אחד הרגעים המרגשים ביותר לקראת ערב פסח הוא הוצאת כלי הפסח מהארון - קערת ליל הסדר המעוטרת, הפמוטים המיוחדים, הגביעים הכסופים וכמובן - הכוס המפוארת של אליהו הנביא.
ישראלים רבים מקפידים על כלי אוכל וכלי כסף מהודרים ומפוארים, בהתאם לחגיגיות הרבה של הפסח. עבור מי שרוצה להתחדש בכלי כסף משמעותיים לשולחן החג, אספנו מספר עצות לרכישה נבונה משלומיר חדד מחברת 'חדד כסף טהור'.
חברת 'חדד כסף טהור' הוקמה על ידי האחים חדד ב-1964 כעסק משפחתי המתמחה באומנות יצירה של כלי כסף טהור ויודאיקה. היום ממשיך הדור הרביעי של המשפחה את מסורת עיצוב וייצור כלי הכסף הטהור, תוך מחויבות לאיכות מעולה וסגנון ייחודי של כול יצירה. הרשת היא מהיצרניות הגדולות בעולם של כלי כסף טהור, ויצירותיה מעטרות בתים, בתי מלון, בתי כנסת ומוסדות רבים ברחבי העולם.
6 צפייה בגלריה
שולחן ליל הסדר
שולחן ליל הסדר
שולחן ליל הסדר
(צילום: אבי וולדמן )

כלי כסף בעיצוב אמנים יהודיים – סמל לאיכות וכבוד למסורת

על רקע עליית מחירי המתכות בשנים האחרונות, שהואצה בעקבות הקורונה והמלחמה באוקראינה, עלו בהתאם גם מחירי כלי הכסף. "למעשה, בכול פעם כשיש אי ודאות בשווקים, מחירי המתכות היקרות עולים", אומר חדד. "לקוחות שמגיעים אלינו אומרים שבפעם הקודמת הם שילמו פחות והם אכן צודקים. המחירים השתנו בכול העולם ואצל כול השחקנים בשוק".
כתוצאה מהעלייה במחירי חומרי הגלם, חדד מתאר שינוי נוסף מהשנים האחרונות: "חברות רבות עברו לייצר את כלי הכסף שלהן במדינות, כמו טורקיה ואפילו בהודו, בעקבות העלויות. בין היצרנים הגדולים בענף, חדד היא היחידה המקפידה לייצר את מוצרי הכסף הטהור אך ורק בישראל. החותמת של 'חדד כסף טהור' (HADAD ST925) מהווה סימן למוצר מקורי, המיוצר בישראל ובאחריות לכול החיים. אנחנו גאים להיות דור רביעי של אמנים במשפחה, המציעים עבודה ישראלית שורשית ומסורתית".
חדד מסביר כי "עבור יהודים מאמינים, ישנה משמעות רבה לכלי שנוצר בארץ על ידי יהודי מאמין. למרות הניסיון של היצרניות שמייצרות בחו"ל לחקות את הכלים והגימורים – אף אחד לא מצליח להגיע לרמה גבוהה כמו זו של האמנים העוסקים כבר עשרות שנים בייצור כלי כסף טהור".
6 צפייה בגלריה
משפחת חדד
משפחת חדד
משפחת חדד
(צילום: בני אדם)
מעבר ליתרון האיכות, "חשוב להזכיר את זמינות הטיפול והאחריות", אומר חדד. "כשהמוצר מיוצר בישראל, אפשר להיות בטוח שאם יש צורך בתיקון, תמיד יש 'אבא ואמא' קרובים שיכולים לטפל בכלים. כשקונים כלי כסף המיוצרים בישראל, יודעים שהוא יוכל להשתמר לדורות".

כך תרשימו את האורחים - מהם הטרנדים המובילים בעולם כלי הכסף?

