המשטרה עצרה היום (שלישי) שלושה חשודים במעורבות בירי שממנו נהרגה אתמול המורה שריפה אבו מעמר ברמלה - יום לפני פתיחת שנת הלימודים. מהחקירה עולה כי היא נורתה בשוגג במהלך קרב יריות בין בני שתי משפחות. מעצרם של שלושה מהחשודים הוארך היום: האחד בעשרה ימים ועוד שניים בשישה ימים. המשטרה ממשיכה במצוד אחר חשודים נוספים.
על רוב פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום. מאז שעות הלילה הזרימה המשטרה כוחות גדולים לאזור גן חק"ל ברמלה על מנת למנוע מהמשפחות היריבות לפגוע שוב אחת בשנייה. מהחקירה עולה כי בין שתי משפחות בשכונה יש סכסוך ותיק, שבמסגרתו היו כמה אירועי אלימות - הקודם שבהם לפני שבועיים.
5 צפייה בגלריה
שריפה אבו מעומר
שריפה אבו מעומר
המורה שריפה אבו מעמר שנורתה למוות
(צילום: דרור בתי חינוך)
5 צפייה בגלריה
החלון ממנו נכנס הכדור שהרג את שריפה אבו מועמר
החלון ממנו נכנס הכדור שהרג את שריפה אבו מועמר
חלון ביתה של המורה, ופגיעות הקליעים בקיר המבנה
5 צפייה בגלריה
בית ספר דרור ברמלה
בית ספר דרור ברמלה
בית הספר "דרור" שבו לימדה
5 צפייה בגלריה
ההכנות בכיתתה של שריפה אבו מעומר
ההכנות בכיתתה של שריפה אבו מעומר
הכיתה שקישטה המורה
אתמול התפתח שוב עימות אלים בין הצדדים, ובשלב מסוים נשלף נשק חם. בקרב יריות נורה בטעות כדור אל עבר הבניין שבו מתגוררת המורה בקומה השנייה. שוטרים שהגיעו לזירה מצאו את אחד מכלי הנשק שכנראה היה מעורב בחילופי האש.
סנגורם של החשודים שוקרי אבו טביק אמר: "מרשיי מכחישים כל קשר לביצוע העבירה, ואין להם כל קשר לאירוע הירי. מדובר במעצר שווא, שכן הם אינם מעורבים בשום סכסוך כזה או אחר, אין להם כל קשר משפחתי למנוחה ומשכך אנו משוכנעים כי המשטרה תבדוק היטב את גרסתם ותשחררם בימים הקרובים".

5 צפייה בגלריה
עו"ד שוקרי אבו טביק
עו"ד שוקרי אבו טביק
עו"ד שוקרי אבו טביק
אבו מעמר, מורה מחנכת בבית הספר התיכון "דרור" בעיר הייתה אמורה להתחיל ללמד היום כיתה חדשה בשכבה י"א. לפני שנורתה למוות אמש היא הספיקה להגיע לכיתה כדי לקשט אותה ולהשאיר מתנות לתלמידים. גיסה של שריפה סעיד אבו מעמר סיפר כי היא נורתה כשהייתה במטבח ובישלה לארבעת ילדיה. "נורתה אש מצד השכנים. ירו בשלושה מוקדים בירי אוטומטי, חמישה קליעים פגעו בקיר הבניין, ואחד מהם עשה חור בחלון ופגע בשריפה", אמר.
תלמיד של שריפה אמר היום: "אנחנו לא מפסיקים לבכות. היא עבדה כל כך קשה כדי שיהיה לנו טוב ולא הספקנו אפילו לומר לה תודה על כל המאמצים שהשקיעה, ממש עד לרגע האחרון. הייתי כל כך רוצה לראות אותה כאן, אבל לצערי עכשיו נוכל לבקר אותה רק בבית הקברות".
ראש העיר רמלה מיכאל וידל התייחס למקרה: "מותה הטרגי של שריפה, מורה ומחנכת, מכעיס ומקומם. המקרה החמור מצוי בחקירת משטרה. אנו קוראים למשטרה לחקור ולהביא לדין את מבצעי הירי".