4 צפייה בגלריה
דגלי גאווה שרופים ברמת גן
דגלי גאווה שרופים ברמת גן
דגלי הגאווה השרופים ברמת גן
המשטרה עצרה צעיר בן 18 בחשד שהצית במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) דגלי גאווה ברמת גן. לא היו נפגעים באירוע. החשוד הובא לחקירה בתחנת המשטרה בסיומה נכלא. בית משפט השלום בתל אביב האריך היום את מעצרו עד מחר ושלח אותו להערכה פסיכיאטרית.
כוחות משטרה, שהגיעו למקום בעקבות הדיווח על ההצתה, ביצעו סריקות נרחבות שהובילו ללכידת החשוד במעשה. הוא ניסה להימלט מהמקום ונעצר בתום מרדף רגלי.

נציג המשטרה בדיון, רס"ב גיא קלדרון, אמר כי על החשוד נמצאה חכה ורוגטקה, ולפי החשד הסתייע בהן כדי להצית את הדגלים. "החשוד הכחיש מעורבות באירוע ואמר שחזר מדיג", אמר השוטר. החשוד השיב כי הוא לא קשור לתקרית, ודרש לעבור בדיקת פוליגרף.
בחודש שעבר אוימו זוגות להט"בים ברמת גן מכיוון שתלו דגלי גאווה על מרפסות בתיהם, לפני כשבוע אירעה תקרית להט"בפובית נוספת: עובר אורח תלש דגל גאווה שהוצב בחצר בית פרטי בשכונת קריניצי. המעשה תועד במצלמת האבטחה של הבית. ראש העיר כרמל שאמה הכהן הורה בתגובה לתלות דגלי גאווה ברחבי השכונה, כפי שעשה בעבר בעקבות פגיעה בלהט"בים בעיר.
שאמה הכהן אמר בעקבות ההצתה הלילה כי "אין כמעט הבדל בין שריפת דגלי ישראל בטהרן לבין שריפת דגלי הלהט"בים ברמת גן. שתי הפעולות מונעות משנאת חינם, פחדים מיותרים ובורות. ההבדל היחידי שבטהרן מריעים לשריפת הדגלים וברמת גן בזים לכך ומגיבים בנחישות. לנו אין ספק - דגל ישראל ינצח את כל שורפיו וכך גם דגל הגאווה. כבר מחר ייתלו עשרות דגלים בכל אזור ההצתה".
4 צפייה בגלריה
כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהן
(צילום: דוברות עיריית רמת גן )
ישראל זרי, מחזיק תיק קידום הקהילה הגאה ברמת גן אמר: "המקרים הלהט"בופובים שפוקדים את רמת גן בחודשים האחרונים הם תוצר של התנהלות לא נכונה של שנים ארוכות בנושא הקהילה הגאה במדינת ישראל בכלל ובעיר רמת גן בפרט. לשמחתי, רמת גן היא אחת מהערים החלוצות שבוחרות להתעמת עם הבעיה ולא לטאטא אותה מתחת לשטיח. המקרים הללו מעידים על בורות ושנאת חינם. לאור המקרים, אנו נמשיך לתלות דגלים באזורים הפגועים, ונפעל להקמת תכנית חינוכית ופרקטית בנושא".
יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר, מסרה בעקבות האירוע: "״הלהט״בופוביה משתוללת ואנחנו מוכרחים לעצור אותה. בשבועות האחרונים אנחנו רואים גל אלימות ושנאה חסר מעצורים כלפי הקהילה הגאה. שריפת הדגלים האלימה מצטרפת לפשעי שנאה נוספים בחודש האחרון כלפי הקהילה הגאה ואנחנו קוראים למשטרה למצות את הדין המלא עם כל הפושעים. אנחנו מבקשים מכל מי שחווה להט״בופוביה לפנות למרכז הדיווח של האגודה, דיווח יכול להציל חיים".