מבזק החדשות הטובות
(צילום: אבי חי)

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת דרום אוסטרליה מגלה שאם קשה לכם לחייך חיוך אמיתי מהלב – כדאי לכם לזייף אותו, כי זה יהפוך אתכם לאופטימיים ושמחים יותר.
החוקרים טוענים שאם רק תזיזו את שרירי הפנים בתנועת חיוך, הדבר יגרום לכם לחשוב חיובי ולאורך זמן. אם תתאמנו על החיוך, זה ימריץ את האמיגדלה - המרכז הרגשי של המוח ויגרום לכם להתעודד. אנחנו בעצם מערימים על הגוף, עובדים עליו כדי שיחשוב שהכל בסדר, והוא בתגובה פועל על מנת שנרגיש ככה. מסקנה: תזייפו ושתחייכו.
2 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת מהמלוכה הבריטית מחייכת
המלכה אליזבת מהמלוכה הבריטית מחייכת
המלכה אליזבת מחייכת
(צילום: AP)
ועכשיו לא תאמינו מה מצאו חוקרים בתוך שרידיו של גור בן 14 אלף שנה. את הארוחה האחרונה שלו - קרנף שעיר. המדענים שחקרו את שרידיו של הגור - שהוא ספק כלב, ספק זאב, גילו רקמות שעירות בקיבה שלו.
תחילה חשבו שמדובר באריה, בשל פרוותו הצהובה, אולם בדיקות של מומחים במוזיאון הטבע של שטוקהולם סיפרו סיפור אחר. ההתאמה לקרנף הייתה כמעט מושלמת. עכשיו, קרנף שעיר או צמרירי, הוא סוג קדום במשפחת הקרנפיים שנכחד מן העולם. מדובר בתגלית נדירה ביותר מעידן הקרח, ולא רק שהגור אכל את אחד הקרנפים השעירים האחרונים שקיימים, הוא כנראה גם זה שהרג אותו - כיוון שהקרנף שמצאו אצלו בבטן לא ממש התעכל כמו שצריך.
ולסיום, הפיתוח החדש שיעזור לכם לדעת אם אתם שיכורים דרך הסמארטפון.
2 צפייה בגלריה
בידקת שכרות לנהגים
בידקת שכרות לנהגים
בדיקת שכרות לנהגים
(צילום: אגף התנועה)
הרי לא תמיד אנחנו יודעים מתי הגזמנו עם האלכוהול, ומתי לא, אבל חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת פיטסבורג פיתחו אפליקציה שמודדת שינויים בהליכה שלנו. במחקר השתתפו מבוגרים בגילאים 21 עד 43, וניתנה להם שעה כדי לסיים משקה וודקה-רדבול. לאחר מכן, הם היו צריכים ללכת בקו ישר אחורה וקדימה, כשהטלפון מוצמד לגב התחתון.
האפליקציה הצליחה לזהות בדיוק של 90% מתי צריכת האלכוהול של המשתתפים חרגה מהמותר בחוק. יפה.
עד כאן מבזק החדשות הטובות, העוסק בענייני מדע, סביבה, בעלי חיים וסתם חדשות טובות מרחבי העולם.