מפקד תחנת מודיעין עילית שנפגש ביום ראשון עם נציג הפלג הירושלמי, הוקלט כשהציע מתווה לאכיפה מרוככת מאוד - כאשר ניידת מגיעה לבית כנסת שבו מתקהלים, יוצאים האנשים החוצה, המשטרה עוזבת ואיש לא מקבל דו"ח או נעצר: "ברגע שנפתח אצלי אירוע כשאזרח התקשר, אני חייב לשלוח ניידת. עכשיו, מה אני בא להגיד לך? הגיעה ניידת? אין בעיה, אתם לא רוצים להקשיב לשוטר, אתם לא רוצים לשתף פעולה, זה בסדר. אני לא ביקשתי את זה. אני רק מבקש – שכשמגיע שוטר תצאו החוצה". הקלטת השיחה בין רב פקד צחי חלפון לאיש הפלג הירושלמי נחשפה באתר "חרדים 10" ובחדשות קשת.
2 צפייה בגלריה
עימותים הלילה בין שוטרים לקבוצות חרדיות במודיעין עילית
עימותים הלילה בין שוטרים לקבוצות חרדיות במודיעין עילית
עימותים בין שוטרים לחרדים במודיעין עילית
(צילום: דוברות המשטרה )
הפגישה בין הקצין לנציג הפלג הירושלמי התקיימה עוד לפני העימותים שהיו במודיעין עילית. השניים שוחחו על מתווה שיאפשר לאנשי הפלג להמשיך בשלהם.
הקצין אמר בשיחה לנציג הפלג הירושלמי: "אין לי שום דבר נגד אף אחד, זה לא מעניין אותי, אתם צריכים להבין את זה. אני, אין לי רשימה לא של בתי כנסת של ‘הפלג’, לא של חסידות כזו או אחרת, לא של אף אחד. אתה יודע מה? בוא, בינינו, אנחנו מדברים ישר? אתם יודעים שאני לא נכנס לחפש פה אף בית כנסת. אתם יודעים שלא נכנסתי עם ניידות ביום כיפור".
איש הפלג הירושלמי השיב שהיו ניידות, וקצין המשטרה הגיב: "אתה יודע מה? רק כשהתקשרו אלינו. אתמול ב-03:00 מישהו התקשר. אתמול, בשבת, אנשים התקשרו".
איש הפלג הירושלמי: "ה' ישמור".


קצין המשטרה: “תקשיב, אני ממש לא מחפש אתכם, זה לא מעניין אותי. אבל אני חייב להסביר לך. ברגע שנפתח אצלי אירוע, כשאזרח התקשר, אני חייב לשלוח ניידת. עכשיו, מה אני בא להגיד לך? הגיעה ניידת? בוא, אין בעיה, אתם לא רוצים להקשיב לשוטר, אתם לא רוצים לשתף פעולה, זה בסדר, אני לא ביקשתי את זה. אני רק מבקש – שכשמגיע שוטר תצאו החוצה".
נציג הפלג הירושלמי הגיב: "הציבור לא יסכים", ונענה "זה כבר קרה!".
"תקשיבו, בכוח זה לא ילך", אמר איש המשטרה, "הרי מה יקרה? אנחנו נבוא, לא יקשיבו לשוטר. אגב, זה היה נגמר בשנייה בלי דו"חות ובלי שום דבר. עוד דקה שוטר היה הולך. ברגע שהקשיבו לשוטר, בשנייה, ברגע שהתפזרו, אנחנו לא מתעסקים עם הבית כנסת. תבין בין המילים מה אני אומר לך".
איש הפלג הירושלמי השיב: "אני מבין טוב מאד מה אתה אומר לי".
הקצין: "יופי!"
מהמשטרה נמסר כי הקצין נקרא לשיחת בירור: "בהתייחס להקלטת מפקד תחנת מודיעין עילית, החליט מפקד המחוז לבצע בירור עם הקצין. מדיניות הארגון אינה משתמעת לשתי פנים, על פיה הנחיות החירום תיאכפנה כלפי המפרים אותן וזאת ללא משוא פנים. לדברי מפקד המחוז, דיאלוג מקדים נועד למקסם הישמעות להנחיות מחד ולמזער מקרי הפרה ועימות עם שוטרים, מאידך. דו שיח ודיאלוג אין פירושו הסכמות ובוודאי לא הסכמות החורגות מהמדיניות. "מחוז ש"י ימשיך לאכוף את הנחיות החירום, בהתאם למדיניות מ"מ המפכ"ל, במודיעין עלית ובכל מקום אחר ברחבי המחוז, כפי שבוצע עד כה הלכה למעשה וללא רתיעה ממלאכת האכיפה עד כמה שזו מורכבת. עבודת האכיפה תתבצע כלפי מוקדי הפרה על פי סדר עדיפות מבצעי, כשהמטרה היא למנוע את הימשכותן של הפרות סדר ולהציל חיים".
גם גורם בשכונת מאה שערים בבירה שבה התעמתו מתקהלים עם השוטרים, ציין בשיחה עם ynet כי להערכתו קיים הסכם עם המשטרה: "אין לי ספק שיש הסכם. אחרת הייתה כאן מלחמה. כשהמשטרה נכנסת לכאן היא לא יודעת איך היא תצא. רק עם טנקים אפשר לעשות פה סדר. כמה שוטרים כבר יכולים לעשות פה סדר?".