1 צפייה בגלריה
 נתב"ג בימי הקורונה. ארכיון
 נתב"ג בימי הקורונה. ארכיון
נתב"ג בימי הקורונה. ארכיון
(צילום: AFP)
הוא סבל מתסמינים ונדרש לבידוד - אבל במקום לא לצאת מהבית הוא המריא לאוקראינה בטיסת קונקשן: עובד בית חולים גדול במרכז הארץ שחלה בקורונה הפר את ההנחיות וטס לאוקראינה דרך טורקיה. העובד שסבל מתסמינים טרם החלים מהנגיף.
כול חולה קורונה, נזכיר, מחויב לשהות בבידוד - והפרת הבידוד מהווה עבירה על החוק. במקרים קיצוניים, הפרת הבידוד יכולה להיחשב גם כביצוע עבירה פלילית של הפצת מחלה מדבקת.
על פי אתר משרד הבריאות, הפרת בידוד עשויה להסתכם באישום פלילי ובעונש של עד שבע שנות מאסר אם ההפרה בוצעה במזיד, ועד שלוש שנות מאסר במקרה של הפרת הצו בהתרשלות.
בשבוע שעבר נתפסו בקפריסין שני בני אדם שהגיעו מישראל והפרו את חובת הבידוד. הם הגיעו בסירה למרינה בלימסול ונתפסו מטיילים במרינה, אף שלפי ההנחיות הם נדרשו לשהות בבידוד.
בקפריסין צוין כי השניים לא אובחנו כחיוביים לקורונה, אבל הגיעו ממדינה "אדומה". רק אזרחי קפריסין ותושבי קבע של המדינה יכולים להיכנס לאי אם הם מגיעים ממדינות המוגדרות כקטגוריה C, בדומה לישראל, ועליהם להיכנס תחילה ל-14 ימים בבידוד.
מבית החולים וולפסון נמסר כי "עובד נמצא מאומת לקורונה, ועקב כך יצא לחופשת מחלה ואושפז באשפוז בית של קופת חולים כבר מעל לשבוע. קופת חולים עדכנה אותנו כי הפר את הנחיות משרד הבריאות לאשפוז בית או בידוד ועלה על טיסה. אנו רואים זאת בחומרה רבה ומגנים מעשה זה שמסכן את בריאות הציבור".