1 צפייה בגלריה
נוחזרה ללימודים בחולון
נוחזרה ללימודים בחולון
ארכיון
(צילום: עיריית חולון)
אחרי שבית הדין לעבודה בתל אביב עצר זמנית בשבוע שעבר את פיטוריהם של כ-4,000 עובדי "תוכנית קרב" (תוכנית העשרה בבתי ספר ובגני הילדים) וחייב את הצדדים לקיים ביניהם דיון - התפוצץ המשא ומתן. לפי שעה, יו"ר הסתדרות המעו"ף (מנהלים, עובדים ופקידים), גיל בר טל, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה למצוא פתרון לפני שהצדדים, בהם משרדי האוצר והחינוך - יגיעו שוב לבית המשפט.
בדיון שהתקיים היום (שני) העבירו נציגי משרד החינוך את האחריות לנציגי משרד האוצר - ולהפך. החברה הממשלתית למתנ"סים, משרד החינוך והרשויות המקומיות בישראל רואים הכרח בקיומה של תוכנית קרב, הפועלת לצמצום פערים ומתן שוויון הזדמנויות לילדי הפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל.
בפנייתו לראש הממשלה כתב בר טל: "הפתרון שלפיו כל רשות תפנה למפעיל ספוראדי ותגייס כוח אדם בלתי מיומן במכרזי בזק - מהווה התנערות המדינה מניסיון למצוא פתרון נכון, יעיל כלכלית, מוסרית וחינוכית וצודק בנסיבות העניין".
עוד ציין בר טל, כי "כבר עתה אנו עדים לתוצאות החמורות של הפרטת חלקים נכבדים של מערכת החינוך וזהו ביטוי חמור שלה. אנו מנסים למנוע הורדת רמת החינוך, בזבוז משאבי המדינה, השלכת הישגי התוכנית והשתת עלויות על הרשויות וההורים".
יו"ר הסתדרות המעו"ף קרא לממשלה לקבל החלטה על המשך תקצוב התוכנית עד שיעבור תקציב המדינה. לדבריו, פיטורי 4,000 עובדים אינו הפתרון הנכון.
כזכור, ביום רביעי בית הדין לעבודה עצר את הפיטורים באופן זמני, זאת לאחר שהמדינה עצרה את התקציב להפעלת התוכנית החינוכית שפועלת למעלה מ-25 שנה ומספקת שיעורי העשרה, במהלך יום הלימודים, למאות אלפי תלמידים בבתי ספר ובגני ילדים.
במסגרת התוכנית עובדים 4,000 מדריכים ומדריכות, אנשי תפעול ופדגוגיה, הערכה ומנהלה, שצפויים היו לקבל מכתבי פיטורים השבוע.
השופט דורון יפת דרש מהצדדים לדון בהקדם על הדברים והביע ביקורת על כך שלדיון שהראשון שנערך בבית המשפט, לא התייצבו גורמים בכירים ומוסמכים מטעם המדינה.
"במקום שבו קיימים יחסים קיבוציים, יש חובה להיוועץ עם ארגון העובדים בטרם מתקבלת החלטה. לא מצאנו כי התקיימה הידברות והיוועצות בין ההסתדרות לבין החברה והמדינה", כתב השופט יפת - והוסיף: "טענת המדינה כי ההסתדרות לא ביקשה הידברות, אלא רק את המשך התוכנית, מוטב שלא נטענה ויש בה משום היתממות".