חדד מציין כי הסגנון המבוקש ביותר בשנים האחרונות הוא כלים המאופיינים בקווים מודרניים, פשוטים וחלקים. "ניתן לחשוב שהם קלים יותר לייצור בהשוואה לכלים המסורתיים המעוטרים, אך המצב הפוך – בעת ייצור של כלים חלקים, כול טעות קטנה בולטת הרבה יותר, מה שדורש עבודה קפדנית בהרבה. מעטים אמני הכסף שיכולים להגיע לרמה כזו של דיוק".
לצד הטרנדים החדשים, הכלים המעוטרים והמקושטים עדיין רושמים ביקוש גבוה. "הביקוש לכלים מסוג זה קיים בעיקר בארצות הברית, שם ממשיכים לאהוב פיתוחים, יציקות וריקועים", אומר חדד. "בארץ מתחברים יותר לפריטים המודרניים".
6 צפייה בגלריה
קנדלברה 5 קנים מתוך קולקציית "הלל" החדשה
קנדלברה 5 קנים מתוך קולקציית "הלל" החדשה
קנדלברה 5 קנים מתוך קולקציית "הלל" החדשה
(צילום: חדד כסף טהור)
בכול מקרה, חדד מדגיש כי "הדבר הכי חשוב הוא לדאוג לרכישה של מוצר איכותי, עם הקפדה על הפרטים הקטנים יותר, בלי שום טעות או סטייה". על מנת לוודא זאת, חדד ממליץ "לבדוק את הכלים מקרוב כשאתם בחנות, להתבונן לעומק בכול מוצר ולזהות את החיבורים וההלחמות שלו. דיוק בעבודה משפיעה על המראה הסופי ועל איכות המוצר אשר מבטיחה לכם שהכלי יחזיק מעמד למשך שנים".
איך בוחרים ממגוון הכלים המרהיבים בחנות? לחדד יש טיפ מנצח: "נכון שהמבחר גדול, ולכן אני ממליץ ללקוח קודם כול לחשוב על מה שמתאים לבית שלו. לפני היציאה לחנות, חשבו היטב על המיקום בו תעמידו את כלי הכסף, מה גובה הוויטרינה ואיך הוא ישתלב עם שאר הכלים. בנוסף, חשבו על הסגנון שמתאים לכם, הטעם האישי והבית שלנו. כמובן שחשוב לדעת מראש מה התקציב, משום שיש טווח גדול מאוד של מחירים".

שני מוצרים עם מראה זהה במחירים שונים? הסוד נמצא במשקל

הפרמטר העיקרי במחיר מוצר מכסף טהור הוא המשקל של הכסף ממנו מורכב המוצר. "לכן, יכול להיות שתראו שני מוצרי כסף אשר נראים על פי השטח זהים לחלוטין, אך רק עין מיומנת תוכל לזהות שאחד מהם דק יותר. הגודל זהה, אך המשקל יהיה שונה. מוצר בעל משקל נמוך יהיה בעל ערך נמוך יותר, אך גם עלול להיות לא מספיק איכותי ולא להחזיק לאורך זמן, בעקבות הדקיקות והרגישות לעיקומים".
6 צפייה בגלריה
חותמת חדד Hadad st925
חותמת חדד Hadad st925
חותמת חדד Hadad st925
(צילום: חדד כסף טהור)
איך ניתן לזהות זאת בזמן הקנייה? "לכול מוצר יש כללים ברורים מבחינת מינימום עובי כסף, "אומר חדד. "חשוב לשאול על כך בחנות ולהבין כמה שוקל הכלי והאם הוא מיוצר לפי הסטנדרט הנדרש".
חדד מציין כי "ישנן חנויות בהן לא תמיד שמחים לחלוק מידע שכזה עם הלקוחות. תגובה שכזו אמורה לעורר חשד אצל הלקוח, משום שבקנייה של מוצר מכסף טהור, מותר ללקוח לקבל את כול התשובות והמידע אודותיו – כולל משקל ועובי. רק כך תדעו שמאחורי המוצר עומד מוכר אמין".

