האם תכשיט זהב משובץ ביהלומים ואבני חן הוא הרכישה המשתלמת ביותר? לפחות על-פי בכור צבאן, מייסד ומנכ"ל רשת תכשיטי צבאן - התשובה חיובית: "לתפיסתי, תכשיט הוא המוצר הזול ביותר שקונים במהלך החיים. נניח שאישה או גבר רכשו טבעת ב־5,000 שקל. הם עונדים אותה יום יום ונהנים ממנה לאורך שנים ארוכות, וזאת בניגוד למוצרי אופנה אחרים, שנלבשים עונה או שתיים ונזרקים. תכשיט קלאסי ויוקרתי אינו נמאס".
רשת צבאן נחשבת לאחת מחברות התכשיטים המובילות בישראל עם קהל לקוחות נאמן שחוזר שוב ושוב וקהל חדש שמצטרף לאורך השנים. החברה המשפחתית מעסיקה ישירות כ־200 עובדים ומפרנסת עובדים רבים נוספים באופן עקיף. את תכשיטיה תמצאו בכל אחד מ־45 סניפי הרשת ובסניפי "המשביר" בפריסה ארצית.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות צבאן תכשיטים)
מאז הוקמה בשנת 1975, החברה מייצרת תכשיטי זהב בכל הגוונים הקיימים, בשיבוץ יהלומים, פנינים ואבני חן באיכות הגבוהה ביותר. "כל המוצרים שלנו עוברים בקרת איכות פנימית מחמירה ונושאים תו איכות של מכון התקנים", מבהיר צבאן. עיצוב הקולקציות נעשה בידי צוות מעצבי החברה, בהם תומר וליאור צבאן, ובשיתוף פעולה עם מעצבי תכשיטים בחברות בינלאומיות שהחברה עובדת איתן. אלה יוצרים פעם אחר פעם פריטים אומנותיים, אופנתיים ומרהיבים ובד בבד קלאסיים ונצחיים, שאף זוכים לחיקויים של יצרני תכשיטים מסביב לעולם. בזכות כל אלה, קנתה לעצמה החברה מוניטין עולמי, ותכשיטיה מוצגים בתערוכות ובאירועים יוקרתיים בארץ ובחו"ל.
"החברה מציגה לאורך שנותיה את המילה האחרונה בעיצוב התכשיטים, בסטנדרטים ובאמינות הגבוהים ביותר ובקצב מהיר", אומר צבאן. "אנו מעודכנים במגמות האופנה החמות ביותר ומביאים אותן לארץ, ולקוחותינו הרבים מחכים לראות את הקולקציות החדשות שאנחנו משיקים כדי להתחדש ולהיות מעודכנים כל הזמן".
מי קהל היעד שלכם?
"התכשיטים שלנו פונים לקהל מגוון על כל הקשת שמגיל 18 ועד השנים המבוגרות יותר. גברים ונשים, צעירים וצעירות, הצעות אירוסים ונישואים, חתונות כסף וזהב וכדומה. למשל זוג צעיר ייצא מאיתנו מתוכשט מכף רגל ועד ראש. יש לנו לקוחות שלקראת אירועים מביאים את כל המשפחה להתחדש. לצד דגמים קלאסיים אנו מציעים חידושים שמתאימים לכל גיל וסגנון, ואלה תכשיטים שהולכים איתם כל השנים".
3 צפייה בגלריה
בכור צבאן, בעלי קבוצת תכשיטי צבאן
בכור צבאן, בעלי קבוצת תכשיטי צבאן
בכור צבאן, בעלי קבוצת תכשיטי צבאן
(צילום: באדיבות צבאן תכשיטים)
מה כדאי לדעת על שוק תכשיטי היוקרה בישראל?
