מאתגרים את כחול לבן, בשבוע שבו העימות בתוך הממשלה מגיע לשיא חדש: לאחר שישיבת הממשלה השבועית לא התקיימה עקב המחלוקות בין הליכוד לכחול לבן, הודיעה יש עתיד-תל"ם כי ביום רביעי הקרוב תעלה להצבעה את הצעת החוק שתמנע ממי שהוגש נגדו כתב אישום להרכיב ממשלה.
ביש עתיד אמרו אתמול (שבת) כי הם מצפים מכחול לבן לתמוך בחוק שיחסום את ראש הממשלה בנימין נתניהו מלהתמודד בבחירות הקרובות, אבל במפלגתו של בני גנץ טרם גיבשו דעה בעניין החקיקה הזו. אם לא יתמכו בה, אין סיכוי שתעבור.
באופוזיציה, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן צפויה לתמוך בהצעה ואף הגישה הצעה דומה, ואילו בימינה חלק מחברי הסיעה התקזזו מראש עם ח״כים מהקואליציה. מי שיגיע למליאה יצביע נגד ההצעה.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ יאיר לפיד
בני גנץ יאיר לפיד
לפיד שוב מאתגר את גנץ. כחול לבן תתמוך בחוק?
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בדברי ההסבר לחוק נכתב: "כהונתו של ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות ובראשן עבירות של שחיתות וטוהר מידות, עומדת בניגוד מוחלט לנורמות המוסר הנדרשות מנבחר ציבור".
ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר היום: "זה שאין היום ישיבת ממשלה ואנחנו דוהרים לבחירות כי לראש הממשלה יש כתבי אישום וזה מעסיק אותו זו בושה וחרפה. לאנשים אין מה לאכול, עסקים נסגרים. בגלל זה ביום רביעי הקרוב נשים על שולחן הכנסת את הצעת החוק שלא מאפשרת לאדם לרוץ לראשות הממשלה עם כתבי אישום פליליים. המצב לא יכול להימשך".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בני גנץ ישיבת ממשלה
בנימין נתניהו בני גנץ ישיבת ממשלה
החוק שימנע מנתניהו להרכיב ממשלה מגיע בשיא המשבר הקואליציוני
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

הצעת החוק כאמור מגיעה בשיאו של המשבר הקואליציוני ובזמן שבליכוד ובכחול לבן מתקוטטים בנושא התקציב. הבוקר בוטלה ישיבת הממשלה ובין המפלגות המשיכו בחילופי האשמות במה שנראה כמו הכנת הקרקע לבחירות רביעיות.
בעבר כידוע תמכו נציגי כחול לבן בכנסת בחוק שכזה, ואף קידמו אותו - במה שהביא להתפטרותו של יולי אדלשטיין מתפקידו כיו"ר הכנסת ומינויו הזמני של גנץ לתפקיד. לאחר מכן פורקה כחול לבן ונחתם ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן.