מאת: ענתי גלעד
חיים מיכאלוביץ ניהול ביצוע ויזמות בע”מ היא חברה משפחתית, המתמחה בביצוע מיזמי בוטיק יוקרתיים בתל אביב.
מצויד בניסיון של 30 שנה בענף הבנייה והתמחות ספציפית במגורי יוקרה, הקים חיים מיכאלוביץ' בשנת 2012 חברה משפחתית, המתמחה בביצוע מיזמי בוטיק יוקרתיים בתל אביב. "למדתי את הענף מלמטה, דרך השטח, תוך היכרות ונגיעה בתחומי ושלבי הבנייה השונים", הוא מספר.
1 צפייה בגלריה
 פרויקט פרוג 2, מבנה מגורים מרהיב בן 6 וחצי קומות
 פרויקט פרוג 2, מבנה מגורים מרהיב בן 6 וחצי קומות
פרויקט פרוג 2, מבנה מגורים מרהיב בן 6 וחצי קומות
(צילום: יח"צ)
לצידו משמשים רעייתו דינה כסמנכ"לית הכספים, ומהנדס החברה, אבי גרינר, המנהל את הפן ההנדסי-ביצועי ודואג להניע את הפרויקטים קדימה תוך דיוק והקפדה על הפרטים הקטנים והגדולים כאחד.
גם שניים מתוף ארבעת ילדיהם של בני הזוג, קובי ואפיק, מועסקים בחברה האחד כמנהל עבודה והשני כמנהל פרויקטים לצד כ-30 אנשי מקצוע, בהם מהנדסים, הנדסאים, מנהלי עבודה, עוזרי בטיחות, מהנדסי מכרזים, מתאמות שינויי דיירים ועובדים מקצועיים נוספים.
"העובדים שלנו נבחרים בקפידה יתירה ונחשבים בעינינו כבני משפחה לכל דבר ועניין.
אנו מאמינים שאיכות החברה היא כאיכות ההון האנושי שלה, והחוזק שלה הוא כחוזק הקשרים הנרקמים בין עובדיה", מספר המנכ"ל חיים.
במהלך שנות פעילותה, צברה החברה רזומה עשיר של הובלת פרויקטים מגוונים ובסדרי גודל שונים, משלב התכנון, לאורך שלבי הביצוע השונים ועד למעמד מסירת המפתחות.
אנשי החברה מקפידים לשתף פעולה עם אנשי המקצוע והספקים הטובים ביותר בתחומם ועם משרדי האדריכלים ומשרדי הפיקוח המובילים בישראל. כל אלה לצד הלקוחות המרוצים הם ההוכחה לאיכות העבודה הגבוהה, לשירות ולמקצועיות שאותם היא מציגה.
החברה מתמחה כיום בביצוע בנייני בוטיק בתל אביב, תוך שיתוף פעולה עם יזמים מובילים בהתחדשות העירונית בעיר, בהם נוגה נדל"ן, רם מוגרבי ארדיטי, אנשי העיר וקבוצת איתן.
הוגנות ויושרה, מקצועיות ואיכות, אחריות בטיחות – אלה הערכים החרוטים ב"אני מאמין" של החברה, ולדברי מיכאלוביץ', ערכים אלה היו נר לרגליו במשך כל שנות פעילותו בענף. "אנו מקפידים תמיד על איכות בנייה ללא פשרות, על רמת אסתטיקה גבוהה, על עמידה בלוחות זמנים ,על בטיחות ועל שביעות רצונם של כל הצדדים, ובפרט של בעלי הזכות בנכס", החברה הייתה הראשונה בארץ להשתמש בפיגום עפ"י התקן החדש של חברת פרי בפרויקט גרוזנברג 24 ומשתמשת בפיגום מסוג זה בכל הפרויקטים הקיימים של החברה הוא מציין ומוסיף, כי הוא גאה על צמיחת החברה בביצוע בנייני בוטיק בתל אביב בזמן שיא של חמש שנים מיום תחילת פרויקט הבוטיק הראשון והפיכתה לאחת מהמובילות בשוק זה, בכל הקשור לעמידה בהתחייבויותיה ובעיקר על הקפדה על איכות הבנייה.
בימים אלה עושה החברה צעדים ראשונים כיזמית בתחום ההתחדשות העירונית. מיכאלוביץ: "אנו מאמינים בהצבת יעדים ברורים וכבישתם, ובטוחים שבתוך מספר לא רב של שנים נהיה מחברות הבוטיק המובילות בתחום זה".

תחנת הדלק הפכה למבנה מרהיב

הפרויקט המועמד בתחרות המצוינות בבנייה הוא פרוג 2, מבנה מגורים מרהיב בן 6 וחצי קומות, שבעבר שכנה על שטחו תחנת דלק אשר נהרסה לפני ההקמה.
הפרויקט, הממוקם בלב ליבה של תל אביב, סמוך לכיכר דיזנגוף, היה מורכב הן מבחינה הנדסית והן מבחינה אדריכלית בשל צורתו הלא שגרתית ובשל פרטי הביצוע האדריכליים המאתגרים שבו.
כמו כן נאלצו אנשי החברה להתמודד עם מים שעונים (דומה למי תהום) במהלך החפירה למרתפים לצד טיפול ופינוי של קרקע מזוהמת - ירושה של תחנת הדלק שפעלה שם.
על השתתפות החברה בתחרות המצוינות
בבנייה מגיב מיכאלוביץ' בסיפוק: "התרגשתי מאוד להיות מועמד לפרס, במיוחד כשבדיעבד התברר לי שהוא על שמו של אורי דורי ז"ל, שכן עבדתי בעבר כ־17 שנה בחברת הבת שלו, רום גבס". 

הפרויקט שעומד לשיפוט בתחרות: פרוג 2 תל אביב
קטגוריה בתחרות: מבנה מגורים עד תשע קומות
שם הפרויקט: פרוג 2 תל אביב
מיקום: פרוג 2 תל אביב
היקף: 6.5 קומות, 10 יח"ד, כ-3,000 מ"ר בנוי, כולל מרתפים
יזם: נוגה פרוג בע"מ
אדריכל: גידי בר אוריין

שם החברה: חיים מיכאלוביץ ניהול ביצוע ויזמות בע"מ
הבעלים: חיים מיכאלוביץ
שנת הקמה: 2012
תחומי פעילות/התמחות: בנייני בוטיק בתל אביב
פרויקטים נבחרים/בולטים: גרוזנברג 24, ת"א, ליליאן 8, ת"א, קצנלסון 7, ת"א, דוד ילין 7, ת"א, בלוך 37, ת"א, מודיליאני 3, ת"א, מודיליאני 10, ת"א, וייסבורג 14, ת"א