הליכוד וכחול לבן הגיעו להסכמות: ועדת הכספים אישרה הלילה (בין ראשון לשני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתאפשר דחייה של 120 יום במועד האחרון להעברת התקציב. הצעת החוק מתבססת על הצעת הפשרה של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) שנועדה לפתור את המשבר הקואליציוני בנוגע לתקציב המדינה. אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא תומך בפשרה. מליאת הכנסת נדרשת לאשר את המהלך עד חצות, ואם לא כן - תפוזר הכנסת.
לפי הפשרה של האוזר, המועד האחרון להעברת תקציב המדינה יידחה במאה ימים. אלא שבמהלך הלילה, ובזמן שהוועדה יצאה להפסקה, הוחלט לשנות את המועד האחרון להעברת התקציב ל-23 בדצמבר. במקביל, באותה התקופה לא ניתן יהיה לאשר מינויי בכירים בשירות הציבורי. בתקופת הביניים עד אישור התקציב לשנת 2021 תינתן תוספת בגובה 11 מיליארד שקל לתקציב ההמשכי ל-2020.
בדברי ההסבר נכתב כי "מצב מיוחד וחסר תקדים של התמודדות עם נגיף הקורונה מצריך מסגרת זמנים שונה לשם גיבוש תקציב מדינה מזו הקבועה בחוק היסוד. פיזור הכנסת בעת זו יפגע פגיעה של ממש באיתנות משקי הבית, ביציבות הכלכלית הישראלית באינטרס הציבורי הכולל". עד שהצעת החוק תעבור בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, המועד האחרון להעברת התקציב - 24 באוגוסט - הלילה בחצות.

ראש הממשלה נתניהו הודיע כאמור כי הוא תומך בפשרה ואמר במסיבת עיתואנים כי "מתוך אחריות לאומית החלטתי הערב לקבל את הצעת הפשרה. ההצעה הזו מאפשרת הזרמת כסף מיידי לאזרחים ולכלכלה של מדינת ישראל, היא מונעת את הצורך בבחירות. אני אומר דבר פשוט, בואו נתאחד ונעבוד יחד למען המטרות החשובות הללו".
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד) תקף את הצעת הפשרה: "אז עוד מאה יום בלי תקציב ואז בחירות? זו הפשרה שלהם? להמשיך את הכישלון המוחלט של נתניהו? בתי ספר שלא ייפתחו כסדרם? עצמאים שלא יקבלו עזרה? אבטלה מטורפת שתימשך? מנותקים נמאסתם".
פורסם לראשונה: 22:05, 23.08.20