שנת 2020 שינתה את כל מה שידענו על חיינו: על הבית ועל העבודה, על בית הספר ועל קרבה אנושית. רצינו להתקרב אבל נשארנו רחוקים פיזית, רצינו ללמוד אך נותרנו בבית, רצינו לעבוד ואי הוודאות הייתה הדבר היציב ביותר.
אחרי שנה מטלטלת בריאותית, כלכלית, פוליטית ואישית – ידיעות אחרונות ו-ynet פותחים שנה חדשה עם הגיבורים של המדינה: אלו שהיו בחזית הרפואה והכלכלה, העסקים, החינוך, הצבא והפוליטיקה.
וכיוון שהשנה הייתה שונה מכל קודמותיה – גם הוועידה הזו תהיה שונה מכל קודמותיה: ועידה בתנועה, המתנהלת במקביל ברחבי הארץ, ופוגשת את האנשים של המדינה, בביתם, במקום עבודתם, במעבדה, בבית הספר, באימון ובשטח.
מתוך אולפן נייד שיעבור ברחבי ישראל, נביא את האנשים, הקולות והאירועים של השנה. הוועידה תשודר בשידור חי ב ynet, ותסוקר בקבוצת "ידיעות אחרונות".
בין הנושאים שבהם נדון בוועידה:
בריאות ורפואה: החוקרים, הרופאות, בתי החולים והמעבדות שנמצאים בחוד החנית של הטיפול בקורונה בישראל. כיצד מערכת הבריאות התמודדה עם המשבר, האם זו ההזדמנות לשקם את המערכת, האם זו שנת המפנה של המחקר, וגם מפגשים מרגשים של החולים הראשונים בקורונה עם הרופאים.
חינוך: אולי לא צריך בכלל את בתי הספר? מה עבר על התלמידים בשנה המוזרה ביותר? מה הם למדו – ומה אנחנו יכולים ללמוד מכך? מומחי חינוך ותלמידים מדברים.
צבא: האם צה"ל הוא עדיין נקודת השוויון או שיש צבא אחר לעשירים ולעניים? חזית הקורונה הפכה לחזית החמישית של צה"ל: איך שומרים על שגרת אימון וקו בזמן מגפה, ואיך תרם פיקוד העורף למאמץ הלאומי הבריאותי.
אקדמיה: הסטודנטים נפגעו מאוד השנה, שוק העבודה שלהם ספג פגיעה קשה, הטיול לחו"ל בוטל, ורובם נאלצו לחזור לבית ההורים. ועדיין: ההרשמה עלתה. אבל מה לומדים כדי להצליח בשוק העבודה החדש והמשתנה?
וגם: מה עשו החברות הישראליות הכי מגניבות השנה, מה קרה לכסף שלנו – וכמובן, היערכות לבחירות הרביעיות מזה שנתיים.
כל אלו ועוד, ב-22.2.2021, בשידור חי ב-ynet.