"השוק הישראלי הוא אופנתי מאוד ומוביל ביחס לעולם מבחינת גיוון ואיכות המוצרים, ואלה שווים לכל נפש. פעם לתכשיט הייתה משמעות לדורות קדימה ולצורכי ירושה. היום זה השתנה ויש הנגשה של תכשיטים משובצי יהלומים החל מ־600-500 שקל, לפי היכולת והרצון. יש גם אפשרות להחליף תכשיט ישן בחדש".
מה מנחה אתכם בעיצוב קולקציה?
"אנחנו רואים תמיד לנגד עינינו את הלקוח בקצה, ושואפים שייהנה מהמוצר הכי איכותי. מבחינת העיצוב - אנחנו חושבים על התכשיט בהתאם לטרנדים; למשל השנה הולך המון צבע, אז הוצאנו ליין משובץ בהרבה אבני חן. כל תכשיט מעוצב תוך התחשבות במחיר, כך שייראה מרשים, אבל יתאים לכיס. לפני שנתיים למשל היה ביקוש רב לזהב לבן, ולכך התאמנו גם את הקולקציה. יש לכך משמעות אפילו ביחס לצבע העור של העונד, כשאנחנו יודעים לשחק עם צבעי התכשיט – זהב לבן, צהוב או אדום, בהתאם לסטנדרטים המקובלים בכל מדינה ומדינה".
מה למדת על הלקוחות בארץ?
"הם מחפשים תכשיט מרשים, יוקרתי וגורף מחמאות במחיר סביר, כי כיום תחלופת התכשיטים יחסית גבוהה".
מה אומרים עלינו התכשיטים שאנחנו עונדים?
"התכשיטים מלמדים על אישיות האדם – המוחצנים יעדיפו תכשיטים גדולים, בולטים, הסולידיים יחפשו משהו עדין וקלאסי - רואים את זה בלבוש, בהתנהלות. התכשיט מבטא ומדגיש את האישיות של האדם והוא למעשה יצירת אומנות, כך שמי שעונד תכשיט, מציג אומנות".
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות צבאן תכשיטים)
אתה זוכר מקרה יוצא דופן עם לקוח?
"פעם הגיעה אישה, אדריכלית במקצועה, עם בעלה, שביקש לרכוש לה תכשיט לרגל יום הולדתה. הבעל אמר לי: 'תן לה מה שהיא רוצה'. אבל היא בכלל לא הייתה בעניין. הראיתי לה כל מיני תכשיטים, ובשלב כלשהו אמרתי לבעלה: 'אם היא לא אוהבת – עזוב אותה'. לפתע נכנסה לחנות זיוה, המעצבת הראשית, והלקוחה ראתה עליה תכשיט, ובו ברגע 'התהפכה'. בסוף הם יצאו עם קנייה מכובדת כמה פריטים וכמובן, האישה הפכה ללקוחה קבועה.
"במקרה אחר ייצרנו סדרה מוגבלת של תליון לב מזהב במראה ייחודי. אותה אדריכלית החליטה לא לקחת את התליון המדובר. בינתיים נמכרו כל התליונים, וכעבור שנה, כשהלקוחה באה לרכוש אותו, ניסיתי לאתר למי מכרתי אותו. לבסוף מצאתי את התכשיט אצל לקוחה אחרת, שהסכימה לוותר עליו תמורת הבטחה שנייצר במיוחד עבורה תליון זהה. כלומר, זהו תחום שמעורבים בו המון רגשות.
"בבואנו להעניק לאישה מתנה, הכי ירגש אותה לקבל תכשיט. כנ"ל הגברים. אנשים נקשרים לתכשיט, כי הוא משהו אישי, שניתן לי במיוחד. זה ממחיש עד כמה הרגש לתכשיטים חזק. הצעת נישואים מלווה תמיד בהענקת תכשיט וזה הכי מרגש. אנחנו רואים את זה לאורך כל תקופות ההיסטוריה; יש כאן חומר טבעי, שכרו אותו מהאדמה ומעבדים אותו כפריט אומנות".
בקרוב תציינו יובל 50 – מה החזון לעתיד?
"נמשיך לתכשט את ישראל לעוד הרבה דורות".