תושבת מדרשת בן גוריון שבנגב תיעדה קרב יעלים בחצר ביתה. בסרטון ניתן לראות שני יעלים זכרים נוגחים זה בזה, כשיעלים אחרים צופים במחזה.
עמרם צברי מרשות הטבע והגנים הסביר בריאיון לאולפן ynet שלא מדובר בקרב על נקבות: "אנשים שרואים דבר כזה ולא רגילים לכך - זה דבר מדהים. זו לא מלחמה, בגלל שהיעלים האלה - שהם בני שש - הם עדיין לא יכולים להילחם על זיווג עם נקבות כי הם קטנים. הם מתאמנים, מנסים לבסס את מעמדם. אפשר לראות גדיים ונקבות ברקע".
על הנזקים שעלולים להיגרם ליעלים מהקרב, הרגיע צברי: "יש להם בולמי זעזועים, שבעצם גורמים להם שהזעזוע לא יהיה חזק, אבל המכה היא עוצמתית ביותר. יש מקרים שבהם נשברת קרן ופעמים שבהם הם מסתבכים בקרניים".
צברי אמר כי היעלים חיים בישראל כבר אלפי שנים, אך הם נכחדו מהארץ בשנות ה-60' בשל ציד. אך בשל פעולות שמירה, בין היתר של רשות הטבע והגנים, הם הוחזרו לטבע.
על בעלי החיים בטבע בצל הקורונה, הוא הוסיף: "אין ספק שאין הרבה אנשים, בעלי חיים יכולים להגיע למקומות שאליהם הם לא הגיעו בשל עומס מטיילים. היעלים האלה צריכים את שטח המחיה שלהם, ולצערי יש גם היום הרבה מאוד ציד והרס של בתי גידול. כל מה שאנחנו מבקשים מאנשים הוא להתחשב ביצורים האחרים של הבורא. הם לא יכולים להגיד 'קחו את הזבל'".