נשק", הוסיף. "זה מלחיץ אותי. אנחנו מדינת חוק, אני מאמין בחוק. אני עובד עם המשטרה 25 שנים ומקדם את כל העניין של היחס הטוב למשטרה. אני מחנך את הילדים שלי שאנחנו צריכים לסמוך על החוק ולא לקחת אותו לידיים".