האזעקה שנשמעה אמש (יום א') בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער הנגב, תפסה עשרות תושבים בזמן צפייה בסרט במתחם דרייב אין שהוקם בשוק העירוני בשדרות, כדי לאפשר לתושבים ליהנות מפעילות פנאי גם בתקופת הקורונה. סמוך לשעה 01:15 הודיע צה"ל על תקיפת מטרות חמאס בתגובה. לפי דובר צה"ל, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו תשתיות תת-קרקעיות ואתר לייצור בטון שמשמש לחפירת התשתיות.
5 צפייה בגלריה
משפחת הלל במתחם הדרייב אין רגע לפני האזעקה
משפחת הלל במתחם הדרייב אין רגע לפני האזעקה
ילדי משפחת הלל עם דודתם, רגע לפני האזעקה
עמית הלל, אם לבן ובת בגילי 6 ו-7, סיפרה ל-ynet על הבהלה מהאזעקה, שהגיעה אחרי כמעט חודש של שקט בעוטף עזה. "ישבנו ברכב, ופתאום מהרכב ליד יצאו ודפקו לנו על החלונות בצעקות 'יש צבע אדום יש צבע אדום'", אמרה עמית. "לא הבנתי מה קורה. פתחתי את הדלתות לילדים ורצנו, אבל היינו רחוקים מהמיגונית".
לדבריה, "היו מלא צעקות ובכי. נצמדנו לקיר ואז היו פיצוצים. הילדים היו בהתקף חרדה, אז נכנסנו לרכב ונסענו הביתה. בדרך הבת שלי אמרה לי 'אני לא יוצאת יותר לשום מקום'. זה מצב בלתי נסבל. כל אירוע כזה מגביר את החרדה, הילדים עדיין לא נרגעו".
5 צפייה בגלריה
הקרנת הסרטים בדרייב אין בשדרות
הקרנת הסרטים בדרייב אין בשדרות
הדרייב אין בשדרות. "הילדים לא נרגעו"
(מתוך פייסבוק)
5 צפייה בגלריה
הקרנת הסרטים בדרייב אין בשדרות
הקרנת הסרטים בדרייב אין בשדרות
(מתוך פייסבוק)

אחת ממארגנות המתחם סיפרה גם היא על האירוע. "כולם ישבו ברכבים והייתה אווירה נעימה ורגועה", היא אמרה. "חיכינו לאירוע הזה הרבה זמן. היו בערך 40 רכבים במתחם – ואז נשמעה אזעקה. קראנו לכולם לצאת מהרכבים. חלק נשכבו על הכביש וחלק הספיקו להגיע למיגונית, אבל נורא נבהלנו".
אילנית סוויסה, תושבת האזור, סיפרה כי האזעקה נשמעה בזמן שהנחתה סדנת כתיבה בשדרות. "היינו בחוץ, במקום פסטורלי ונעים. עשרה אנשים רצו בפיק ברכיים לחפש מחסה. אני מנסה להמשיך בסדנה", אמרה. "הפעם גם לקחתי את הבת שלי איתי. אני עסוקה גם בהרגעה שלה".
5 צפייה בגלריה
הקרנת הסרטים בדרייב אין בשדרות
הקרנת הסרטים בדרייב אין בשדרות
עשרות רכבים הגיעו לאירוע
(מתוך פייסבוק)
בעיריית שדרות קראו לתושבים ששהו במתחם הדרייב אין ולכל תושב אחר שזקוק לסיוע רגשי ליצור קשר עם מרכז חוסן דרך המוקד העירוני. "כתוצאה מהיירוט פגעו רסיסים בכלי רכב באחת השכונות, אך אין נפגעים בגוף", נמסר מהעירייה. ראש העיר אלון דוידי מסר: "צר לי שדווקא בערב כזה הטרוריסטים מעזה ירו לעבר העיר ושיבשו את המשך הערב. אני דורש מהנהגת המדינה תגובה כואבת על הירי, כדי שנשוב לחיות בשקט".
לפי דיווחים פלסטינים, כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה בסיסים של הזרוע הצבאית של חמאס במרכז הרצועה ובדרומה בתגובה לירי הרקטה. האזעקה נשמעה אמש בשעה 21:00 בשדרות, באיבים, ובקיבוצים ניר עם, אור הנר וארז.
תושבים באזור דיווחו על קולות פיצוצים, וכעבור דקות ספורות מהאזעקה, הודיע צה"ל כי לוחמי כיפת ברזל יירטו רקטה אחת ששוגרה מרצועת עזה. שעות ספורות לפני האזעקה, נערך באוגדת עזה טקס חילופי מפקדים. תת-אלוף נמרוד אלוני החליף את תת-אלוף אליעזר טולדנו, ששימש מפקד האוגדה במשך השנתיים האחרונות.
5 צפייה בגלריה
רסיסי היירוט גרמו נזק לרכב
רסיסי היירוט גרמו נזק לרכב
רסיסי יירוט גרמו נזק לרכב בשדרות
(צילום: אורנית פחימה)
בנאום הפרידה שלו מהאוגדה, אמר טולדנו כי חמאס לא עוסק בשיפור תנאיהם של תושבי הרצועה. "לחמאס לא אכפת מילדי הרצועה. עליהם לחדול מלחפור מנהרות כחיות השדה ולהשקיע את הבטון בבניית תשתיות לחסרי בית", אמר. "עליהם לחדול מלייצר רקטות ולהשתמש בצינורות להקמת תשתית מים וביוב ראויה לילדיהם".
אלוף פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, אמר בטקס כי "אנחנו לא מבטיחים שקט באזור שבו יש סיבות ללחימה, אנחנו יודעים מה יש בצד השני. אנחנו מבטיחים לעשות הכול כדי להגן בצורה איכותית ולהיות מוכנים תמיד לכל פעולה שתידרש למול רצועת עזה".
הפעם האחרונה שבה נשמעה אזעקת צבע אדום באזור הייתה בתחילת החודש שעבר, אז נורו שלוש רקטות לעבר שטח ישראל במסגרת שני שיגורים שונים מהרצועה. שתיים מהרקטות התפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב ורקטה נוספת יורטה על-ידי כיפת ברזל.
לאחר מכן תקפו כלי טיס של חיל האוויר יעדים של חמאס ברצועת עזה. התקיפות התמקדו באזור שנמצא מזרחית לעיר עזה, לא רחוק ממעבר קרני. בצה"ל אמרו אז כי יעד התקיפה הייתה תשתית תת-קרקעית של חמאס בצפון הרצועה.
פורסם לראשונה: 23:17, 02.08.20