חפשו את חותמת האותנטיות והאיכות על גבי המוצר

קניית כלי כסף היא מאורע מרגש וחגיגי, המיועד לחגוג את הפסח בהוד ובהדר המגיעים לו. "עם זאת, חשוב לבצע את הקנייה באופן מחושב ומשמעותי", אומר חדד. "אם אנחנו רוצים להיות בטוחים שמדובר בכסף טהור, חשוב לוודא את קיום חותמת 925 Sterling ("סטרלינג"), ורצוי מאוד שלצד החותמת תהיה גם חותמת יצרן, המעידה על מי שנושא באחריות ומתחייב לכך שהמוצר אכן עשוי מכסף טהור ואמיתי. למרבה הצער, קיימת כיום תעשיית זיופים לא קטנה, ואף אחד לא רוצה ליפול בקנייה שכזה".
6 צפייה בגלריה
כוס יין מכסף
כוס יין מכסף
כוס יין מכסף
(צילום: עדי גלעד )
לכן, חדד ממליץ לחפש את חותמת האיכות של 'חדד כסף טהור, Hadad ST925, "כך תהיו בטוחים שהמוצר מקורי, מיוצר בישראל ויש לו אחריות לכול החיים על איכות החומר והעבודה".

כלי כסף עבודת יד - מוצר לחיים

המחירים של כלי כסף גבוהים לא רק בעקבות עלות חומר הגלם – "אחת הסיבות המרכזיות היא העובדה שכלי כסף מיוצרים אך ורק בעבודת יד", מסביר חדד. "אין מכונות שמחליפות אותנו. על כול כלי או פריט עובדים אמנים במשך שעות על גבי שעות. אין דרך לחסוך בכך".
לסיכום, אומר חדד, "כלי כסף הם כלים עם משמעות, שילוו אותנו למשך שארית חיינו, ואף יעברו בירושה מדור לדור, ולכן חשוב מאוד שנתייחס אליהם במחשבה רבה ועם תכנון מדויק". חדד מזכיר כי ההתייחסות הקפדנית לא עוצרת ברכישה ובשימוש בחג - "גם באחסון לקראת חג הפסח הבא, חשוב מאוד לאחסן כלים במקום החשוף כמה שפחות לאוויר, ועדיף אף לעטוף אותם בניילון. כאשר מוציאים אותם לקראת החג, יש לנגב קלות ולנקות עם מעט חומר ייעודי לניקוי כלי כסף. רק כך נוכל להבטיח שמירה נאותה, כלים נוצצים לאורך שנים וחגים שמחים עבור כול בני המשפחה".
6 צפייה בגלריה
אומן במפעל חדד
אומן במפעל חדד
אומן במפעל חדד
(צילום: חדד כסף טהור)

יוצאים לקניות - אלו המבצעים המיוחדים שמחכים לכם ב'חדד כסף טהור'

רוצים להתחדש בכלי כסף טהור חדשים לשבת, לחג, לחתונה או לביתכם החדש?
היכנסו לסניף הראשי של 'חדד כסף טהור' – חנות כלי הכסף הגדולה בישראל, ותיהנו ממבצעים שונים על מגוון של כלי כסף טהור.
ביו המוצרים הנכללים במבצע: פמוטים, קנדלברות, סטים לקידוש, כוסות וגביעים בכול הגדלים, חנוכיות בשלל דגמים, צלחות וקערות סדר פסח, מלחיות, כלים לנטילת ידיים, סטים של הבדלה ועוד.
חברי מועדון נהנים מהטבות מיוחדות - ההצטרפות חינם*.
איפה תוכלו ליהנות מהמבצע?
חנות מפעל החדשה (צמוד למפעל חדד): רח' מודיעין 6 פתח תקווה
שעות פתיחה : א-ה 10:00-16:00
טלפון 054-4849925
שירות לקוחות גם בווטסאפ 054-4844103
שם תוכלו ליהנות ממבצעים מיוחדים על כלי כסף טהור ו-5% הנחה נוספת על ידי שימוש בקוד קופון: YHDDNET5.
*כפוף לתקנון, או עד גמר המלאי. ט.ל.ח
פורסם לראשונה: 13:35, 05.04.22