אשדוד כבר לא ברשימת הערים האדומות-בוהקות, שגני הילדים בהן יישארו סגורים גם לאחר הסגר: אתמול (יום ג') העביר פרויקטור הקורונה רוני גמזו לקבינט הקורונה את רשימת היישובים שיוטל עליהם סגר גם לאחר שהסגר הכללי יסתיים. ל-ynet נודע כי הרשימה נותרה זהה, פרט לשינוי אחד משמעותי: אשדוד, העיר הגדולה ברשימה, כבר לא נכללת בה.
הערים שנכללות כרגע ברשימת הערים האדומות-בוהקות הן מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קריית מלאכי, אופקים, רמלה, נתיבות ואור יהודה. בנוסף נמצאות ברשימה גם שכונות בירושלים, שאינה כבר עיר אדומה.

1 צפייה בגלריה
חוף הקשתות אשדוד ריק
חוף הקשתות אשדוד ריק
חוף הקשתות באשדוד. כבר לא עיר אדומה בוהקת
(צילום: שלום ארבלי)
היישובים שברשימה הם כאלו שציון הרמזור בהן גבוה מ-8 לפחות חמישה ימים ברצף, ושיעור הנדבקים בשבוע האחרון בהם גבוה מ-0.5% מכלל התושבים. כך, למשל, באשדוד נדבקו בשבוע האחרון 680 תושבים (0.3%) ואילו בבני ברק 1,624 (0.8%).
בכל מקרה, הרשימה עשויה להשתנות עד מחר - אז תוגש לקבינט הקורונה שיכריע אם אכן גני הילדים ועסקים קטנים ללא קבלת קהל ייפתחו ביום ראשון, וכן יתאפשר לבצע איסוף עצמי (טייק-אוויי). קבינט הקורונה יתכנס מחר בצהריים בשעה 13:00, באמצעות זום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בסרטון שפרסם כי "כולכם רואים שהסגר שהובלתי ושהממשלה בסופו של דבר אישרה - הסגר הזה עובד. מספר הנדבקים יורד מדי יום. שיעור ההדבקה יורד מדי יום. זה חשוב, זה טוב ואני אדאג לכך שנצא מהסגר הזה מהר ככל האפשר - אבל בזהירות, באחריות ובהדרגתיות".
לפני כן ציין כי "מחר, בקבינט הקורונה, נמשיך לגבש באופן סופי את מתווה היציאה המדורג, ובמקביל נבחן מהלך נוסף, מקדמי, בהתאם לנתוני התחלואה, הכולל פתיחה של עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גני ילדים ואיסוף עצמי".
שר הבריאות יולי אדלשטיין סירב היום לנקוב בתאריך שבו תיפתח מערכת החינוך, והסביר: "החזרה ללימודים ולגנים תהיה הדרגתית, ולא תתבסס על שום תאריכים, אלא על נתון אחד בלבד - מה מספר הנדבקים מתוך הבדיקות היומיות לצורך גילוי הנגיף, ומהו מקדם ההדבקה. לא יעזרו הלחצים".