כאלף מפגינים הגיעו בצהריים (שישי) לקבלת השבת שנערכת מדי שבוע מחוץ למעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים. בתיאום עם המשטרה, רחוב בלפור נחסם לתנועה עד לכיכר פריז במהלך ההפגנה.
5 צפייה בגלריה
(צילום: חיים גולדיטש)
לעומת השבועות הקודמים, פחות מפגינים צעירים הגיעו להפגין נגד נתניהו. עלי ברוק, אחד המפגינים, אמר כי "אתמול נחתם הסכם עם איחוד האמירויות, ואנחנו רוצים להגיד לכם שהוא לא סוגר לנו את המינוס בבנק, לא הופך את הממשלה ליותר מתפקדת ולא הופך את ראש הממשלה שלנו לפחות מושחת. ההסכם לא יגרום לנו ללכת לשום מקום".
5 צפייה בגלריה
(צילום: חיים גולדיטש)
אסף אגמון, ממובילי המחאה, הוסיף כי "אין הסבר שמניח את הדעת להתנהלות ולהחלטות שלו, מלבד המחשבה שיש כאן ראש ממשלה בלתי כשיר. אנחנו דורשים לקבל דין וחשבון על מצבו הרפואי של ראש הממשלה. אחרי חוק הסמכויות שהוא העביר הוא יכול בהינף אצבע לסגור אותנו, לעקוב אחרינו, למנוע מאיתנו חתונה או תפילה נורמלית וללכת לסרט או להצגה. אנחנו רוצים לדעת שהאיש שלקח כל כך הרבה סמכויות על עצמו כשיר מבחינה בריאותית ונפשית"
רונית ארנפרוינד, ממובילות מחאת "אין מצב", התייחסה לדבריה של רעיית רה"מ השבוע ואמרה: "ביבי, הציניות שיצאה ממשפחתך השבוע חצתה גם את השיאים שלך.
"אישה מוכה חיה בפחד ובחרדה 24/7", אמרה ארנפרוינד. "אם אשתך מוכה, אני אישית מוכנה לעזור לה להיכנס לאחד מ-14 המקלטים הקיימים בארץ לתקופת שיקום וטיפול ולבחון את האפשרות שהיא תקבל צו הרחקה ממך. אלא שבינתיים מה נראה שנדרש שכל המדינה תקבל צו הרחקה ממך".
5 צפייה בגלריה
(צילום: חיים גולדיטש)
5 צפייה בגלריה
(צילום: חיים גולדיטש)
שרון תדמור, ששרה יחד עם "מקהלת בלפור", קבוצת מוזיקאים שהתאגדה במסגרת ההפגנה, סיפרה כי "אנחנו כאן כדי לזעוק בשביל מוסדות התרבות שסגורים עכשיו. בעינינו השירה מאחדת את כולם, ולכל שיר יש מחשבה ומשמעות. אנחנו כאן לשנות כדי שיהיה כאן יותר טוב. אנחנו חלק מהמחאה הכללית נגד ראש הממשלה, אבל עושים זאת בדרכנו ובמה שאנחנו הכי טובים".

5 צפייה בגלריה
(צילום: חיים גולדיטש)
עמית, שהגיעה עם ילדיה ממרכז הארץ, אמרה כי מבחינתה ראש הממשלה נכשל בניהול משבר הקורונה: "אני מענף התרבות, ועצרו לנו את העבודה כבר בחודש מרץ. מצאנו חלופות, אך הן עדיין לא מספיקות".
עמית הדגישה כי היא מתנגדת לבחירות נוספות, אך מאמינה שנתניהו צריך להתפטר. "אני כאן כדי למחות על הרס הדמוקרטיה בצורת חוקים הזויים כמו 'חוק הקורונה הגדול', שמאפשר לראש הממשלה להחליט את כל ההחלטות הגדולות בלי הכנסת", אמרה.

רום לאור, סטודנט מירושלים שמגיע כמה פעמים בשבוע להפגין מחוץ למעון רה"מ, הוסיף כי "כבר המון זמן יש תחושה של ריקבון שמתפשט בחברה שלנו. שנאה ומלחמה כשכל בעל דעה שונה נתפס כאויב. אני כאן בעיקר כדי למחות נגד השיסוי ונגד חלק גדול מהמנהיגים שלא פועלים לטובת העם - אלא לטובת בעלי אינטרסים. בסוף כולנו יחד באותה הסירה, והאינטרס המשותף שלנו זה שנוכל לחיות ביחד בשלום".
במקביל, כ-100 מפגינים סמוך לביתו הפרטי של ראש הממשלה בקסריה מחו תחת הכותרת "קבלת שבת בבריכה של נתניהו". בהפגנה, שנערכה ביוזמת התנועה לאיכות השלטון ו"הדגלים השחורים", נשאו המפגינים שלטים עם הכיתוב "הון שלטון עולם תחתון", "שוחד, מרמה, הפרת אמונים" ו"ביבי תתפטר".